Pappa, 43, på barselsbesøk

Dette bildet er tatt 03:17 i morges. Lillebror og jeg hadde et par timer tidlige funnet ut at vi i stedet for å purke og sove bort en hel natt, så kunne vi mye heller valse rundt på gulvet å synge og vræle. Mye koseligere å gjøre noe sammen, når jeg først kommer på besøk, enn å ligge i hver vår seng å kaste bort verdifull kvalitetstid. Halv fire gidda han ikke mer og sovna bare. Dårlig gjort! Jeg som syntes vi hadde det så koselig. Ja ja, gikk bare og la meg jeg også.

 

Måtte bare tisse først. Toalettet er strategisk plassert rett foran senga slik at Kjærest kan ligge og slikke seg om munnen mens hun ser på denne skulpturen av en mann.

 

Hun har i det hele tatt hatt mye fint å se på dette døgnet, for tror noen hadde skrudd termostaten på minst 86 grader, så jeg gikk for det meste bare rundt i underbuksa.

 

Tok på meg skjorte hvis vi gikk tur i korridoren da. Ikke for at jeg er sjenert, men ville ikke at Kjærest skulle se jordmødrene kaste sultne blikk på meg. Noe de garantert hadde gjort hvis jeg hadde skvulpet rundt i bar overkropp. Hadde lett blitt dårlig stemning.

 

Var forresten utrolig deilig å kunne bevege seg utenfor rommet. Husk at i Hammerfest satt vi innelåst inne på samme rom i over en uke. Ble litt lei til slutt.

 

Her i Alta fikk vi gå på kjøkkenet å ordne oss egen mat.  Deilig å sitte med kjøkkenbordet i stedet for inne på et klamt rom.

 

Kjøkkenbordet ja, dette er de eneste stolene som finnes på hele avdelingen som gjester av de fødende har å sitte på. Finnes ingen stue, ingen sofagruppe, ingen tv-krok. Den splitter nye fødeavdelingen på Klinikk Alta er bare halvparten så stor som den gamle fødestua, og den er bygd slik at den er umulig å utvide med enkle grep. Veldig rart sett i lys av at Alta, med sine over 20 000 innbyggere, er en by i stadig vekst og kommer til å føde stadig flere barn de neste tiårene. Da er det litt rart at fødestuen faktisk reduseres når de bygger nytt. Forstå det den som kan.

 

Selv om babyer ikke bryr seg om fedrene sine i det hele tatt, de kunne rett og slett ikke brydd seg mindre, så betyr de jo ikke at vi bryr oss noe mindre om dem. Jeg hadde faktisk nesten glemt hvor mirakuløst fantastisk det er å bli pappa til en et sånt lite knøtt. Helt fullstendig hjelpeløs. Jeg skal hjelpe ham. Overalt. alltid.

 

 

Shows over! Nå har jeg kommet hjem igjen. Det var et altfor kort døgn. Jobb i morgen tidlig.

Ha en fantastisk ny uke!

 

 

 

45 kommentarer
    1. 😂Flire så tåran trille 😊Det e bare hærlig å lese bloggen din. Har lest endel av komentaran å nu, skjønne ikke koffør folk læs når alt ska vær negativt. Ka du trur før et trasig liv de må ha😋 Syns det e flott at du tør å vise dæ fram på den måten du gjør, kunne skjønt det hvis bilde va tatt fra andre sia 😁
      Må skjærpe mæ litt, e så sliten på kvelden og opptatt på jobb at æ havne i bakleksa med lesing av bloggen din. Stå på, heie på dokker alle. Skulle bare ønske æ kunne fått låne litt babylukt fra dokker. Savne det så. ❤️

    2. Folk kan oppfatte budskapet i “lillebrorinnlegget” forskjellig. Det jeg oppfatter, er budskapet om hvordan livet kan være med et nyfødt barn. Nattevåk, høylytt sang fra et nyfødt barn, en far som stiller opp og tar ansvar, en far som vinkler det hele på en positiv måte, en helt vanlig far, med en helt vanlig kropp og som viser hvordan rutinene brått gjør foreldre til 7-24 arbeidende og man ikke akkurat går i selskapsklær. I tillegg må man “kile” inn sine nødvendige ærender når muligheten byr seg. Liker man ikke å lese/se dette, så la det det være. La folk få slippe negative kommentarer på en så fantastisk flott opplevelse som det er å få et nydelig lite barn de har skapt. Gratulerer masse med lillebror og fortsett å dele av livets opplevelser. Herlig lesning, underbygget av herlige bilder❤

    3. De irriterte kommentarene røper seg. Av masse bilder som du deler, er det kun noen de ser på…..
      Stå på, husk som jeg har tidligere har sakt,- du representere en type mann vi skulle hatt flere av. Gled deg til å få familien hjem 😊

    4. Det publiseres daglig reklamebilder for bokseshortser, BH-er , truser osv. kan ikke se at disse morsomme bildene skal være noe annet enn det, morsomme. Haters gonna hate, ikke noe å bry seg om.

    5. Vettu en ting Kokkejævel jeg satt og humret og flirte når jeg var innom bloggen i gårkveld. Jeg synes det er artig at du byr på deg sjøl. Og ei ræv e ei ræv alle vet hvordan den ser ut.
      Bare ta deg ut Kokkejævel du gleder flere enn du irriterer.
      Lykke til med småen .
      Jeg heier på dere.

    6. Flotte bilder og som alltid, velskrevet innlegg. Både humor og alvor.

      Du skal få svaret på hvorfor fødestuer bygges ned.

      Det sitter (for det meste) menn i planleggingskomiteene. Når det skal spares er det damene som får li.
      Hvis man hadde plassert en sekk, festet med et belte med økende, både i styrke og varighet, strøm rundt livet på en mann, lempa han på ei sykebåre, plassert i ambulansen, for så å kjøre dem rundt på humpete, svingete veier i 2-3 timer. Når de kom tilbake og trakk pusten, lykkelig for å ha overlevd, skulle det en ballong i opp i rassen, fylles med en god dose luft. Værsågod å få den ut.

      Dette skulle gjentas en gang i uka i et par tre måneder. Da hadde kanskje pipa fått en annen låt.

      Kos dokker med den skjønne prinsen💕

    7. Noen ganger går selvopptatthet over i det tragikomiske,. og mye tyder på at det blir stadig flere narsissister blant oss. Å være selvpromoterende er ikke helt uvanlig i sosialemedieralderen.

      De aller fleste vet likevel hvor grensen går, heldigvis, tenker mest på de uskyldige bloggerbarna. Aller mest på de bloggerbarna som er i starten på voksenlivet.

        1. Kom å se … mamma tar bilde av pappa med rørleggersprekk når ha tisser. Blir vist på storskjerm til femtitusen fremmede, omtrent to ganger fullsatt Ullevaal Stadion.
          Mulig det er jeg som er trangsynt, mulig dette er helt normalt å gjøre.

          1. Jeg er ikke så forbanna opptatt av å være det du kaller “normal”. Tror ikke du hadde reagert på samme måte hvis jeg hadde vært 25 kg slankere. Dette vil du naturligvis nekte på.

            1. Vekt er ikke et sekund tema her. Det er den abnorme trangen til utlevering i ord og bilder av kroppen din til titusenvis fremmede som er poenget. Om du hadde vært en lonely cowboy, hadde jeg ikke brydd meg. For meg er uttrykket “Til barnas beste” det viktigste .

                1. Dette ville ikke vært et problem om det var sand, strand og sjø i bakgrunnen. Hva er så annerledes å se en person i undertøy kontra badetøy?
                  Jeg synes bildene og bloggen er herlige, ærlige og noe annet enn mye av det vi får gjennom media ellers. Oppfriskende, og ikke minst koselig å følge bloggen din! 🙂♥️

    8. Digger dere ❤ du virker som en fantastisk mann og kjæreste. Kos dere,og prøv å nyt tida framover. Det går som oftest bra ❤❤
      Hilsen mamma til gutt som lå på pustemadrass for 33 år siden

        1. Er ikke toalettbesøk i kategorien privat? Hvem har interesse av deg pisser i toalettet med trusa nedpå og rumpa på display? Er det almen interesse, tenker du? Har vi noe å lære av slikt som hører privatlivet til? Hvor går grensene dine? Skal det tørkes fra toern og dokumenteres i neste bilde, eller er det vi fleste anser som privat av offentlighetens interesse for deg?
          Du er sikkert Guds gave til kvinnen for kona di, men der er det bråstopp for de fleste andre. Det må vel bli pinlig for unger du har også?

          1. Alt en forelder gjør er pinlig, så egentlig burde ikke foreldre vært i sosiale medier i det hele tatt. Er godt fornøyd med mine grenser selv om de åpenbart ikke er på samme sted som dine. Til slutt, hadde du reagert like kraftig hvis jeg hadde vært 25 kg lettere? Neppe.

            1. Når ble alt foreldre gjør pinlig? På ingen måte. Kiloer som du nå nevner er ikke tema for min påpekning. Jeg reagerer tilsvarende uavhengig kilo. Hvorfor i alle dager sjal fremmede ha interesse for å se deg som nybakt far pisser med buksa dratt nedpå!? Hold det privat, men la for all del kona se om det er ei greie dere liker. Hva dere liker om sånt er også privat.

              1. Tror det er best du finner deg en annen blogg. Det er for øvrig helt opp til meg hva jeg ønsker å dele på min blogg, både i form av skrift og fotografiske bileder.

              2. Hvorfor gidder du å lese bloggen å se på bildene da????

                Nei stå på flotte pappa🥰🥰🥰♥️ ungene forguder deg.

                Liker selv- ironien 😉 godt at livet ikke må være så alvorlig.

                Du får ett smil på/fra meg iallefall 😃👍

                Nydelig liten skatt dere har fått.

          2. Du trenger jo verken å lese eller se på bildene om du ikke liker det. Kjør på- du byr på dæ sjøll 😃😃

    9. Å så fine bilder av en av verdens fineste lillebror, trur nok han har kosa seg like mye som deg🥰
      Ønsker deg en fin start på uka🤞😊

    10. EN ting e sekkert, DE bildan av deg trekker folk,du trekker folk!! Herlig å se og lese, deinn sjølironien din altså, say no more🙏🏼 Thenk ju ænd guddnait😉💤

    11. Fantastisk å følge deg,blir latter og tårer om en annen💙. Må bare si at Lille prinsen er så nydelig😍. Så flott at du kunne få tilbringe helgen ilag med kjærest å lillegullet💕. Tenker det er ei storesøster med flere som gleder seg vilt til dem kommer heim onsdag😉. Inntil da,ha ei nydelig uke💙.

    12. Så bra at dokker fikk kvalitetstid sammen❤ ønsker deg, kjærest og Lillebror en kjæmpe fin kveld 💙❤💙

      1. Bortsett fra et par-tre intense timer, så har vi hatt det helt fantastisk! Verden utenfor har ikke eksistert. I alle fall ikke fram til Bestemor kom og leverte ostekake på døra 😉

    13. Så godt dere har kost dere 👨‍👩‍👦
      Babyer vet å utnytte døgnet 😉
      Tenk at om kort tid har di de hjemme hos deg ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg