Norges teiteste (og flaueste) kokk!

Så satt jeg her da, fanget i en korridor i et søndagsstengt senter. Helt alene. Ikke et menneske er på jobb. Vaskerene kommer ikke før om lenge, trolig ikke før i morgen tidlig. Hvordan, og hvorfor, jeg har satt meg i denne utrolig kjipe situasjonen? Jo, det skal jeg fortelle deg.

 

Dro jo på jobb tidligere i morges for å bestille snus og litt andre varer. Ta oppgjøret. Slike ting. Klokka var vel rundt åtte og jeg var ferdig. Skulle bare gå ned på kontoret i kjelleren med oppgjørsposen før jeg dro hjem igjen. Fornøyd, og relativt glad, trykte jeg på nøkkelknappen på utsiden av døren og gikk inn i korridoren som fører ned til kjelleren. Døren slo igjen bak meg og døren foran meg var låst. Nøkkelkortet lå i jakken som jeg hadde lagt fra meg i Spisesalen.

 

Hva i all verden gjør jeg nå??? Kunne selvfølgelig gå masse på do for å få tiden til å gå. Kanskje til og med prøve ut dametoalettet, men slo tanken fra meg. Måtte ikke på do. Måtte komme meg ut.

 

Skulle jeg våge å ringe Driftsjefen så tidlig på morgenen og fortelle at det satt en tulling innelåst i en korridor. Nei, det turte jeg ikke. Sendte han en melding, men fikk ikke noe svar. Normale folk sover vel på denne tiden av søndags morgen vil jeg anta. Skulle jeg ringe og vekke Kjærest? Slo det også fra meg. Hun kunne jo ingenting gjøre siden hun ikke har nøkkelkort og ikke kommer seg inn på senteret. Ekskjærest? Hun har nøkkelkort, og samtidig inderlig klar over at jeg er en dust, men ville ikke vekke henne heller så tidlig. Viktig å ikke irritere ekser for mye.

 

Så fikk jeg en lysende idé! En av mina ansatte, med nøkkelkort, bor bare ti minutter unna. Han pleier å stå tidlig opp. Jeg sendte han en melding og femten minutter senere sto han leende i døra og slapp en flau sjef ut til friheten. Tusen takk!

 

Nå har jeg akkurat kommet meg hjem. Skal vekke Datter og Kjærest og late som om ingenting har skjedd. Ikke si noe til dem. Sliter nok med å beholde en slags verdighet og manndighet og jeg ikke skal ha dette hengene over meg også i tillegg til alt annet.

 

 

28 kommentarer
    1. Rett og slett fantastisk å bo i dette landet. Med et tastetrykk får du dekt 90% av dine uungåelige utgifter på Fy Fader, som ble tvangstengt av myndighetene 12. Mars. På Hoftepluss der det ikke er tvangstengt er det en jobb å gjøre med skjema. Der får du 80% dekt av omsetningsfrafallet. Der er det ikke bare et tastetrykk. Der må vi som Finansdepartementet skriver på sine sider i dag… justere utgangspunktet for beregningen av omsetningsfallet for foretak som har hatt betydelig vekst i omsetningen i perioden Mars 2019 – Mars 2020.

      Dette vil bli behandlet individuelt. Så tapet ditt med å selge ut varer til halv pris, og gå minus. Vil du få kompensasjon for etter nærmere fastsatt forskrift. På eget skjema på Skattedirektoratet. Phu… håper ikke du har skjemaskrekk 😉

      1. Det er nok ikke så enkelt. Leverandørgjelden på en million som jeg hadde ved stenging blir ikke dekket. Slike ting. Men ja, herregud, støtteordningene kunne nesten ikke blitt bedre, men jeg har større utgifter enn strøm, forsikring og husleie

        1. Jo det er så enkelt og vanskelig. Leverandørgjelden kan fryses eller halveres, om du kan dokumetere om du solgte til tap. Det heter unntaksregel Force Masjur.

    2. Kiip situasjon. Men du klarer altså å komme inn ved å trykke på en knapp, men ikke ut? Hva sier brannvesenet om sikkerheten rundt dette? Skummelt.

      1. Dette gjelder bare på søndager når det ikke er folk i bygget. Hadde det begynt å brenne hadde jeg nok klart å sparket døra i fillebiter, men jeg var ikke i det humøret 😉

    3. Skal ikke si noe – så det er bra hun trolig ikke kan lese dette her uansett! (Du har vel blokka bloggen din for hennes innsyn??) Ha en flott søndag, med eller uten en snarvisitt på jobben – og med familie og venner, om en på 2 m avstand!!

      Godt å høre at driften er i gang, og savner maten deres i Alta, men passer på å komme innom å handle hver gang jeg er i Alta!!

    4. 😂😂😂😂😂 Herlig start på en solfylt søndagsmorgen!
      God søndag i heimen! 😂😂😂😂😂

    5. Du gjorde det beste ut av det👍😂 Slå på stortromma og lag en morsom sak av det, da tar du rotta på alle de “morsomme på andres flauser”😂😂

    6. Det var en kinkig situasjon du hadde satt deg i. 🤔 Godt med ansatte som bor i nærheten av jobben. 😏 Og, Kjærest og/eller kommende svigermor leser vel bloggen din? 😀

    7. Hahaha, du e ein tullekopp 🤪😜
      Ler ikke av deg, men med deg, det må være lov 🥳 god søndag med jentene dine 💞

    8. Huff da, du ser litt rød ut i toppen, mulig det ble varmt med lua på inne😂 DEN følelsen når man skjønner at man er låst inne… godt det ordna seg . skal ikke sladre til Kjærest😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg