På innsiden av en populær nettbutikk i oppstartsfasen

Reklame | Meg og mitt

Hvem skulle trodd for bare noen dager siden at barselstiden skulle se slik ut? Ikke jeg i alle fall, men når jeg først kaster meg rundt med noe, så gjør jeg det med absolutt hele meg. Nettbutikken er proppfull av de beste produktene fra noen av mine aller beste leverandører. Det blir det salg av og jeg har mitt svare strev med å få bestilt inn nok varer, fort nok. Det tikker inn bestillinger hele tiden. Egentlig er det et eventyr. Jeg jobber med dette fra tidlig morgen til sent på kvelden, bare avbrutt av jobben på Hoftepluss. Helt fantastisk artig!

 

Sortering av reinkjøtt. Alle pakkene har forskjellig vekt, så får vi pakker må vi sortere dem slik at de blir lettere å finne igjen. Jeg sa lettere, ikke lett, for det er et helsikkens styr å finne akkurat riktig vekt.

 

Heldigvis har vi en diger leilighet, så varene vises knapt nå man kommer hjem…

 

Nå er jeg på jakt etter et egnet lokale der jeg kan drive nettbutikken fra. Lokalet må være stort nok til at man kan, på sikt, installere kjøl- og fryserom, for hadde det ikke vært for kjøl- og fryserommet på Hoftepluss, så hadde jo ikke dette gått i det hele tatt.

 

Vi skal uansett skynde oss langsomt. I tiden vi er inne i nå må kostnadene skrapes helt inn til beinet. Jeg vet også at selv om salget er kjempegodt nå, så kommer det en januar og en februar, også for nettbutikker. Heldigvis har jeg drevet butikk hele mitt voksne liv, så jeg vet hva som kreves for å lykkes, men jeg vet også hva som skal til for å gå på ræv. Tror vi pakker hjemmefra enda en stund…

 

Hvordan det går med Lillebror opp i all denne galskapen? Nei, han trives han. Spiser og sover. Han har forresten fått “voksne” trekk. Ser ikke lenger helt nyfødt ut. Nå kan jeg “prate” med ham og han “hører” etter med ny nydeligste øynene du kan tenke deg. Jeg er sparsom med bilder her på bloggen, men han er så fin! Er i ferd med å slippe taket på frykten og bli skikkelig forelsket i ham. Det er så deilig å elske et annet lite menneske helt hemningsløst. Jeg er så glad for at jeg ble pappa, selv om jeg er gammel og tjukk. Lillebror er i ferd med å gi meg livsgnisten tilbake. Lysten til å stå opp. Bare for at han finnes i verden. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å gi ham et langt og lykkelig liv.

 

Jeg snakker meg bort, tilbake til nettbutikken! I løpet av dagen og kvelden kommer det masse nye produkter, samt at noen “gamle” er tilbake, som røkt havlaks. Og tidlig i neste uke kommer et lite parti med både tørka og røkte reinhjerter! Ja, de er dyre, he he 😉 Masse nye produkter ja, men du må vente til jeg er ferdig på jobb. Det minner meg om at jeg faktisk på legge bort pcen og faktisk jobbe!

 

Vi smattes!

 

Sjekk ut nettbutikken, (kokkejævel.no), HER

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Godt å høre at alt står bra til med dere og t lillebror vokser og trives. Nettbutikken er en trygg bedrift nå i coronatiden og vi som bor langt i fra Alta kan få handle alt det gode du har og by på.God helg til dere🍤🥩💝

    2. Så bra nettbutikken går bra!
      Siden det er så stille på senteret, er det ikke mulig å midlertidig leie lokaler av Hoftepluss/Fy fader? Altså dele arealet du allerede betaler for? Så får din egen butikk leieinntektene fra egen nettbutikk?
      En må jo da selvfølgelig skille godt hva som hører til hvor..

      1. Det hadde nok vært mulig i en eller annen grad, men jeg skiller de to bedriftene veldig. Planen er at jeg skal leve av nettbutikken i framtiden. Lillebror har gjort meg bevisst på at jeg først og fremt må sikre egen, altså hans, framtid, og siden jeg er eneeier i begge selskapene kan jeg gjøre det slik 🙂

    3. Oi dokker har mye å ordne til.
      Veldig bra at du får solgt mye.Unner dere dette.Selv om det e mye arbeid.
      Bra at lillebror veks og trives.Ikke aller minst at du har det bra.Flott at din kjære også har overskudd til å delta.
      Ha en fin lørdag. Dokker e noen tøffinger.

    4. Du og kjæresten din er tøft. Ikke gir opp og sikkert ikke endre dere. For min del synes du er veldig positivt og glad i livet. Og ja kjedelig nokk er det ikke altid gøy. Det er mørke dagen og. Vi er lov og snakker om dem og.

    5. Så flink dåkker e å få ting oppå gå, artig💪👍.
      Håpe dåkker får litt tid til å være dåkker sammen oppi all pakkinga ,bra lillebror får bestemme litt🥰
      Fin lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg