Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt på Nytt

Selv om det kanskje er litt, kremt, venstrevridd, så er Nytt på Nytt er artig program. Hver enste fredag vitses det om mange forskjellige typer mennesker. Fra politikere fra høyre og venstre, kjendiser, kongelige, idrettsutøvere, forfattere og jeg vet ikke hva. Noen av vitsene kan være nokså drøye, men siden panelet, til sammen, sparker i de fleste retninger, så framstår det ikke ondsinnet likevel. Alle får gjennomgå. Om ikke denne uken, så kanskje neste eller uken deretter. Det er rett og slett god satire. Tipper ingen av de som vitses om på Nytt på Nytt blir fornærmet. I alle fall ikke veldig lenge. Jeg hadde i alle fall sett på det som en ære.

 

Tenk deg så at vitsene gradvis sluttet å handle om mange forskjellige personer, og at de til slutt endt opp å vitse om akkurat den samme personen. Uke etter uke. Måned etter måned. År etter år.

 

Gjør så tankeeksperimentet at NRK fant ut at siden Nytt på Nytt har så gode seertall på fredager, så begynte de lage programmer hver eneste dag. Enkelte dager ble de til og med så ivrige at de lagde ikke bare ett eller to, men også tre programmer. Fortsatt med vitser om denne ene personens gjøren og laden, og etter programmet satte programlederne seg ned, hver eneste dag, sju dager i uka, i kommentarfeltet og fortsatte harseleringen.

 

Diagnoser, eller antydninger om diagnoser, ble satt. Alt han sa, skrev eller gjorde ble mistenkeliggjort eller latterliggjort. Kommentarfeltet ble et samlingsted der man kunne spytte ut nesten hva som helst om denne ene personen. Til og med vitsing/satire om hvor lite underlivet hans var fikk stå i over et døgn før det ble slettet. Folk koste seg. Fråden rant.

 

Etter at Nytt på Nytt endret stil og begynte  å lage satire om bare èn person, ble det stadig mer populært. Mange simpelthen bare elsket å høre om hvor håpløs denne personen var. Av og til prøvde å lage program om noe annet, men det var ikke like populært og fikk faktisk nesten ikke seere i det hele tatt. Da visste de råd, nemlig å lage et enda et nytt saftig innlegg om den ene personen, og mobben, unnskyld, seerne var frådende tilbake.

 

Gjentatte ganger prøvde denne personen å si i fra at dette ikke var morsomt lenger. Det var artig i begynnelsen når det ble vitset om andre også, men når det bare handlet om en, flere ganger om dagen, flere måneder i strekk, så var det ikke humor lenger: Han trakk “mobbekortet” og kalte en spade for en spade; det var trakassering og mobbing, ingenting annet.

 

Nytt på Nytt ble rasende! De skulle ha seg frabedt å bli kalt for mobbere. Alle var de snille mennesker  og de kjente ingen som anså dem som ondsinnede. Faktisk så ble de ganske så fornærmet over en slik anklage at de lagde et mesterlig program, for de er jo tross alt veldig dyktige, der de faktisk klarte å framstille personen som følte seg mobbet som den som faktisk mobbet dem. Etter programmet satte de seg ned i kommentarfeltet sitt og fortsatte å fortelle hvor fryktelig dette mennesket var som kalte dem, satirikerne, for mobbere. For en idiot!

 

Etter det lot han dem bare holde på, men som en flue som trekkes mot kuskiten fortsatte han å se på programmet. Han ble anbefalt å slutte av mennesker nær ham, men han klarte ikke. Som regel gikk det greit, men av og til gikk det fortsatt inn på ham. Spesielt de dagene det var mange programmer, med tilhørende kommentarfelt, om dagen. Det ble mye, men han klarte å la være å kommentere, for han visste jo at det ikke hjalp. Da fikk programmet bare enda flere frådende seere, som vridde og vrengte på alt han sa, og det var det siste han ønsket.

 

Så skjedde det noe, etter ca et år med daglige programmer. Programlederne begynte å kommentere i hans kommentarfelt. Av og til bare noe minutter før de slettet kommentaren selv, andre ganger ble kommentaren stående. Ingen spesielt ondsinnede, men siden tonen i de daglige programmene som regel var så negativt ladet, så syntes han det var veldig lite hyggelige kommentarer å gå. Han så på det som en mobber som liksom ikke kunne få nok av plaging, derfor fulgte ham med hjem og sto og så inn gjennom vinduene og smilte sleskt mens han gnikket på ruten med isopor. “Jeg er her. Ser deg. Du er ikke trygg fra meg noen steder”

 

Til slutt veltet det seg i magen hver gang han så navnet “Nytt på Nytt” og skrev det direkte til programlederen som hadde vært inne og kommentert en småsylig, men helt grei kommentar. Da rablet det fullstendig for redaksjonen og det ble laget ekstrasending om denne idioten som nok en gang hadde kalt dem for deres rette navn, gode gammeldagse mobbere, i ordets rette forstand.

 

Når en mann på 43,5 år sier at det velter seg i magen sin bare han ser navnet ditt, får det deg ikke til å tenke deg om i det hele tatt? Jeg har absolutt ingenting å vinne på å svare deg i det hele tatt. Du sier jeg er dårlig i å ta i mot kritikk, men du selv da, hvordan mener du at du har tatt kritikken fra meg eller andre som har ymtet fram at hundrevis, kanskje tusenvis av kommentarer, fra deg og mobben, kanskje ble litt i meste laget for ett enkelt menneske?

 

Du vet like godt som meg at du skriver annerledes om meg enn om noen av de andre toppbloggerne. Det er ikke mye “satire” å finne når det fra tid til annen er en annen på topp. Da står det mest om hvor god teksten til den var, og hvor glad du er for at jeg ramla ned. Det finnes også eksempler på det motsatte, men de er ikke enkle å finne.

 

Og hvorfor skriver du om meg mange ganger flere ganger om dagen? Hadde dette bare vært morgenbloggen din, ditt opprinnelig (selvironiske) konsept, som var genialt, så hadde alt vært annerledes, men når du i tillegg kommer med syrlige karakteristikker av meg i kommentarfeltet, hundrevis hvis vi ganger opp, så forstår jeg at dette ikke lenger er satire, men en besettelse som det er vanskelig for deg å komme ut av, siden det drar så mange lesere for deg, men det er nok nå. For lenge siden.

 

Ja, jeg syns dette er en stor belastning for meg personlig og jeg tør innrømme det, selv om jeg blir forsøkt latterliggjort når jeg setter halen på grisen. Selv om jeg har mange lesere, så er jeg fortsatt bare en helt vanlig mann. Jeg vet jo at jeg ikke kommer noen vei med dette. Mobben vil samles, noen vil si “på begge sider”,  og jeg gir henne med dette innlegget, dessverre, mange tusen ekstra lesere, men likevel, på ett eller annet tidspunkt må en mann stå opp for seg selv og si at dette er faen ikke greit!

 

Mobbing er aldri greit. Aldri!

 

Dette er mitt aller siste ord i denne saken.

 

(Minner om at jeg ikke ønsker stygge personkarakteristikker om andre i mitt kommentarfelt! )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

124 kommentarer
    1. Uffameg, har ikke fulgt så mye med siste tiden. Men bare trist når voksne mennesker ikke klarer å forstå og ta innover seg at man faktisk sårer andre. Om det er med vilje eller ikke spiller ingen rolle. De fleste som har ligget øverst har ofte måttet stenge kommentarfeltet sitt, Men så trenger man jo litt livstegn fra leserne sine og. 😊
      Mange klemmer til deg! 😊

    2. Hei! 🙂

      Jeg håper virkelig at du ikke glemmer at vi er mange lesere som heier på deg og dine, og vil dere alle bare godt.
      Jeg synes det er flott at du sier ifra, mobbing er aldri greit!
      Men samtidig så håper jeg for din del at det ikke bare blir verre ved å blogge så mye om disse over en så kort periode.

      Mitt råd – Steng hele kommentarfeltet for en periode, for din egen del.
      Pust med magen, vær masse sammen med de som får deg til å føle deg bra, disk opp med noe digg hjemme og kom deg opp igjen hvor du er best.

      Heia Heia!!! 🙂

    3. Som veldig fersk blogger må jeg innrømme at akkurat dette slo meg etter jeg postet mitt første innlegg. Hva om jeg plutselig får mange lesere, og det kommer mange stygge kommentarer om meg.

      Jeg er veldig god på å mobbe meg selv.
      Jeg trenger ikke andre til å være slemme med meg. Det klarer jeg fint selv.

    4. Mobbing er aldri greit! Flott at du sier fra, vi trenger reale folk som deg, som faktisk tør å adressere “elefanten” i rommet! Heier på deg!❤👍

    5. Synes du hadde et kjempebra innlegg, første gang jeg gikk inn på kjerringa sin blogg fortid jeg ingenting, bare kritikk av andres blogger, men forstår jo nå det er det bloggen flyter på, på godt norsk #sleip, stå på du, leste ikke blogger før jeg kom over din🤗

    6. Husker det første jeg leste av deg, tror det var en kronikk i en avis(?). All Inclusive på ferie. Lo så jeg gråt 😀 Fantastisk morsomt!

      Skulle ønske du fant fram til den fyren igjen, og skrev mer sånt, da blir jeg trofast leser. Skjønner jo at det ikke er mulig å væremorsom hele tiden, men blir litt mye negativt for tiden etter min mening.

      1. Jeg skulle også ønske at jeg kunne være morsom hele tiden, men det er nå en gang verken slik livet mitt, eller sinnstilstanden min er. Beklager det.

    7. Heier på deg, alltid! Ikke på den måten at jeg “ikke heier” på andre bloggere, men fordi du utleverer deg selv på en så sårbar og ærlig måte. Tror ikke folk ser det store bildet her, og kun fokuserer på at du på sett og vis slenger dritt tilbake ved å skrive dette innlegget. Men altså, jeg tror de færreste her hadde orket å stå i det du står i nå, og som du har stått i så lenge. Du har virkelig fått ditt her i livet, og at noen på toppen av det hele må være en så komplett idiot mot deg i tillegg, det skjønner jeg at du synes blir for mye. Jeg hadde synes akkurat det samme om det hadde vært omvendt, og at det var du som mobbet, og hun som sleit. Kan for all del hende hun gjør det, men man kan ikke forvente forståelse eller sympati om man ikke er åpen om det. Ser bare for meg at hun kunne funnet på å dratt det kortet nå, for å få enda flere med på “sitt lag”. Og i likhet med deg, så hadde jeg ikke nølt med å si ifra. Jeg håper virkelig at folk kan la deg være i fred snart. Du fortjener ikke dette selv om du velger å være åpen og offentlig, det er tross alt ikke likhetstegn mellom det å være en offentlig person og det å bli mobbet. Og, dette er virkelig godt ment, og kommer rett fra hjertet, håper ikke jeg ordla meg på en måte som kan misforståes eller tolkes ironisk etc..

      Ønsker deg virkelig alt godt, og jeg håper du blir tatt godt vare på av de rundt deg, og at dere står sammen i alt som måtte komme – like støtt som dere har gjort til nå.❤

      1. Takk! Jeg vet ikke alle er enig, men jeg mener selv jeg tåler å bli kritisert, men det blir litt mye når samme menneske, og henne mobb, 1-3 gang om dagen, 7 dager i uka, måned etter måned, i over et år, ikke gir seg. Jeg vet det ikke gagner meg å si i fra, (har jo gjort det 2 ganger før), men klarte likevel til slutt ikke å la være. På et eller annet tidspunkt så må en mann, toppblogger eller ikke, kunne stå opp for seg selv å si i fra. Og det gjorde jeg.

        1. Skjønner godt at du sier ifra. Og jeg synes absolutt du tåler kritikk. Tror folk glemmer at dette ikke lenger er kritikk, det er trakassering og mobbing. Det er en vesentlig forskjell der som det later til at VELDIG mange burde lære seg. Synes det er tøft gjort av deg å poste dette innlegget når du vet hvor mye drit det vil føre med seg i form av kommentarer, og sikkert blogginnlegg hos motparten. Det beviser jo at du står for det du har sagt/skrevet tidligere!

    8. Daglig hets er ikke greit, uansett hvem som får den.
      Men, jeg tenker at det er viktig å ha tunga beint i munnen som blogger, og det er nok lurt å holde noe privat. Jeg skal ikke dra opp gamle blogginnlegg, men noe av det du har blogget om, og som jeg synes er kritikkverdig, kunne vært holdt privat
      «Hele»verden, trenger nemlig ikke å vite alt. Og så er det det at det som er kommet på nett, utlevert på nett blir der, så idet du klikker send er det for seint å angre.

      .

      1. Jeg har helt sikket gjort feilvurderinger opp gjennom dette drøye året jeg har blogget, men jeg har, etter beste evne, prøvd å følge mitt eget moralske kompass. Det er ikke sikkert mitt og ditt kompass er stilt inn på samme måte, men tror du, hvis du har lest meg mye, har sett at jeg egentlig har hanske mange sperrer. Det der “uten filter”-stempelet er i alle fall bare tull, slik jeg ser det.

        1. Jeg har ikke lest deg så mye, men litt. Du er flink til å skrive, flink med mat, men så kommer disse «sutreinnleggene»innimellom der horder henger seg på i kommentarfeltet.

          Og ja, jeg synes noen ganger at du har hatt lite sperrer, og delt ting jeg ikke trenger å vite for å like deg. Men til synende og sist er det ditt valg.
          Så mitt forslag er å gjøre det du er flink til – skrive innlegg med snert, dele oppskrifter.

    9. Så det å stenge kommentarfeltet for kritikk gjelder bare de som kritiserer deg, og ikke de som kommer med sure oppgulp om andre.

      Men jeg ser at kjerringligaen er trofast og kommenterer støttende kommentarer til deg , og da har du vel oppnådd det du hadde til hensikt.

      Sånn ellers, lag deg en fin dag!

    10. Jeg skjønner faktisk at du reagerer på å bli omtalt på den måten du blir i nevnte blogg. Om igjen og om igjen. Jeg har forsvart deg før, og er enig at det ikke er verken spesielt humoristisk eller satire, men en nedrakking på alt du skriver og gjør.
      Men det jeg ikke skjønner og begriper er hvorfor du lar en, kun en, kritisk kommentar om at du omtalte Ida Wulff som ulvejenta, bli opphav til en innlegg hvor det fremstår som at dette er mange som mener. Litt sånn at «alle er ute etter meg igjen… som vanlig»
      Jeg syntes det var et artig innlegg, humoristisk. Men når du bruker denne ene kommentaren til å få det til å fremstå som om alle er ute etter deg, og mobber deg, da tenker jeg du enten er paranoid eller gjør det for klikk.
      Helt ærlig, hvorfor ignorerer du ikke bare denne bloggeren du ikke liker? Hun fremstiller det som om om hennes kommentarer er så uskyldige, men vi alle vet det ligger mere bak. Feks «Lover du det?» og at det gjør henne oppriktig lykkelig at du er tilbake på bloggtoppen siden det betyr så mye for deg. Kjøper ikke det et sekund.
      Jeg mener ikke du mobber folk, men når du henger ut folk til «spott og spe», så opphauser du fansen din, som klikker i kommentarfeltet, og da blir det, sett utenfra, veldig likt det du selv sier du vil til livs: mobbing og sjikanering.
      Jeg lærte en gang på et kurs, det gjaldt riktignok barn, at du skal gi oppmerksomhet til ønsket adferd, da får du mere av den. Og ignorere uønsket adferd, så minsker den.

      1. Ja, jeg visste hva som kom til å skje da jeg skrev “Nytt på Nytt…”, men jeg klarte likevel ikke la det være. Idiotisk gjort, men for meg handler det om selvrespekt. Om å stå opp for seg selv. Ikke KONSTANT la seg bli tråkka på. Hvorfor jeg ikke bare lar være å lese hvs hun og kommentarfeltet hennes skriver, ofte flere ganger om dagen, 7 ganger i uka, måned etter måned? Vel, jeg prøver, men jeg er jo ikke en stor superstjerne som er så stor at slike ting ikke affiserer, jeg er en helt vanlig familiefar med alt som kan skrapes sammen av feil og mangler.

    11. Jeg må innrømme at jeg ikke helt henger med i denne saken? Er det en spelsiell person som oppsøker bloggen og fb siden din med kritikk? Eller er dette noe hun skriver på sin egen blogg?

      Jeg syns ellers at en voksen mann som selv stadig velger å legge hodet på hoggestabben skal være svært forsiktig med å trekke mobbekortet. Det blir en hån mot dem som virkelig lider av mobbing.

        1. Igjen en ganske utilslørt hersketeknikk. Jeg har ikke skrevet noe sted at mobbing mot noen er greit? Så hvorfor legger du ord i munnen min? Har du ikke argumenter som står på egne ben?

          1. Nei, nå må dere slutte med disse anklagene om hersketeknikk i tide og utide! Herregud, jeg bruker MASSE tid hver enste dag til å prøve å svare ordentlig på såkalt “kritikk”. Du skriver at jeg trekker “mobbekortet” og at det jeg holder på med er “hån mot de som virkelig lider av mobbing”. Mulig jeg misforsto deg, men såpass forstår jeg at vi aldri kommer til å bli enig. Håper du er i alle fall er fornøyd med tiden jeg har brukt på deg.

    12. Denne bloggen har gått fra å være ett friskt pust, til å bli ett synkende skip. Det er deg mot verden i så og si alle innlegg. Det er klaging, sutring og offerrollen som er i fokus. Ispedd dramatiske beretninger som involverer familieliv og kriser. Hver dag er det noe feil, noe vondt eller noen som har gått mot deg. Den eneste fellesnevneren er deg. Du setter deg selv i disse situasjonene, og stikker deg frem der du kan. Du deler privatlivet så til de grader, for hjerter og likes. Så fort noe eller noen går i mot deg, er det rett i forsvar med usaklig tastaturføring. Er dette virkelig verdt det? Jeg får dessverre ingenting utav denne bloggen lenger, altså annet enn oppgitthet og negativ bismak. Håper virkelig du finner en bedre balanse, for dette kan ikke være særlig sunt i lengden. Hverken for deg eller de du har rundt deg.

        1. Det er kanskje på tide å ta en skikkelig gjennomgang av hvilke type blogger du vil være da? Jeg leser mange som savner bloggen som den var i starten. Jeg har lest lite, både da og nå, men ser jo de gangene jeg er innom at det meste er skrevet kun for klikk og ikke av et oppriktig ønske om å dele. Og det er helt greit, noe skal du leve av du også, men det blir litt latterlig at du hele tiden klager over hvor slemme alle er mot deg. Heeele tiden?

          1. Tror ikke noe jeg sier kan få deg til å endre oppfatning. Jeg fikk kritikk for akkurat de samme tingene i starten også, så vet egentlig ikke hva du mener. Jeg skrev da, som nå, om akkurat det som opptok meg, der og da. Det kommer jeg til å fortsette å gjøre. Jeg kan ikke forholde meg til tusenvis av forventninger. Min blogg er en slags “dagbok” og jeg har aldri noensinne tvunget noen til å lese.

    13. Det blåser hardt på toppene, også i bloggverden. Det tenker jeg alle bloggere har fått føle på, også du, det skulle bare mangle. Dette gjør tydeligvis noe med deg. Du har nettopp hatt en sak mot en annen “mobber” og nå en ny runde. Det må jo slite både på deg og familien. Jeg kan ikke forstå at det er dette du prioriterer når dere er så heldige å ha en ny liten baby i huset som sikkert elsker oppmerksomhet som barn flest. Og jeg sier ikke at du ikke følger opp, men dette må jo stjele tid og energi fra deg. Man trenger ro og fred til å nyte stunden tror jeg. Kose seg og tenke positive tanker om fremtiden, ikke konsentrere seg om frekke kommentarer og svare på dritt. Men det viser seg at det er litt farlig å plutselig bli kjendis, det har mange erfart før deg. Det blir som en besettelse og man vet knapt hva man skal gjøre uten all feedbacken fra tilhengerne.
      Ro ned er mitt råd.

        1. Du er blitt kjendis om du vil eller ikke.

          “En kjendis er en levende person som er allment kjent i samfunnet, særlig på grunn av omfattende omtale eller synlighet i massemedier som TV, aviser og internett. Det er ofte personer som nevnes i nyhetene og som får oppmerksomhet både for virksomheten og privatlivet. Det kan være populære artister og andre innen underholdning og kultur, men også sportsutøvere og ulike samfunnsaktører som svært mange vet hvem er. Betegnelsen brukes sjeldnere om kjente politikere og kongelige personer.[trenger referanse] En «superkjendis» eller «verdenskjendis» kan være en superstjerne som er berømt internasjonalt. En «a-kjendis» tilhører kjendiseliten, mens en «b-kjendis» og «c-kjendis» er henholdsvis halvkjent og noe kjent i offentligheten.”

    14. Enig i at det er en mediesak.

      Jeg trenger ikke hjelp fra deg, synes bare det er riktig å informere. Har dessuten lagret en god del screenshots fra kommentarfelt her og på FB som dokumentasjon.

      Det er opp til deg om du vil kommentere om media tar kontakt. Jeg lar det bli opp til Kjerringtanker å avgjøre om jeg går videre.
      Ha en god dag videre.

    15. Jeg vurderer nå å kontakte media om denne saken, altså denne bloggpostens innhold og formulering, kommentarfeltproblematikken her, og på Facebook-siden din.

      (Ditt ansvar, Blogg.nos ansvar, Kjerringtankers ansvar, lesernes ansvar).

      Bare til informasjon.

      1. Ja, at en voksen mann, som VET han taper på å ta det opp, får nok av daglig hets og sjikane, ofte flere ganger om dagen, 7 dager i uken, måned etter måned, over et år, og faktisk tør å fortelle om det, er egentlig en mediesak. Jeg ønsker imidlertid ikke gi denne mobberen mer blæst, så blir ingen hjelp fra meg i den sammenhengen. Hvis du finner støtende kommenterer mot denne mobberen, så gi meg beskjed så sletter jeg dem umiddelbart. Hvis det står at hun er et troll som bidrar til daglig trakassering av andre, ofte flere ganger om dagen, 7 dager i uken, måned etter måned, og du mener det er mobbing, så lever vi to på to helt forskjellige planeter.

    16. Lise. Ikke hyggelig lesestoff dette her. Legg ballen død . Min glede over bloggene er i hvertfall borte nå,

      Lykke til videre

    17. Har aldri lest de andre bloggene du nevner,men blir litt overraska over at voksne folk kan holde på sånn. Nei, fortsett med ditt på din måte. Æ skal fortsette å følge dæ å dine🙂 Har egentlig aldri fulgt andre, har jo sett ett å anna innlegg, men ikke no mer enn det. Trives med å flire å skrike mens tåran renn. Blir gla eller lei mæ alt etter ka du finner på å skrive om. Heie på dæ😁

    18. Jeg skjønner at du er lei, men må alt på bloggen? Ja, du er bare et menneske, men jeg er ikke alltid innom her og merker en viss endring. Før var du den fandenivoldske, nordnorske, artige fyren, nå blir det mye sutring og repeterende oppgulp. Sorry for å skrive det, men så er jeg jo helt ærlig med deg. Positivt eller negativt. Prøv å se stort på ting, lett å si fra siden kanskje, men hun kjerringmor er virkelig en som ikke fortjener oppmerksomhet. Her var du bedre før og det vant du mye på! Heier fremdeles på deg!

      1. Tror egentlig jeg alltid har sutret og kommet med oppgulp. Fikk like mye kritikk «før» så vet egentlig ikke hva jeg skal ta til meg og hva jeg skal la passere.

    19. Merkevare. Det viktigste for å lykkes i verden i dag innen business er en troverdig merkevare. Som spesialist i dette med merkevarebygging er det trist å se at du er i ferd med å ødelegge et i utgangspunktet glimrende merkevarenavn som “Kokkejævel” Samle det ypperste vi har innen småskalaprodusenter i en nettbutikk.

      En merkevare med kvalitet identifiseres ofte med en person, en positiv person. Som Elon Musk og Tesla… Leif Vidar Pølser.. Walt Disney og Donald Duck… eller Kjells Markiser.. Det er med nesten skrekk og gru å se hvordan du nå er i ferd med å ødelegge merkenavnet “Kokkejævel. Et tips..

      Håndbok i omdømme og merkevarebygging finner du på innovasjonnorge.no

        1. Sorry at eg våger meg inn å forstyrrer deg….Men det som Job skriver er et av de beste tipsene du noen sinne har fått! Vern om merkevaren din om den betyr noe for deg….Det trengs ÅR for å bygge en god merkevare, men den kan rase i grus på et knips.

          Vibbedille

          1. Vibbedille, rørende at du plutselig ble så opptatt av merkevaren min. Som jeg skriver i innlegget du kommenterer under, (anbefaler deg å lese det), så VET jeg at slike innlegg ikke gagner meg i det hele tatt, men av og til klarer jeg bare ikke å la være. Tror kanskje det handler om selvrespekt. Kunne kanskje håpet at du, i stedet for å “bekymre” deg for merkevaren “Kokkejævel”, (hva i alle verden liksom?), heller kunne prøvd å tatt inn over deg hva jeg faktisk skriver. Du har jo virkelig vært en del av det jeg kaller et “frådende kommentarfelt” på denne mobbebloggen. Hvorfor kommenterer du heller ikke det? Du har jo mang en gang kommentert om hvor håpløs jeg er til å ta i mot kritikk, hvorfor ikke gå fram som et godt eksempel å virkelig møte kritikken mot deg selv? I stedet så velger du altså å kommentere under en person som tidvis har TEPPEBOMBET meg med “kritiske” kommentarer. Det kan selvfølgelig ikke du vite hvis du sjeldent er her, du så kanskje bare et “kjent fjes” fra kommentarfeltet til mobbebloggen, men slik er det. Tar du overhodet ikke selvkritikk?

            1. Uansett hva man måtte kommentere hos deg, eller på hvilken måte så klarer du å spy litt eder, men men. Me får sjå da, hvor det hele ender 🙂 Det er ikkje snakk om om at det KUN er dette innlegget som evn kan ødelegge merkevaren din (som du tydeligvis ikkje bryr deg så mye om). Da er det jo ikkje så farlig da 🙂 Siden du lesere en hel del inne hos meg, ja for det må du jo gjøre siden du svarer som du gjør? Ikkje skjønner eg din interesse, men men det får så være. En dag du har tid (mellom måltidene) kan du jo heller fortelle meg hvor eg ikkje tar selvkritikk?

              1. Ja, jeg leser både din, og en titalls andre blogger, stort sett hver dag. Og ja, det er korrekt at jeg bryr meg alt for lite om merkevarebygging, for ikke så snakke om merkevareSTRATEGI. Der jeg jeg nok alt for “dårlig”, innrømmer det. Fortelle deg hvor du ikke tar selvkritikk? Vel, vet egentlig ikke hva jeg skal svare. Korriger meg hvis jeg tar feil, men klarer liksom ikke å lese et ENESTE selvkritisk ord, verken i denne kommentaren eller i de to bloggene du i går viet til meg. Mobbebloggeren har i alle fall hatt selvinnsikt nok, flere ganger, til å innrømme at det “kanskje har blitt litt mye”. Igjen, korriger meg hvis jeg tar feil, men jeg har ALDRI sett deg skrive det samme.

        2. Umulig for meg å være positiv til en utagerende blogger som kynisk utleverer sine barn for klikk og penger. Dette kommer jeg til å kjempe mot så lenge det er pust igjen i meg. I tillegg prøver å unngå lover og regler med merking reklame. Det som er veldig positivt er at du har lyttet til konstruktiv kritikk og nesten sluttet med både utlevering av barn og ulovlig content marketing.

          1. Ja, jeg vet du er veldig opptatt av det. Noen vil kanskje si sykelig, med ofte flere titalls kommentarer om dagen, men jeg skal la det ligge. Dette innlegget handler om mobbing. Jeg vet du er en stor tilhenger av mobberen, men kan du i alle PRØVE å ta inn over deg hva jeg egentlig skrev i går?

    20. Jeg blir både trist og lei meg – bloggeverden må være en supearena for mobbing, på alle måter. Leste ikke blogger før jeg begynte å følge Kokkejævel. Han skriver ( skrev) godt, åpent og ærlig om livet sitt, om tanker og følelser. Det rørte meg. Men noe har skjedd – både med innholdet og formen. Etter å ha lest Kjærtingtanker sin blogg her om dagen – med påfølgende kommentarfelt, skjønner jeg hvorfor. Jeg ble sjokkert – og rystet. Det burde ikke være mulig å skrive så mye negativt om et medmenneske – og hva er grunnen til å gjøre det? Mobbing vil aldri ta slutt, når voksne folk har slikt umodent verdisyn og menneskesyn. Jeg kommer ikke til å lese hverken Kokkejævel eller Kjerringtanker sine blogger mere. Jeg har mer positive ting å fylle de siste årene av livet mitt med. Bli voksne – og behandle hverandre med respekt.
      Jeg ønsker Kokkejævel lykke til med livet sitt videre – med familien og forretningen. Og jeg håper du klarer å finne tilbake til de gode blogginnleggene, som var ditt «varemerke» – og ga deg førsteplassen i på blogglistene. Gode ønsker og. Arme tanker til deg og dine.

        1. Herremindag – det skulle da ikke stå arme tanker – det skulle stå varme tanker. Og det var ment å være gode ord!🤗

    21. En kan si mye om ungdommen, men når det kommer til nettvett tror jeg de er jevnt over flinkere enn godt voksne folk.

    22. Er det voksne folk som skriver kommentarer? Vær så snill, stopp. Dette kan ikke være bra for noen. Ytringsfrihet har alle, men alle har lært folkeskikk også håper jeg. En oppfordring til alle, stopp personlige angrep, det fører aldri til noen løsning

    23. Gi nå ikke kjerringa mer glør på bålet. Hun blåser som besatt for å holde liv i det. Dårlig respons om en ser kommentarer.
      Mobbing/trakassering er alltid ille. Jeg måtte lære meg å tie det ihjel. Det er helt jævlig hvor stygg folk kan være, puslinger som trenger gjengen sin for å vokse.
      Voks på egenhånd. Du har mye annet å dele.
      Hold på konseptet du startet.

    24. Æ sa ikke at ho ikke skreiv om han. Men kritikk og satire e IKKE mobbing. Det e ikke kun Kokkejævel ho skriver om og har kritiske blikk på. Uten at æ vil påstå at ho mobbe hele bloggtoppen.
      Å nu e det langt flere lesere og kommentatorer her inne med støttekommentarer, hjerter, klemmer og spydigheter om henne enn andre veien.
      Men håper de begge legger ballen død nu. For nu e det bare trist og flaut, fra dem begge.

      1. Men herregud så trassig du er! Asså, skikkelig irriterende trassig! Ligg unna bloggen her om det plager deg så mye. Når jeg leser kommentaren dine så blir jeg dratt rett tilbake til jobben min. Jobber i barneskolen… og der er det trassige unger som ikke klarer å la ting ligge. Du har ingenting her å gjøre hvis det som skrives irriterer på deg magesår. Voks opp, les en interiørblogg, gå en tur i skogen, og la denne bloggen være.

    25. Det som er litt trist nå er at nå har du virkelig gitt henne muligheten til et nytt innlegg med massevis av støttekommentarer, hjerter, klemmer og spydigheter om deg. Det er rart at Linda over her ikke kan finne noe sted der hun skriver nedsettende om deg, for ca 1/3 av bloggen hennes dreier seg jo om deg.
      Og en ting til …. hvis hun mener at du mobber andre (Altakvinnen), rettferdiggjør det at hun selv mobber andre?

    26. Misforstår du med vilje?? Æ har da overhodet ikke nevnt sønnen din eller støtten og hjertene du fikk da. Æ sendte dæ både hjerter og klæm sjøl da. Æ snakke om nåtid. Alle som ikke skriver hodegrusende beundrende kommentarer, gjerne etterfulgt av hjerter, blir “sabla” ned. Avspist med en kommentar som, i mellom linjene, kan tolkes som om du mener vi e hjernedød.
      De såre, ærlige bloggpostene dine likte æ. Kanskje feil ord, men dem viste dæ. Livet ditt. Opplevelser mange har, men ikke alle e så åpne om. De som berører leseren dypt.
      Ikke det ræle du nu jevnlig lire ut av dæ. Det som gir mæ en flau smak i munnen på dine vegner. De innleggene der du skulle hatt speil.
      Når det e sagt håpe æ det e nok nu. Både fra dæ å kjerringtanker. Ikke at ho helt slutte å skrive om dæ. Det å skrive om toppen e liksom konseptet hennes. Men at ho tone det ned. Tar på alvor at du føler det verre enn ho mene det.

      1. Skal la være kommentere første del av din kommentar, men hvis du leser det jeg skriver, (anbefales hvis man skal engasjere seg så voldsomt som deg), så har jeg overhodet ingenting i mot å ble raljert med ÉN gang om dagen, hvis jeg er på topp, men ikke to og TRE ganger om dagen, PLUSS et frådende kommentarfelt.
        Tror for øvrig aldri vi kommer til å bli enig.

        1. For å lese hva hun skriver må du jo oppsøke bloggen hennes. Hvorfor gjør du det når det trekker deg ned?
          Å hvorfor blokkerte du ikke bare hun fra Alta på et tidligere tidspunkt?
          Joda, ytringsfrihet å alt det der. Men hvorfor oppsøke det som ikke gir dæ noe positivt?
          I stede for å beskytte dæ sjøl mot det har du sittet å spart opp i månedsvis. For så å slenge ut det ene innlegget etter det andre om disse personene. Hvordan vinner du på det? Hva positivt gir det dæ? Bortsett fra å vende flere titalls, kanskje hundretalls, mot et menneske. Gi igjen gange 100?
          Du har jo selv valgt å la det utarte. Kanskje neste gang noen går over din toleransestrek du burde stoppe det før det har gått måneder og år….

        2. Der fikk Linda med sin ærlig og oppriktig kommentar, et typisk svar fra deg «Tror for øvrig vi aldri kommer til å bli enig». Skremmende likt et standard svar fra en fallert blogger når hun fikk konstruktiv kritikk. Hun svarte …da er vi enig i å være uenig. sånn svarer mennesker uten argumenter ..

          1. Uansett hvordan jeg kommenterer, langt eller kort, så blir du ikke fornøyd. Kan du ikke heller skrive din mening om INNLEGGET mitt. Det er jo tross alt derfor jeg har et kommentarfelt, ikke fordi jeg skal sitte og forsvare meg mot absolutt alt jeg ER.

            1. Som politiker og samfunnsdebatant skjønner jeg veldig hvor irriterende det er å ikke få siste ordet i en debatt. Heldigvis så er ikke dette en viktig debatt for verden.. heller et meningsløst tidsfordriv .. trenger ikke siste ordet på blogg.no 😅

                1. Voksne som mobber voksne er ikke bra. Men det er ikke min hjertesak. Min hjertesak er barn som ikke har det bra på grunn av utagerende foreldre. Som direkte eller indirekte utleverer barna i sosiale medier.

    27. Æ har aldri brukt å lese blogger. Har liksom ikke syns det har virka spesielt givende. Men din har æ lest. Å gjennom dæ og din blogg fant æ kjerringtanker og kvinneguiden. Sistnevnte var æ kun innom en gang. Syns den ble usmakelig. Formodentlig voksne menneska som lire ut av sæ ord og meninger så stygg at dem skulle vaska munn med salmiakk. Kjerringtanker derimot syns æ e et friskt pust, som din. Skille sæ ut fra den typiske blogger. Tenker da de bloggeran man les om i media.
      Å klare ikke å se hvor ho har vært verken ufin mot dæ eller har mobba dæ. Kritisk ja. Egentlig med all grunn, spesielt med tanke på alt som blei skrevet her inne både av dæ og tilhengeran dine om ho i Alta.
      Men kjerringtanker har da vitterlig vært kritisk både mot Isabell Raad (trur æ ho hete) og Ida Wullf i de siste innleggan sine. For det e ikke kun dæ ho har skrevet om.
      Syns nesten dine kommentarer om ho har vært langt verre enn hennes om dæ.
      Du e litt snar å trekke mobbekortet nu.
      Virker som at hvis man ikke bejubler alt du skriver og sender dæ dungevis med hjerter og klæm er e man ufin i dine øya.
      Hvor blei det av den friske, humoristiske, såre, ærlige bloggeren du var? Nu blir æ ofte bare litt flau på dine vegner.

      1. ja, ikke sant, hjertene. Hvordan skal jeg klare å forsvare meg mot hjertene? Det kom en del hjerter min vei da sønnen min døde, og det satte jeg stor pris på, men litt unødvendig å bruke det nå, selv om jeg ofte ser det er en slags “vits” i nevnte bloggers kommentarfelt.
        Jeg prøvde, etter beste evne, å forklare dette med et slags bilde av Nytt på Nytt på steroider”, men innser at jeg tydeligvis ikke formulerte meg godt nok. Jeg beklager at du blir flau på mine vegne av å lese mine såre og ærlige betraktninger, men det kan jeg faktisk ikke gjøre noe med. Sorry!

        1. Tror det av og til er lurt og ta en selvransakelse, gå i seg selv, se seg i speilet og tenke hvorfor er «heile verden i mot meg, hvorfor er ikke heile verden enig med meg, hvorfor ler heile verden av meg.. Skal ikke se bort i fra at du får en aha opplevelse …

          1. I stedet for NOK EN KOMMENTAR om hvor liten selvinnsikt jeg har, kan du ikke bare gå inn på den bloggen som er enig med deg som som du elsker å klå på ryggen?

    28. Helt enig med deg! Den bloggen er forferdelig! Jeg har lest både din og hennes blogg i flere måneder, og du har aldri holdt på sånn med henne som hun holder på med deg. Det er rett og slett den verste bloggen jeg har lest. Den er harselerende og nedlatende og godter og fryder seg seg når du i deres øyne har gjort en tabbe. Jeg synes også at når hun selv kaller det satiriske skråblikk på de andre toppbloggerne, så er det egentlig bare fordekte spydigheter og harselas med andres blogger. Ikke bra!!

    29. Når denne mobberen er så opphengt i deg, så er det jo ikke vanskelig å skjønne at denne damen lider av noe, ho har helt klart en diagnose. Ho får deg ikke ut av hodet! Den første ho tenker på når ho våkner e deg og den siste ho tenker på før ho sovner e deg. Kan noen der ute være behjelpelig med å skaffe denne damen et liv som ikke dreier seg om kokkejævel 24/7? 🙏🙈🙉🙊

        1. Men du lar fans’n din sette diagnoser her og der og som kommer med eder og galle i DITT kommentarfelt

            1. Og du sletter etter eget forgodtbefinnende som vanlig….ahahah

              Stygge personkarakteristikker, hvordan var det med det, sa du? Sletter du de? Eh…..nei, det gjør du ikke, ikke med en gang, MEN, du slipper de igjennom i DITT kommentarfelt, både her og på FB, dobbeltmoralsk så det holder, men du krever vel bevis……Dream On!

    30. Nytt på Nytt er elegant og intelligent satire. Sparker aldri nedover, det gjør aldri humorkonger, heller ikke selveste Kongen, og det bør også gjelde bloggkonger… tenker jeg🙂

      1. Jeg vet du er stor fan av mobbebloggen, men at jeg sier i fra er SLETT ikke det samme som å sparke nedover. Det er jo ikke JEG som tjener lesertall på dette, men av og til får til og med konger nok.

        1. Neida, ingen fan av hverken deg eller hun, bare rett og slett synest at denne personlige vendetta er urkomisk, og så klart god butikk for dere begge to 🙂 Artige greier dette her, men må være jækla travelt og være så inn i helvete sint og irritert døgnet rundt over ett eneste menneske når du burde være glad og fornøyd med alle dine kjære og dine suksesser i business 😅

    31. Måtte innom Kjærringtanker å kikke, aldri kikket på den bloggen før, og det holdt med denne gangen.
      Hun må jo være drevet av misunnelse, med så mye drittsnakk om deg.
      Stå på videre du, beste bloggeren😃
      La igjen en liten søt hilsen til Kjærringtanker, om hva jeg mente om bloggen hennes. Kommenterer vanligvis ikke på den måten, men det får da være grenser for hvor mye hun skal mobbe og trakkasere deg.

    32. Går det ikke ann å stenge denne personen ute, på noe vis. Syns det er kjempe trasig at vedkommende er slik. Av uansett grunn.

      1. Du som mobber, forstår det slik at du vet vedlig godt når du blir henvendt til?
        Hva er det med kokkejævel som gjør at du må fortsette ? Er det misunnelse ? Hater du han (isåfall hvorfor)? Har han gjort deg noe helt personlig ? Holder ikke at han driver bedrift, skriver negative ord fra hjembyen din osv. Siden du har satt det som mål å ødelegge en voksen mann så må jo det være noe som driver deg ?

        Jeg tror du trenger hjelp! Jeg tror du har et enormt behov for oppmerksomhet, og at du velger å søke det på denne bloggen. Jeg tror at for deg så er all oppmerksomhet, til og med negativ oppmerksomhet, noe du trenger. Jeg tror at du ikke evner følelser på lik linje med gjennomsnittlige mennesker, og ikke greier føle empati slik normalen gjør.

        Jeg tror du er veldig sta, av den typen som ikke kan innrømme når man har gjort en feil. Og når mange tydeligvis også vet hvem du er, så tørr ikke du å trekke deg, fordi du er redd “de andre barna” skal se på deg som svak…

        Men du, å be om unnskyldning, si ifra når man tar feil eller til og meg bare “walk away”, det er helt greit det altså. Akkurat nå er det kun deg selv du “driter” ut.

        De som mobber har ofte grunner, mørke grunner som ikke kontrolleres, MEN det går ann å få hjelp. Mobbere er mennesker på lik linje med offeret.

        22400040 kirkens SOS eller sidetmedord.no er gode plasser dersom du trenger noen å snakke med.
        Jeg ville lyttet til deg, dersom du bare sluttet med denne mobbinga.

        Helt til sist, jeg ser for meg at du er en sånn som sier ; puh,dette er ikke mobbing, det er bare han som er pingle…osv
        Vel, det er ikke mobberen som avgjør når det er mobbing, men offeret !

      1. Jeg scroller rett forbi Blogger. Bortsett fra din. Skulle du kanskje slutte å reklamere for andres tanker,-blogg, og la oss få delta i dine skriverier og tanker? Som den Kokkejævel vi ble kjent med og glad i? Vi lesere får ikke gjort noenting med det som skrives om deg og ditt, bortsett fra å lockdowne (jfr. koronatiden vi lever i..) og holde oss unna disse du blir utsatt for. Jeg savner et innlegg om dine innrednings-skills. Har du lagt nytt gulv i senere tid? Jeg føler med dere om mobbingen tar helt luven fra dere, men ikke la dette overta hele Kokkejævel og hans kohort. Vi som følger deg og dine vil nok helst “kvæle slemminger” men det eneste vi kan gjøre er å holde oss til en blogg. Ønsker dere alle sammen, Svigermord, Moderen og etterkommere en nydelig frebruarkveld videre. Klem fra Finnskogen.

    33. Synes du er en smule dobbeltmoralsk nå.

      Skjønner at du er lei, men se på kommentarfeltet på Facebook-siden din. Der får kreti og pleti vrenge ut av seg all mulig dritt, enten det er om mobberen fra Alta kommune eller Kjerringtanker. En skikkelig kloakk, den Facebook-siden!

      Det er MYE styggere det fansen din skriver om henne, enn det hun skriver om deg.

      Du er ikke bedre enn henne når du tillater dette. Men du, nei du er bare et menneske du.

      Man slipper bare ikke løs mobben på den måten, når man samtidig anklager andre for mobbing.

      1. Ja, ikke sant, der kom den. Måtte lese gjennom. Gi meg gjerne eksempler som er mobbing, så sletter jeg de mer enn gjerne. Mitt kommentarfelt skriver ikke om denne personen hver eneste dag, flere ganger om dagen, 7 dager i uken, måned etter måned. Les gjerne hva jeg skriver. Minner om at dette er siste gang reklame for nevnte mobbeblogg slipper gjennom i mitt kommentarfelt.

        1. Her er et par eksempler jeg fant i farten, jeg vet det finnes mer. MYE mer. Og verre. Har sett det selv, og det har du også.

          Om Kjerringtanker:

          “Hva slags blogg?” Svar: Kjerringtanker… en skikkelig møkkakjerring!

          “MÅ bærre si: Fy faaa….n førr ei kjærring ”

          “Mistenker at vedkommende er psykisk syk,og trenger hjelp rett og slett. Når du gang på gang prøver å få slutt på dette ,men til ingen nytte,da e d nåkka alvorlig feil i topplokket på vedkommende”

          Ansatt i Alta kommune:

          “Hadde det vært mæ som fikk oppleve så mye dritt over lang tid fra en så ondskapsfull jæ.. så hadde æ nok “smellt ut” fullt navn på vedkommende. Regne med at fingran har holdt sæ unna tastaturet i ettertid

          “Personen er jo( sir det med pene ord ) alvorlig forstyrret i hode”

          “Den personen må jo fan meg være totalt sprenkt i skolten, fy fan sier eg bare”

          DETTE synes du er greit at folk skriver om andre? DE er også bare mennesker.

          Og du går god for slike kommentarer?

          1. Ikke enig i at alle disse kommentarene er mobbing, men har skjult en del av dine eksempler. At en som bommer og trakasserer en og samme person hver eneste dag, sju dager i uken, måned etter måned, i over et pr, blir kalt for “møkkakjerring” kaller ikke jeg for mobbing. Kom igjen!

            1. Ganske enkelt fordi jeg gidder ikke å lete dem opp!

              Du kan være glad ikke bloggen “Bloggomtoppbloggere” eksisterer lenger. Den var betydelig krassere enn det Kjerringtanker er, og hadde nok harselert enda mer med deg. 😀

              Du hadde nok hatt større problemer med Adina enn med Kjerringa!

    34. E det mulig???
      Æ blir oppgitt,men på den andre sia,vedkommende må like deg bra godt for å holde på sånn.
      Syns sikkert sjøl ho/han e utrolig smart.
      Trist,et fattig lite menneske,som ikke kan føle seg bra,uten å trø på andre.
      Absolutt ikke greit!!
      Du e tøff som sir fra,og hvis vedkommende e bare litt voksen under topplokket,så stoppe det nu.
      Hvis ikke,har du akkurat funka bålet i bensin…😝

      1. Hun får mye støtte fra de som ler. Det er ingen som mobber alene. Ja, jeg er klar over at dette kan gå begge veier, men på et eller annet tidspunkt må en mann sette foten ned. Selv om det ikke, som i denne saken, gagner meg selv

    35. Kan vedkommende lide av en dødelig forelskelse i deg – og prøver å ødelegge mellom deg og familien din? Har jo hørt om slike tilfeller…

        1. Jeg hadde ikke tenkt å blande meg inn i det her , men nå gjør jeg det likevel . Mange tror mobberen fra Alta og kjerringtanker er samme person etter innleggene dine . Det her går over stokk og sten . Er det noe jeg prøver å lære barna mine så er det å ikke oppsøke det som gjør deg lei , og det er ikke verre enn å ikke trykke seg inn. Som åpen homofil på bloggen så får jeg hat og trusler omtrent daglig , og det er trist at det skal være sånn , men er det noe jeg har lært så er det at den ene drar hverandre opp i kommentarfeltene. Der har vi et ansvar , vi som velger å blogge offentlig . Vi har et ansvar for hva som blir skrevet i bloggen og under bloggen. Vi har et ansvar for hva vi skriver også .

          1. Takk for tilbakemelding! Jeg mener selv jeg har moderert kommentarfeltet mitt godt. Det skrives i alle fall ikke om henne i mitt kommentarfelt 1-3 gange om dagen, 7 ganger i uken, måned etter måned, i over et år. Jeg registrerer at du syns jeg burde tåle det, og det respekterer jeg. Da burde du også respektere min rett til å si i fra.

      1. det samme har jeg fundert over, at hun kanskje tenker at når hun ikke fikk deg,skal du knuses. God klem til kokkejævel

      2. Huff, støtter deg, mobbing er så ødeleggende og det preger enn lenge etter at den som mobber slutter.
        Gode tanker ❤ og har god tro på Karma 😉

    36. Dette er bare trist!! 😥
      Vedkommende må ha store mindreverdighetskomplekser.
      Finnes det ingen måte å stoppe denne netthetsen på?
      😥

    37. Er det virkelig mulig??? Hva rører seg i vedkommendes hode lurer nå jeg på. For din del håper jeg det må stoppe nå, men det ser gudhjelpemeg ut som det er ønsketenking. Gode tanker til deg og dine🌹

    38. Huffmæ. Det e ikkje bra. Æ håper at de kan la dæ få være i fred snart. Æ e rystet over at folk grei å oppfør sæ sånn mot andre. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg