Ny mann!

Reklame | Kokkejævel

Tjo bing og riktig god morgen, kulinaster! På bildet ser dere en mann som stolt viser fram sin nye morgensveis etter å ha vært hos frisøren for første gang på nesten to tiår. Jeg syns jeg ble fin jeg, men alt kler jo som kjent den smørbukke.

 

Slik så jeg ut i går morges. Ikke voldsomt forskjell etter 45 minutter med klipping, men jeg aner en liten endring i ørepartiet. Dessuten har jeg briller på. Skjorten er også den samme. Bytter klær når de er skitne og kjøper nye når de gamle er slitt. Hadde alle gjort det, spesielt de som gnåler og gnager høyest om klimatiltak og vegansk livstil, så tror jeg vi hadde væt langt på vei til å oppfylle Parisavtalen.

 

Utrolig trivelig, og flink, frisør! (Tusen takk for en veldig hyggelig liten time 🙂 ) Var på et sted som heter “Frisørverkstedet” i Alta. Godt navn, for tipper det ikke bare er meg som av og til føler at håret er havarert og trenger en reperasjon. Jeg valgte dette “verkstedet” helt tilfeldig, altså fordi de ligger i samme bygg som nettbutikken. Kan jo ikke gå for langt siden jeg er midt i en vektoppgang, ha ha. Veldig fornøyd!

 

Til tross for at betalingsløsningen lå nede 14-15 timer i går, så kom det etter hvert og heldigvis inn en del bestillinger. Kom også inn omtrent like mange i går kveld etter at jeg dro hjem. Fantastisk respons på krydderserien! 😀 Skal strak dra og pakke nå, slik at jeg får sent alt innen fristen 13:00. Da burde de fleste ha godsakene i postkassen på tirsdag tenker jeg 🙂

 

(Trykk gjerne HER hvis du vil lese nærmere om de 14 ulike krydderblandingene, eller andre godsaker som tørkakjøtt av rein og elg, oljer, te, såper (ikke spis dem!), sjokolade, osv. osv. Jeg skal gjøre det jeg kan for å rekke å sende det i dag, men da må du kjappe deg 🙂

 

Dessverre er leiligheten for liten til at vi kan bo her for alltid, men jeg kommer til å savne utsikten når vi flytter. Jeg er opprinnelig i fra Vesterålen og havet, selv om dette “bare” er en fjord, er tatovert inn i ryggmargen. Håper vi får råd til både plass nok og utsikt når vi flytter, for dette er verdt sin egen vekt i tørka reinhjerter!

 

(Har forresten fått inn en nytt parti med reinhjerter som jeg legger ut i nettbutikken i ettermiddag 🙂 )

 

Ja, dett var dett, som en annen smørbukk en gang sa. Nå skal jeg spise litt frokost før jeg drar på jobb og pakker til dere.

 

Vi smattes!

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. De flotte unge samfunn og miljøengasjerte menneskene jeg kjenner verken gnåler eller gnager. Men så klart det hender de må bruke utestemmen for å få ut det viktige budskap for de som ikke vil høre.

      Hele 16% av verdens CO2 utslipp kommer fra kjøttproduksjon av drøvtyggende storfe og sau. (Kua promper) Biffen du legger på grillen forurenser like mye som 7 liter bensin. Parisavtalens mål er å holde den globale oppvarming under 2%.

      Om alle jordens folk ble veganere ville klimakrisa vært løst over natten. Det er jo utopi .. men om vi spiser mer grønt noen dager i uka vil vi være på god vei.

      Tekstilindustrien er også en værsting, den står for 10% av CO2 utslippene. I Norge kaster vi 138 millioner tonn klær i året. Samtidig som vi har i snitt 359 klesplagg i skuffer og skap.

      Å redusere kjøttforbruket har ikke bare en klimaeffekt. Fedme er i dag det største helseproblem. Har passert røyking som dødsårsak. Når vi nyter en god biff følger det gjerne med noen nydelige feite sauser og andre godsaker.
      Ved å “gnage” på noe grønt en dag eller to i uka oppnår vi følgende:

      Betydelig redusert CO2 utslipp – sunnere livsstil – vektnedgang.

      Går man ned i vekt går man ned i størrelse på klær og dermed reduserer tekstilforbruket.. genialt 😉

    2. Dette kledde du 👍🏼 Men… ingen munnbind av frisør og kunde? Her på Hadeland må man begge parter ha munnbind i disse trasige tider…

    3. SÅ enig med deg i dette om forbruk! Og helt utrolig at vi ikke hører mer om det! Takk for at du bringer det på bane. Skal snart sjekke krydderserien din, høres spennende ut, men først ut på tur! Ha en fin dag 😊

    4. Det vart da en fin bryllupsveis det der, så bra du hadde en fin stund hos frisøren.
      Lag en fin dag til deg og dine😊

    5. Klima og kleskjøp – helt, totalt enig. For ikke å snakke om oppussing av hus og nye trender og dill innen interiør. Der går det ufattelig mye bortkastet energi.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg