Om akkurat 6 uker er jeg pappa igjen!

Den eneste fordelen med å miste er at man vet nøyaktig når man skal føde. Har ikke gutten kommet innen termindatoen 23 oktober, ja så blir fødselen satt i gang. Enkelt å greit. Derfor vet jeg med 100% sikkerhet at jeg er pappa igjen om seks uker. Det er en helt vill tanke. Jeg er ikke klar ennå!

 

Det har vært veldig mye mindre fokus på dette svangerskapet enn de to foregående. Det har liksom ligget et grått teppe over forventningen. Har liksom ikke turt å slippe gleden skikkelig løs. Både fordi sorgen etter tapet fortsatt ligger som en murstein i brystkassen, men også fordi man er så inderlig redd for å glede seg for tidlig. Bli glad i, for så å miste. Igjen.

 

Vi er begge forholdsvis rasjonelle mennesker og vet jo at vi på et eller annen tidspunkt må legge sorgen for det som har vært og frykten for det som kan skje til side, for å kunne glede oss skikkelig over det som faktisk er i ferd med å skje. Om seks uker kan vi igjen kalle oss for mamma og pappa for et bitte lite nurk.

 

Eller før! For alt vi vet så er vi foreldre igjen i kveld. Det er slett ikke uvanlig å føde for tidlig, og for hver dag som går øker “riskikoen” for at gutten ikke gidder å vente lenger og rett og slett bare kommer. Skjer det så skjer det. Lett for meg å si, det er jo ikke jeg som skal føde, he he 😉

 

Mange fokuserer bare på babytiden når de skal få barn, men jeg er en gammal ringrev i faget og vet at det å bli foreldre først og fremst er en livslang forpliktelse. Det er rett og slett jævlig dyrt! Spesielt forrige gang ble Kjærest drittlei av alt pratet mitt om barnehageplass, SFO, BSU, dyre ferier, klær, sportsutstyr og jeg vet ikke hva. “Kan du ikke bare glede deg over ungen? Plutselig er de store og blir borte” Hun fikk rett raskere mye raskere enn noen av oss trodde.

 

Denne gangen skal jeg virkelig glede meg over hvert eneste øyeblikk, for jeg vet av erfaring at det kan bli det aller siste. Det kommer til å bli et langt, tungt og skummelt år, men jeg gleder meg til hver enste dag som kommer. Jeg er ikke redd mer. Jeg er ikke redd!

 

En forventningfull og fin dag ønskes dere alle. Nå må jeg stikke på jobb. Har masse bestillinger i dag som skal ut i morgentimene, så blir enda litt mer hektisk enn vanlig, men det er greit. Fikk forberedt litt i går så jeg har mulighet til å sitte litt hver time. Det er veldig, veldig vondt å gå en helt vakt, men jeg jeg er nødt til å spare på sykepengeretten. Jeg er ikke negativ, men jeg vet jo ikke om jeg får bruk for dem om noen uker eller måneder. Hvis det verste skulle skje vil jeg for min egen del slippe å bekymre meg for penger.

 

Alt godt!

(PS! Dette var egentlig ment som en gjennomsyret positiv blogg, men dere ser, frykten eter seg inn i nærmest hver eneste setning. Jeg er ikke negativ, og prøver så godt jeg bare kan å glede meg og se både positivt og lyst på det som skal skje, men samtidig vet vi begge hva som kan skje. Uansett, om seks uker er jeg pappa igjen og jeg GLEDER MEG!!! 🙂 )

(PS2! For å komme “konstruktiv kritikk” i forkjøpet så vil jeg for ordens skyld nevne at bildet ikke er en ekte unge, men en bare illustrasjon over hvordan han ser ut akkurat nå)

 

 

21 kommentarer
    1. Så mye lik historie, kan tenke meg frykten er like angripende og tilstedeværende. Vi mistet jenta vår ifjor, 9 1/2 uke gammel av hjernehinnebetennelse. Nå har vi termin 11.11 – frykten og gleden går hånd i hånd.
      En splittet glede med en god porsjon dårlig samvittighet for at vi skal få et hjerteplaster og for at vi aldri skal få oppleve alle de gode dagene med jenta vår
      Lykke til med innspurten, ønsker dere alt det beste 😊

    2. Heier på dere, og gjenkjenner meg i mye du skriver. Vi kjører nesten likt løp, men vi har utkastelsedato 21. Oktober. Min største frykt (forutenom en gjentagelse av helvete) er nå at gubben skal pådra seg forkjølelse der han jobber ute i regnet, og dermed bli forvist fra sykehuset. Det gjelder deg også, så bruk hue! (Og skjerf)

    3. Ha en strålende helg da<3 Mange heier på dere, og ønsker dere alt godt. Håper dere får en nydelig siste-del av graviditet om den enten blir kort eller lang, og at den lille bringer med seg solskinn og fint vær! Det trenger vi alle, nemlig! 🙂

      (ikke for å legge press på denne kjendisbabyen altså, men han er nok starten på en ny og god reise, det er jeg, en fremmed nemlig fast bestemt på!)

      klem og solskinn og alt godt, hilses fra hovedstaden

    4. For en koselig tid dere har i møte, et lite oktoberbarn <3 Håper du klarer å glede deg, nyte de kommende stundene og ikke la frykten bestemme over deg, ta over makta. Kast frykten på dør og fyll hjerte ditt med glede og null stress. 💙

    5. Klart at redselen er der, det er det jo full forståelse for, håper dere får god hjelp på sykehuset, når den lille kommer, og blir tatt litt ekstra hensyn til, det er tøffe greier, det er sikkert og visst, gleder meg med dere til den lille kommer, allerede om seks uker.🌹🌹🌹🌹

    6. heisann,at redselen sitter i kroppen,må dere nok regne med.Men prøv å finne gleden og <3 Ønsker dere begge lykke til med en god virutal klem

    7. Selvsagt blir setningene preget av din og kjærest redsel, det er naturlig, alt annet hadde vært naturstridig. Jeg er glad for å se at de som nå mister får nøyaktig (ikke overtid) dato, sånn var det ikke da jeg mistet. Men min redsel gjorde så mye med meg at de valgte å sette meg i gang rundt tre uker før termin. De ville ikke at jeg skulle gå lengre. Veldig godt, men også litt skremmende fordi jeg var på det jeg trodde var en ordinær ultralydkontroll.

      Redselen vil alltid være der, men dere klarer uansett å glede dere over den nye. Elske uten forbehold – i allefall etter hvert. Trekantsteinen i hjertet slipes, den blir rundere og litt mindre vond.

      Skjønner godt at du vil spare på sykepengeretten, den er brutal, og inntekt må man ha. Er sjølstendig her med og vet at det ikke er like lett å være syk som når man er ansatt. Sånn er det bare. Mange fordeler med å være egen sjef og så er det noen bakdeler og.

    8. Det er ikke dyrt å ha barn. Det er hva du gjør det til som forelder. Å kjøpe nye ting er ikke synonymt med å være en god forelder,selv om de kommersielle krefter fremstiller det sånn. SFO og barnehage får man faktisk igjen på skatten av,så det er en form for sparing. Barna bryr seg ikke om dyre ferier før de er 15-16 år.

      Kjøpte selv en vogn på finn.no til 700 kr og arver absolutt alt jeg kan og ser etter alt gratis på finn.no. Sirkulær økonomi i praksis er vakkert! Jeg har termin 25.10 og har brukt 1500 kr totalt på denne gutten som kommer:).

      1. Er på jobb så kan ikke svare langt, men at du får fratrekk på skatten betyr bare at du ikke betaler skatt for de pengene du betaler. Det er langt fra noen form for sparing

    9. Når “halve Norge” krysser fingre og tær for dere, må vel det hjelpe til en lykkelig framtid for det nurket som kommer. Skal forresten lage Sexy simle denne uka. Må vel passe godt til en gjeng “symøtedamer” i 70-åra!

    10. Spennende tider dette her, på så mange måter. Og med sorgen dere bærer på, er det jammen ikke rart at frykten også ligger på lur. Jeg håper og tror at dette går bra, og jeg gleder meg med dere ♥
      Sender en styrkende varm klem ♥

    11. Alle gode tanker til dere sendes nordover. Har født tre flotte barn; mistet nr4 tidlig i svangerskapet. Kan ikke sette meg inn i angsten dere føler på, men føler med dere. Spenning hele veien. Takk at du deler med oss.

    12. Kos dæ på jobb å prøv og se framover med forventning og posivitet. Tenk positivt. Det er mitt motto når ting er vanskelig Det går nok fint denne gangen. Ha en fin dag på jobb. Klæm på vei.

    13. Hei, i helgen prøvde jeg den fantastisk gode sjokoladekaken i langpanne som jeg fant oppskrift på her i bloggen din. ♥️♥️♥️
      Har tenkt å sende en liten pakke, stemmer adressen som står på 1881.no ? ⭐️⭐️⭐️
      Takk for at du deler så mye av deg selv og gleder meg nå til å sette i gang med boken din 💙💚💙

    14. Go morgenen 🤗☕ Ønsker deg en fantastisk dag 🤗 ja en fantastisk dag te Kjærest åsså🤗☕ Prøv å nyt dagen å slapp litt av innimellom sjøl om du har mye å gjøre🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg