Norges aller, aller mest solgte bok! (Det er ikke til å tro!)

Reklame | Boka mi: Livet mellom måltidene

Dette er den lista som egentlig “gjelder”. Lista som viser salget blant stort sett all bokforhandlere i Norge, både på land og på nett. Jeg har vært spent som en liten unge og har ikke sovet siden klokka to i natt. 07:30 kom svaret på bokhandlerforeninge.no. Jeg var aller, aller øverst i min første hele uke som forfatter. Det er nesten ikke til å tro! Kan noen komme å klype meg i armen?

 

Jeg har egentlig ikke ord som kan beskribve hvor glad jeg er, og godt er nu egentlig det, for jeg er på jobb og har jo ikke tid i det hele tatt til å sitte her å skryte og breie meg over å være bestselgende forfatter, ha ha 😉

 

Nei, tusen, tusen hjertelig takk for at du kjøper, leser og anbefaler boken min! Det betyr så uendelig masse for en debutant å få masse omtale. Ingen aviser har så langt anmeldt boken, og da er jeg helt avhengig av at dere bidrar til å gi boka blest.

Tusen, tusen takk! <3

 

 

 

90 kommentarer
    1. Gratulerer så masse🎊🌷👏Jeg har lest boka og syns du har en fantastisk formidlingsevne og mye av det du skriver om er det nok mange som kan kjenne seg igjen i😊Du behersker også balansen mellom det å være personlig men ikke privat på en god måte. Vær stolt av boken din og ikke bruk den dyrebare energien din på surpeisene som har som hobby å trykke andre ned👍😄God bedring og god helg til deg og jentene dine🌺☀️

    2. Kjøpte boka i dag pga den omtalen lengere oppe i kommentarfeltet ang hvitløksdressingen som æ tenkte passa perfekt til dagens middag. Bladde fort bak til oppskriftene, fant dressinga og raste inn på butikken før å finne alt æ trengte. Oppdaga når æ kom hjem og finleste oppskrifta at æ ikkje hadde lest heile lista, så hvitløken ligg enda i butikkhylla 😆 Æ har lagd og smakt på første del, og fant ut at det funke greit til kylling 😅
      Og forresten, bildan i boka e fantastisk!

    3. Sykt bra gjort og det er bare å gratulere. Jeg skal bestille boka så fort jeg kommer hjem igjen til Norge. Jeg har lyst til å skrive bok selv engang om Brasil og reising, men jeg for holde meg til bloggartikler foreløpig. Igjen, gratulerer

    4. Gratulerer så mye 🥳
      Du har all grunn til å være stolt og fornøyd. Du har lagt ned en stor innsats i, en for deg, umenneskelig tøff tid. Det står det respekt av 👍
      Nydelig gjort å sende Aud Marit en bok og se den oppriktige gleden hos henne ❤️
      Nyt helga sammen med Kjærest. Vel fortjent!

    5. Job. Kanskje du skal finne deg en annen jobb enn å sitte å kverulere hver dag. Det er vel den eneste jobben du får derfor kaller du deg Job fordi du jobber her🤐 dette er siste gang jeg skal bry meg med dine innlegg. Du fortjener ikke oppmerksomhet så ta deg en bolle eiier gi ut en bok som topper alle typer bøker så kan du håne andre .

    6. Hør her, Kokkejævel☀️ Ikke la negative gledesdrepere påvirke deg! De fortjener ikke oppmerksomhet. Det beste du kan gjøre er å slutte å kommentere, ja, slutte å lese den møkka de sprer. Du vet selv hva du har fått til😍 Når applausen en gang stilner er det aller viktigste at vi setter pris på oss selv😍 God helg☀️

    7. Gratulerer så mye, generell litteratur omfavner mye mer enn de «etablerte» forfatterne i skjønnlitteratur må kjempe med. Så du har all grunn til å være stolt ❤️ Fikk boka for flere dager siden, leste den med en gang. Den er sterk og et solid motstykke til alle som forteller om hvor «tøft» de har hatt det, med feks å måtte gå på diverse shoots hver dag(vet jeg synker ned på deres nivå nå;) ). Mannen skal prøve seg på oppskriftene 😉 Og endelig forsto jeg hvor jeg hadde sett Kokkejævel navnet første gang, husker godt det mediesirkuset akkurat da 😂

    8. I tillegg for å reklamere for boken din,har eg anbefalt kjente som skulle på Finmarksferie i sommer å besøke dine spisesteder👍👌. I går kveld fikk vi besøk av et par fra Trønderlag som kom fra Finmarksferien sin. De hadde vært og spist den beste maten,og salaten de hadde smakt på sin ferie,hos deg👏👏. Ha en superfin helg😍

        1. Du vet at eg er så enig med deg, ikke nedrakk,men fremsnakk. Har man ikke noe positivt å si,er det mye bedre å ikke si noe som helst👍. Eg ble så glad at eg hadde anbefalt trønderne å spise hos deg,når de fortalte kor utrulig imponert de var over maten👏👏.

    9. heia 🙂
      Jeg fikk boka i dag:-) JA jeg er litt treg med å hente post men men ….
      har bare bladd i gjennom boka og synt den er helt supert fin med masse bilder..
      så GRATULERER så masse
      håper du får solgt massssse
      klemz Solklem

    10. Hurra for deg, eneste problemet er at boka er for kort..ja, ikke boka da, men neste gang du skriver bok (! !) må du ta deg good tid og skrive ca dobbelt opp. På forhånd takk. Kjempejobb har du lagt ned. Tusen takk, og gratulerer.

      1. Husk at boka ble skrevet i den kanskje tyngste perioden av livet mitt samtid som jeg jobba 100% og gjennomflrte en skulderoperasjon. Så kom koronaen… . Jeg er stolt at jeg i det hele tatt fikk gitt ut en bok 😉

    11. Elsker boka di, bestilte signert.
      Sidn det e signert koklfjøl, har du fått nytt navn hær i huse 😁

    12. Gratulerer!!! Så vel fortjent!
      Etter den 20. forsvinner noen eksemplarer til fra hyllene! 😂
      Da skal jeg kjøpe julegaver! 😂😍 Uuuppppsssss!!!!! HysjHysj!! Ikke si det så høyt da!! 😂😂❤️

      Ha en strålende dag i Alta! Til deg, Kjærest og Datter! ❤️❤️❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    13. Trodde et øyeblikk at du hadde danket ut storheter som Karin Fossum – Tom Egeland – Kjetil Bjørnstad – Jørn Lier Horst på boklista. De troner fortsatt på toppen i kategori skjønnlitteratur. I dag er du den aller mest leste forfatter i kategori generell litteratur. Bøker om strikking , sy og hekle – mat – trening – osv. Og det er artig. Gratulerer 🙂

      1. Takk for at du ikke en gang i dag kunne la være å forpeste kommentarfeltet mitt med din helt utrolige negativitet. Hva vet vel du om hvor mye en strikke bok, eller en sybok for den saks skyld selger? Det vet nemlig jeg og det er ikke slik at det er skjønnlitteratur som nødvendigvis selger aller mest. Takk igjen, og takk også til boden. Har du ikke en annen blogg du liker deg bedre i?

        1. Hei Kokken 😀
          Eg likar mange blogger eg, også din … Å det må vel være lov, håpar eg, du skriver jo bra, engasjerende og til tider så morosamt at latteren sitter løst her i heimen … 😀🤣😀
          Men, kanskje du har fått et litt feil inntrykk av meg, som medblogger, person og medmenneske, siden du oppfatter det slik …
          Det e gjerna litt synd …
          Eg e gjerna naiv og blåøyd, men eg synast eller ønskar ingen vondt her i verden, det ska du vita … 😀😀
          Men, eg meiner og står for det eg skriv, at somme ganger kan man med hell la noen tanker hvile litt i hjernebarken, før de kommer ut, men det kan og sies om den bloggen du sikter til … For all del … 😀😀👍
          Gratulasjonen min e i hvert fall hundre prosent oppriktig, så tenkjer eg det får bli ditt valg om du velger å tru meg på det …
          Ha en super helg, der oppe i nord …
          Mvh Boden … 😀😀👍

        2. Rolig no… Overskriften din « Norges aller, aller mest solgte bok!». Er jo ikke sant. Ærlighet er viktig. Norges mest solgte bok inn til bokhandlere i underkategorien , generell litteratur , er helt sant 🙂

          1. Nei, dette er ikke innslag inn til bokhandlerne, men gidder ikke diskutere mer med deg. Gå inn på en blogg du passer mye bedre inn i og skriv noe skikkelig olmt og ekkelt om meg igjen. Da får du nok applaus i kommentarfeltet tenker jeg. Adjø.

      2. Interessant. Skjønnlitteratur er jo for spesielt interesserte nå til dags. De som lar seg underholde av fiksjon i skrevet form. De som lar fjernkontrollen ligge på kvelden og heller plukker frem en “god bok”. Generell litteratur er jo en kategori som treffer absolutt alle. For selv om du Job verken syr eller strikker, så kan jeg opplyse deg om at 43% av den norske kvinnelige befolkning er ihuga strikkeentusiaster. Så kan man legge til de som kjøper strikkebøker som en del av en plan for fremtiden når tiden strekker til (jeg signerer denne). Det vil si at strikkebøker selges det i hopetall av. Og så kan man jo ta for seg bøker som omhandler mat. Spiser du mat Job? Jeg spør fordi du av og til fremstår som umenneskelig, så for alt jeg vet er du en åtseleter som finner din næring i søpla til folk. Men siden du evner å trykke ned subjekt og verb i finitt form på internett (noe som tilsynelatende er din store hobby) så går jeg ut ifra at du også bruker stekepanne og kjele for å lage deg mat. Jeg tør faktisk påstå, uten å søke opp på forskning.no eller ssb at omtrentlig 100% av norges befolking spiser mat. Og ja, selv om mange finner inspirasjon på internett (f.eks kokkejaevel.blogg.no) så er oppskriftsbøker uhyre populært for oss som synes det er både spennende og gøy å bruke tid og energi på omgjøring av råvarer til smakfulle retter. Dette i motsetning til slike som deg, som får en merkelig tilfredsstillelse av å bruke tid og energi på å konstruere nedlatende kommentarer om andres liv. Tenker du noensinne over det? At for de aller fleste andre som leser dine kommentarer, så fremstår du som en liten, stakkarslig og patetisk mann? Og hvor utrolig merkelig din valgte hobby faktisk er? Men tilbake til kokebøker. De selger som varm hveteloff hos Le Grenier a Pain Abbesses. Det kjøpes til bursdager, til sesong, til studenter, til 17. Mai, til jul. Hver eneste dag kjøper folk i vårt lille land kokebøker fordi det er en enorm interesse for mat og for forskjellige mattrender. Vegansk, paleo, raw, billig, lett, avansert, grønn, fra havet. Om du åpner øynene dine littegranne vil du innse at selv om Jo Nesbø er populær, så er kokebøker…sett inn superlativ her…

        Poenget mitt (om du finner det vanskelig å ta inn) er at generell kategori slår skjønnlitteratur ned i støvlene bare fordi den nettopp er generell. Den favner alle, mens skjønnlitteratur favner de som er interesserte. Så din dårlig kamuflerte spydighet faller sammen som et korthus i frisk bris.

        En siste kommentar fra meg:

        Kokkejævel, eller Asbjørn som han jo heter, har omgjort sine tanker om sitt eget liv til noe folk oppsøker for å få mer av (inkludert deg selv). Dette i så stor grad at han kan krone seg med førsteplasser både her og der. Hans tanker og betraktninger om livet er førsteplassmateriale! Det jeg har sett av dine tanker og betraktninger er så langt avfallsmateriale. Det bør slettes, brennes og bremses slik at man slipper å forholde seg til deg. Det vil altså si at frem til den dagen du klarer å prestere på samme nivå som han du med jevne mellomrom forsøker å rakke ned på, så har du absolutt ingen gjennomslagskraft. Hvorfor gidder du i det hele tatt å prøve? Vi flirer jo av (ikke med) deg.

        Vær bedre vil du?

          1. Du syke,syke menneske. Tenk å være så feig. Sitte å spy ut ondskap under falske navn. Skam deg S. S.

          2. Job, jeg måtte ringe forlaget etter dine destruktive kommentarer for å høre hva som var korrekt, og som jeg sa så er denne listen basert på faktiske salg fra butikk. Hva generell litteratur, eller sakprosa som det også kalles, så er salgstallene i snitt langt, langt høyere enn skjønnlitteratur. Du må gjerne fortsette med latterliggjøringen din, men du som er så voldsomt opptatt av fakta, log og rett, burde ikke sitte på det mørke lille rommet ditt og spre desinformasjon. Dette til etterretning.

          3. Mulig vi tar feil om syferdighetene dine da. Alt annet skal du få en god jobb med å motstride. Ser du har fått passet påskrevet av bloggsjefen allerede. Så her er det intet mer å spy ut enn oppriktige gratulasjoner til mannen du elsker å misunne 😊

    14. Gratulerer og så vanvittig velfortjent ❤ De e ei sterk og fin bok. Har ei bok som e signert og ska kjøpe 3 te som ska være gaver❤ Ønsker deg, kjærest og datter en fantastisk fin dag 🤗

    15. Gratulerer med plasseringen!
      Trodde den kom til å ligge under skjønnlitteratur, men ser den ligger under generell. Pga. oppskriftene, går jeg ut fra?

        1. Ok. Trodde det, da du tidligere skrev:
          “Det gjelder å nyte øyeblikket, for 2. september kommer Jo Nesbø og skaller meg rett ned”.
          Men igjen, gratulerer 🙂

    16. Boka var verdt hver eneste krone for den hvitløksdressingen ala hoftepluss alene! Jeg testa den og ganga like så godt opp med tre. Alt forsvant, og vi var bare 6 personer til middag!!! (Syns jeg så noen skrapte skåla med fingeren etterpå). Boka ble lest første dag. Sterk, gripende og ærlig. Du har en fantastisk fortellerevne. Jeg skal bestille flere i gave 🙂

    17. Gratulerer så masee med første plassen … Det e ein meget sterk prestasjon du kan vær stolt av … 👍😀👍
      Tenk å grusa Tom Egeland, min forfatter helt, så til de grader …
      Eg bøye meg i hatten, og tar av meg støvet …
      Fantastisk … 😀😀😀👍👍👍

    18. Boka var verdt hver eneste krone for den hvitløksdressingen ala hoftepluss alene! Jeg testa den og ganga like så godt opp med tre. Alt forsvant, og vi var bare 6 personer til middag!!! (Syns jeg så noen skrapte skåla med fingeren etterpå). Boka ble lest første dag. Sterk, gripende og ærlig. Du har en fantastisk fortellerevne. Jeg skal bestille flere i gave 🙂

    19. Æ har læst,hylskrekke, råflirt,hatt gåsehud og antakelig alle følelsa som finnes. Blei rett og slett lei mæ når æ plutselig var med oppskriften. Mange fine oppskrifter, forresten🙂 Du skriv så ærlig og rett fræm. Førsteplassen fortjene du🙂

    20. Åh,dette unner eg deg så ufattelig mye av hele mitt ❤. Skjønner godt at du nesten må klype deg i armen🤗. No kan du ta det helt med ro angående salget av boka😉. GRATULERER med 🥇plassen. Ha en flott dag og ei fin helg💐🌹.

    21. Fantastisk bok fra et liv som leves ❤ Har også kjøpt i julegave til gode venner som er i Alta nå – og tør ikke skrive min anbefaling før de er hjemme igjen. Vil jo helst ikke at de kjøper boka selv. MEN jeg har sagt at jeg vil ha tilbakemelding om opplevelsen de MÅ ha med seg; Hoftepluss og Fy Fader 🤩 Gratulerer, det er fullt fortjent st den topper listen.

    22. Velfortjent😍, du hsr skrrvet en bok som fenger de fleste tror jeg, med både tårer og latter, dyp og inderlig, å på toppen noen frekke oppdkrifter👍
      Super dag te dæ, håpe foten er grei i dag🤞

    23. Bestilljt ein signert versjon tiliar i år 😊Gratulere med topplesta nyt det mens du kain.Det e velfertjent 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg