Ode til kontoristen

For å være helt ærlig så har jeg alltid sett litt ned på folk som sitter når de jobber. Hvor slitsomt kan det være liksom? Jeg har jo opp gjennom årene hatt en og annen kontordag jeg også, men jeg har alltid ansett disse dagen mer som en pause enn som en ordentlig jobb. Selv om jeg har sittet fra morgen til kveld og jobbet foran PCen.

 

Nå i mitt nye liv, der veldig mye av min arbeidsdag skjer med hendene på tastaturet og øynene spikra i skjermen, så går det mer og mer opp for meg at dette faktisk er jobben min. Dette er ikke en lek eller et tullete innfall, det er dette som skal betale husleia, barnehagen og barnebidraget. Det er dette som forhåpentligvis skal gjøre meg i stand til å være i stand til å være kausjonist når ungene skal kjøpe sin første bolig.

 

Jobben i nettbutikken er selvfølgelig ikke bare sittende arbeid, i alle fall ikke i høysesong eller når vi kjører kampanjer, men mange dager, som i dag, blir det nesten bare sitting. Og vet du hva, likevel har jeg har jobbet så post-it lappene har flakset vegg imellom!

 

Nei, nok skryt av oss rævrytterne!

 

Var hjemme ca halv fem i dag. Det er så mye å gjøre at jeg godt kunne vært noen timer til før jeg ble “fornøyd” med dagens dont, men i mitt nye liv skal jeg dra hjem når jeg kan og jobbe når jeg må. Varene som ankom like før jeg dro trenger jo ikke bli lagt inn i nettbutikken før i morgen. Likevel kjenner jeg det på meg at de står der nede uten å være registrert. Det er egentlig helt sykt.

 

Ironisk nok, siden jeg fysiske måtte rive meg selv ut av kontoret og kjøre hjem, så var, (og dette er faktisk helt sant), Konemor og Lillebror på vei bort da jeg kom hjem! Han satt klar i vogna. De skulle gå på butikken og kjøpe bleier…

 

Tja, kunne jo ikke kjøre tilbake til kontoret. Eller, kunne jo det og var inne på tanken, men ble her og satte meg heller ned med spisebordet fra Jysk for å skrive en liten dagsrapport til dere. God bruk av tid spør du meg, men jeg fikk klar beskjed fra Konemor før hun gikk om at middagen skulle være ferdig klokka seks presis.

 

Mam, yes mam!

 

(Blir kjøttdeig med spagetti krydret med mitt eget bacalaokrydder. Det er så godt til kjøttdeig og spagetti! Skal faktisk få det merket om slik at det blir både bacalaokrydder og krydder til kjøttdeig og spagetti!

 

Sier du forresten “kjøttdeig med spagetti” eller “kjøttdeig og spagetti”?

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Ganske så sliten kontorist

 

 

 

 

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. Spaghetti Och köttfärssås heter det – Och nej, jag är heller inget fan!
      Och om du skall Vad det heter så är min fråga: Skall köttfärsåsen vara uppepå spaghettin eller ligga bredvid? 😉
      (Jag vet rätt svar här! :p)
      Ha en fin morgon.

    2. Vi sier bare Spaghetti vi og det inneholder kjøttdeig, spaghetti, spaghettisaus og den siste tiden med Kokkejævel-krydder også, som smaker himmelsk 😉

    3. Spaghetti og kjøttdeig på menyen her også i dag, rettere sagt Pasta Bolognese fra Godt Levert. Hilsen kontorsted 😄

      1. Herlighet… nå først ser jeg at den nye mobilen min, med overivrig stavekontroll, retta kontoristen til kontorsted!!!!!!!!! Jeg som syns jeg hadde en så fin “signatur”…. Jaja… så ble liksom poenget borte da!

    4. Eg sier pasta og kjøttsaus,siden eg bruker mange forskjellige pastasorter😋 Kjøper fullkorn spagetti,samme med pastaskruer,makaroni. Trur jo det e litt sunnere og da👌.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg