Over DOBBELT så mange kunder som i går!

Dag 2 etter reåpning gir grunn til et smil, dog et forsiktig et. Over dobbelt så mange kunder som i går er slett ikke ille. I går hadde vi 42 kunder, i dag 103. Disse vakre menneskene la til sammen igjen 17 597, 64 kr. Ingen grunn til å bestille seg ny bil riktig ennå altså, men det dekker i alle fall lønna. Et skritt i riktig retning.

 

Slik så fiskedisken ut i morges

 

Og slik så den ut nå klokka sytten. Et deilig syn! Det er ingenting som er så vakkert som raserte disker. Det betyr at folk har handlet. Heldigvis var jeg framsynt og har bestilt ny fisk inn allerede til i morgen. Håper på like rasert disk da. Minst!

 

Nei, det er en glad og lettet Kokkejævel som skriver disse ord. Hver eneste krone betyr noe. Helt syke tider, men slik er det. Ingenting kommer nok til å bli helt som før, i alle fall ikke på lenge, men hvis utviklingen fortsetter litt oppover får man i alle fall litt pusterom slik at man kan omstille seg litt. Endre, nedskalere, overleve. Eg har trua!

 

Hvordan det gikk med bildene? Dere aner ikke! Jeg var litt umotivert. Trodde vi ikke vi skulle klare å finne opp kruttet på nytt etter alle de andre spektakulære matbildene vi har tatt de siste ukene, men jeg tok feil. Tror faktisk at de fire rettene vi fotograferte i dag blir de aller, aller kuleste vi noensinne har tatt. Herregud som jeg gleder meg til dere får se dem 4. august! Det er forresten fortsatt ikke for sent å sikre seg en signert utgave til redusert på fra ARK. Det kan du gjøre HER, HER                                                                                               og                                                                                                                                                DER.

 

Ellers går det mye i Prison Break her i gården. En eldgammel serie på Netflix om noen skurker, noe gode og noen riktig onde, som rømmer fra et fengsel. 22 episoder på en time i hver sesong. Tre sesonger. De rømmer og rømmer og rømmer. Timene går og snart er det fredag igjen. Datter. Hun ringte forresten tidligere i dag og spurte om hun fikk lov til å farge det nydelige håret sitt. Jeg svarte motvillig ja. Har jo selv hatt alle regnbuens farger opp gjennom tidene, men gruer meg litt til å se henne likevel. Hun blir sikkert fin. Om hun så hadde barbert det av, men da hadde jeg blitt sint. Ikke ofte jeg blir det, men tror jeg hadde blitt rasende og limt det på igjen. Tror ikke det skjer altså. Ikke ring barnevernet!

 

Ha en fortreffelig aften, kulinaster! Om jeg fortsatt er mett etter villsvinet? Jepp!

 

1 kommentar
    1. vet du ka vi sa heme i bergen om sånne som deg? han e skjønn. pass godt på deg selv og fam din. masse hilsen fra sør.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg