Og det ble kveld, tredje dag

I tre dager til ende nå har jeg fokusert på den store kloke boken som blir utgitt  til høsten. Det har vært veldig deilig å neste klare å legge alt annet til side og bare fokusere på akkurat denne jobben. Føler jeg er meget godt i gang. Spesielt fredagen var jeg veldig produktiv. Lørdagen også. I dag har jeg egentlig ikke produsert så mye. Har vært litt på jobb. Hatt besøk av en gammel venninne. Vært i middag hos svigerfar. Gikk både fram og tilbake. Slike ting.

 

Dagen ble plutselig borte, men det gjør ingenting, for nå har jeg sendt materialet til redaktøren for gjennomlesning. Blir spennende ,med tilbakemelding. Det er alvor nå. Ikke bare prat og planer. Det er nå det skjer. Akkurat nå.

 

Er forresten femte dagen nå (nesten) uten hvetemel og sukker. Går helt greit, men kjenner et sug gjennom hele dagen. Ikke etter sukker, men hvetemel som brød og rundstykker. Blir ikke helt det samme med havreknekkebrød, men noe må ofres. Kan ikke bare kose seg gjennom et helt liv. På et eller annet tidspunkt må man bli venn med måteholdet. Enten man vil eller ikke.

 

Ellers har jeg ikke så mye jeg ønsker å melde. Ønsker dere alle en fortsatt fin søndagskveld.

 

Alt godt!

 

 

14 kommentarer
    1. Bokhvete, både hel og bokhvetemel, er kjempegodt og mettende, prøvd det? Smakte også noen luftige, gjærfrie bokhvete-“crisps” der det var iblandet litt quinoa, og de smakte ualminnelig bra. Jeg savner ikke hvetemel i det hele tatt nå som jeg har oppdaget bokhvete. 🙂

    2. Hei! Eg lurer på om spelt er fy, i denna sammenhengen? Det fungerer ganske bra hos meg. Spelt er meir proteinrikt enn kveite, og metter meir. Har nokon gode oppskrifter, om d skulle interessere…

    3. Det er flere lavkarbogrupper på Facebook hvor du finner oppskrifter på mange sorter brød/rundstykker/lapper etc. Du kommer ikke til å savne hvetemel eller sukker.

    4. Han smeisi, du blir å trekke folk med det bildet😉 sjøl e eg på femte dagen uten røyk,hurraaaaaa💪💪 det finnes så mange slags avhengigheter: mat,røyk,shopping,rus,alkohol,sex osv osv. En felles faktor som hjelper viser seg å være: ÅPENHET! Å fyre laus, kringkaste med store bokstava, eller bare nevne det for de aller nærmeste, virker! Såeh, hey Kokkejævel, stå på, bjuda på, eg inspireres av deg! 🙏

    5. Herlig bilde😊👍🏻! Kosthold og sånt er en vanskelig øvelse. Tror vi er mange som sliter litt med å holde fokus der, altså😳.

    6. Gidder du ikke bake knekkebrød, kan jeg anbefale de runde «nye» knekkebrødene til Wasa i hvite pakker! Metter bra og smaker kjempegodt!! Knall på med masse godt pålegg, nom nom 😊! Åt bare dem omtrent (frokost, lunsj og sånt), et års tid, hjalp godt på vekta:)

    7. Heia, ser du har bakeskautet på 🤣 så da regner æ med du baker havreknekkebrød ?☺ oppskrift å dele? Ellers alle gode ønsker med tanke på bokskriving og tilbakemeldinger……Ser egentlig for mæ en lang stil med røde kommentera! Haha, æ har tydeligvis vært lærer alt for lenge 😊🤗 ha en fin kveld fortsatt 🙋‍♀️

    8. Heisann. Har du oppskrift på gode boller,brød,rundstykker uten hvetemel? Æ e dritt lei knekkebrød.

        1. Sjekk nettstedet livsgledeforalle.no og les om «Thors brødmiks». Interessant lesing om hva brød kan inneholde, samt mulighet til å bake ditt eget lavkarbo/glutenfrie/næringsrike brød. Lykke til!👍

    9. Lekkert bilde😅, så fint du har fått skrevet og levert, man trenger en dag med litt fritid også. Ha en superfin kveld .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg