Omsetningsrekord!

Vi klarte det! For aller første gang siden jeg åpnet butikken 13. september 2013 har vi klart å omsette for over en million kroner på EN uke! Det er 1/14 av hele årsomsetningen! Det er dæven døtte mæ helt sinnsykt! Fra mandag klokken 10:00 til i dag klokken 20:00 har altså 1 006 110,04 klingene mynt funnet veien til mitt kassepunkt, fra 4446 betalende kunder. Det er så deilig å se at det finnes så mange mennesker i denne byen som ikke bare verdsetter tilbudet vi har, men som faktisk også bruker det. Dere aner ikke hvor stor pris vi setter på dere!

Julehandelen er likevel ikke slik den en gang var. Det er liksom siste uka før jul som er det store, men ellers er det rimelig jevnt. Mye har endret seg bare siden jeg åpnet opp i 2013. Var mye mer folk på senteret i ukene før jul da. Det formelig kokte. Min spådom er at vi nesten ikke vil ha fysiske butikker igjen om fem år hvis ikke radikale grep hva åpningstider og husleie angår. Butikkene vil ikke klare å bære omsetningssvikten fra netthandelen på sine stadig spedere skuldre alene. Mer om det en annen gang. Dette skulle jo være en positiv bloggpost. Jeg har jo satt rekord for pokker!

 

I morgen er det siste innspurt. Har fortsatt mye godt i disken, selv om vi (heldigvis) har solgt oss ut for mye. Blir sikkert mulighet for noen røverkjøp vil jeg anta. Greit å få ting unna før varetellingen på nyttårsaften.

 

Har tatt inn juletreet. Skal visstnok stå innpakket i gangen et døgn før vi setter det inn i stua i morgen. Alltid lille julaften. Fatter ikke at folk vil ha det digre treet i stua flere uker før jul. For det første tar det stor plass slik at du bare ser halv filmen på tv, og for det andre må det jo “vanne ut” jula litt. Blir som å spise julemiddag de siste fjorten dagene før jul. Blir lei liksom. Eller åpne opp pakkene 17. desember bare fordi du ikke klarer å vente. Nei, kvelden før kvelden er kvelden!

 

Kjærest lager sitruslikør. Trenger til chantillykremen som skal følge karamellpuddingen på julaften. Skal se om jeg rekker å legge ut oppskrift på den i morgen, men det er bare vanlig krem med vaniljestang, raspet appelsin og sitruslikør. Fantastisk godt til karamellpudding! Hei, vent! Dere finner faktisk oppskriften HER

 

Håper dere har det fint. Jeg logger av nå. Skal pakke inn julegavene til Datter. Blir uten henne i år. Sønner også. Slik er livet for store gutter. Til neste år er det “min” tur. Gleder meg allerede! 🙂

Ha en fortryllende aften!

 

 

 

 

 

 

26 kommentarer
    1. Du må ju førr faan lag nokka du kan sæll ifrå en nættbutikk så du ikkje bi så avhængi at de som komme innom på sentret.

    2. Så flott. Gratulerer… 👌👌👌 Her bakes det Toscakake i sene natten. 💪🤸‍♀️ Ellers ferdig med det meste. 👍 Litt kakepynting i morra formiddag og litt matvarer som e igjen. Ha en fortryllende natt og morradag. 😁🤣

    3. Etter at jentungen mistet jobben som følge av at butikken hun jobbet i gikk konkurs tidligere i høst har jeg som nyttårsforsett å handle mindre på nett, med mindre det er Påfugl-garn til halv pris. Verden blir et trist sted uten butikker der en kan se, lukte og prøve varene.
      Enig med deg om juletrær.

    4. Sånt blir man gla av å høre! Vel fortjent, og kanskje kan kokkejævel puste ut ilag me kjærest noen dager i jula da 🙂 kos dåkker å nyt julesalget og julefreden♥️

    5. Husk å ikke takke bare takke litt, den blide og smilende jenta i kassa. Uansett hvor hardt de jobber på bakrommet, er det null verdt uten motiverte blide mennesker bak disken. De er butikkens ansikt utad.

    6. Ja hadde jeg vært i nærheten skulle jeg kjøpt meg et pent stykke kveite – eller kanskje fersk torsk – begge deler er digg. Men i år blir det ribbe med alt, og den slipper jeg å mekke sjæl. Skulle ønske økonomien min tilsa mer fersk fisk, for det er jo så godt! Gratulerer med resultatet – og god jul!

    7. Det unner eg deg av hele mitt❤. Får virkelig håpe at folk i Alta ser verdien av å ha en så flott nærbutikk😊. Det e jo for seint å snyte seg når nesen e borte,tør ikke tenke på kordan det blir om mange av de mindre butikkene forsvinner🤔. Folk må tenke seg godt om!å ikke handle så mye på nett. Ha ei fin fin jul🤶🎁.

    8. Fantastisk, jeg gleder meg med deg 🌺🌹🌺 ønsker deg og familien en strålende fin jul 🎄🎅🎅 Måtte hell og lykke følge deg 😊

    9. Så bra 👏👏👏 Ønsker deg og dine en riktig God Jul 🌺🎄🎅🤶og et Flott/Godt Nytt År🌟. Lykke til med alle prosjekt, håper virkelig du lykkes👍🤞🙏 😊

        1. Tror du misforstår. Tror frida bodil hadde et legitimt spørsmål om du har reklameinntekter på bloggen.

    10. Grattis og god jul, og et tips jeg har brukt å gjøre med juletreet, ta det med på badet før du tar det ut av nettet og spyl det med varmt vann i kveld, og la det stå til i morgen, da drysser det ikke!

    11. Åh så fantastisk. Du fortjener å lykkes.
      Ha en fin kveld og Lykke til de neste dagene før jul.👍⚘⚘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg