Resultatet etter 10 dager med vinterblot

Her ser dere det uunngåelige resultatet av 4200 kcal EKSTRA pr dag i 10 dager til ende. Jeg startet på lille julaften og siden har kjeften jobbet på høygir helt fram til i går kveld. Det har ikke vært spart på noe, verken vått eller tørt.

 

Badevekta stoppet på 126 kg i morges. Sist gang jeg veide meg stoppet den på 120. Jeg hadde “budsjettert” med en vektøkning på 5-6 kg i jula, så slik sett er dette helt i henhold til planen. Easy come, easy go.

 

Jeg har kost meg veldig i jula og for første gang på mange år har jeg ikke hatt det grann dårlig samvittighet når jeg har spist og drukket. I ukene før jul beviste jeg for meg selv at jeg både behersket og satt pris på moderasjon, så jeg har ikke vært redd et minutt for at jeg ikke skulle klare å gå tilbake til havrelefsa og et sunt og godt kosthold etter jul, og da har jeg levd godt med noen dagers fråtsing.

 

Hvor godt og deilig det enn har vært, så er det nesten enda bedra et det er over. For min del er jeg veldig glad for at ikke jula varer helt til påske. Greit med litt pause fra julemarsipanen før man kaster seg over påskemarsipanen.

 

Enn da da, hvordan har du kommet deg gjennom julen? Klarer di fortatt å holde deg oppreist for egen maskin, eller må du kjøre magen rundt med en kraftig trillebår?

 

Les mer om den såkalte “Kokkejævelkuren” HER

 

 

25 kommentarer
    1. Pga sykdom og sikkert litt stress gikk jeg ned trefire kg før jul, så her kom julesnopet og ribba godt med, så nå er jeg (nesten) tilbake der jeg burde være 👌 Godt nytt år ☺️

    2. Mye er nok vann i kroppen fordi vi spiser mye salt mat i julen. Her har vi kost oss masse med god mat, men vi er så mette at godis og desserter og sånne ting har det vært lite av, så ikke noe annet påslag enn en kg vann 🙂

    3. Finner dette innholdet relevant å kommentere på basert på følgende fakta:
      Høyt inntak av salt, fett og sukker over en relativt kort periode vil fylle glykogen lageret og forstyrre væskebalansen i kroppen.
      Fakta til side:

      Hadde “matauk” 24,25 og 26 Desember. Tradisjonell julekost og søtsaker. “Gikk opp 3 kg” den helgen ved innveiing Mandag 27/2.
      Gikk tilbake til standard kost i 4 dager og vekta gått tilbake 2,8 kg den Fredagen.

      Poenget: Veier man seg i løpet av 1-3 dager etter unormal kost VIL badevekta gi slag under beltestedet.

    4. Jeg må kanskje ta grep når det gjelder vekta, min vekt så en om gangen på vekta her å da er det på tide å få av seg noen kilo haha. Litt fleip det med at vekta prater men da jeg så tallet så ble jeg flau er 160 høy og veier godt over 78 kg da må jeg gå ned. Skal kose seg i jula har ikke gått opp noe da men resten av året har jeg gått opp 19 kilo, men det skal jeg klare å få av meg igjen.

      Syntes du har vært flink med kostholdsendringen eller minsket inntaket, skal jo ha ett sundt kosthold og ikke gå ned så altfor fort.

      Ønsker deg en kjempefin kveld.

      Klem fra meg til deg og dine.

    5. To ukers ferie og juleuka = 4 kg ned!! 😮 Så ja, jeg er superfornøyd! Skal sies at jeg får drahjelp av noen piller, men dog!
      Lykke til med livsstilen i 2022, og godt nytt år til deg og dine!

    6. Har ikke veid meg i jula, vært egentlig mye vanlig mat siden det har vært vanlig arbeidsuke hele jula på gubben. Men nå er det på tide å sette opp meny, og håper karri kyllingsalaten din funker med kalkun og😉

    7. Testa vekta i dag …. Opp 2,8 kg 🙈😳 og tilsaman 3,8 kg i løpet av fjoråret . Desverre i korona karantene . Så blir lite turer ut og masse trøstespising her 😫 så blir noen kg å ta av … Håper på likere vær og mange turer . Dette klarer vi . Ps .. gikk nesten 20 kg ned for 2 år siden . Så 3,8 kg opp siden da er vel nesten innafor 🙈

    8. Hadde tatt av 28 kg før jul, nå litt over 26.. de kiloene som kommer i jula har vel aldri helt vært easy come, easy goe for min del.. men er heldigvis ikke mere enn nesten 2 i år. Verre andre år.. men er iallefall veldig motivert til å få av disse 2 + de 5 siste nå, selv om jeg vet disse kiloene “sitter bom fast” ifht de første 20.. 🙉 💪💪💪
      Lykke til videre til deg, noe må den tråheten vår brukes til 😉👍👍👍👍💪💪💪

    9. Inte ägt en våg på flera år men jag önskar mig en. Då kanske jag hade kunnat jobba upp motivationen lite.
      Ser man inte resultat är det lätt att skita i saker.. (Och JA, det är helt klart en jäfligt dåligt ursäkt) 🙂
      Hoppas knäckebrödet och gröten smakar nu.. lycka till 😉

    10. Lagt på meg ca 3 kilo. Mye vannvekt, men nå er det null snop og tenke over hva spiser. Lykke til videre 🙂👍

    11. Ikke så verst det da og det er viktig å kose seg i jula. Som du sier så vet du jo at du klarer å få av disse kiloene når du bestemmer deg for det. Jeg har kost meg hele jula, men ikke gått opp noe som helst. Kost meg, men ikke som før på matfronten. Litt godt når min plan var å holde meg der jeg var før julen startet og faktisk er det.😊

      Ha en fin dag😊

    12. Jeg har en vekt, men den brukes når det skal bakes. 🤗 Ellers må æ bare si at det er lov å kose sæ litt. 😉

    13. Vekta min står fortsatt under kommoden på badet og skammer seg😉 Sånn ble det etter at den var så uhøflig i begynnelsen av desember en gang😉😝

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg