Rett til topps!

Reklame | The Kokebok, "Hva skal vi ha til middag?"

Ryktet om Kokkejævels død er betydelig overdrevet! For andre år på rad, denne gangen med et forhåndssalg på nærmere 2500 kokebøker, klinka jeg rett i taket på Arks bestselgerliste. Er der rart jeg vandrer rundt med stive nipler, ha ha.

 

Sent fredag ettermiddag ankom Datter og jeg Haugesund lufthavn, Karmøy. Trodde jeg hadde ordnet slik at leiebilen sto og ventet på oss, blank og fin, men det hadde jeg visst ikke. Hadde riktignok betalt, men ingen bil, eller noen som drev med slikt, altså bilutleie, var i sikte. Det skal sies at det kom et trivelig menneske 20 minutter etter at jeg hadde ringt, så det ordnet seg etter hvert. (Selv om jeg naturligvis ikke hadde med meg førerkortet…)

 

Vi hadde en times tid i bilen, så vi stakk innom en Extra-butikk og bunkret opp med jødekaker. Negerkakene var dessverre utsolgt.

 

Vi har vært på Stord hele helgen og bodde på en litt gammel, men helt grei campinghytte hele helgen. Har vært deilig med en total pause fra sosiale medier. Var litt sliten av meg selv etter oppkjøringen mot boksigneringen, så sikkert greit for både dere og meg med et lite avbrekk. Dessuten var det konfirmasjonshelg, og da trives jeg best som bare onkel Asbjørn. Går alt for mange år mellom hver gang vi møtes, men forhåpentligvis får jeg både tid og råd i mitt nye liv til å møtes i alle fall en gang i året.

 

Har aldri spist kinesisk i konfirmasjon før, men det håper jeg sannelig at jeg får oppleve igjen! Min søster bestilte tre forskjellige retter, slik at det skulle være litt variasjon, og alle rettene var kjempegode. Ekstremt billig var det også! (Datter konfirmeres om to år og jeg har allerede startet “valgkampen” om kinesisk buffet, he he)

 

Konemor, som var hjemme sammen med Lillebror, hadde laget en gjestebok til konfirmanten, der gjestene skulle skrive små hilsninger på slike lapper, eller tags eller hva det heter. Ufattelig fin! Les HER hvordan hun har laget den.

Denne boka lå naturligvis også på gavebordet. Den er jo skrevet i et språk som ungdom fra  konfirmasjonsalder og oppover skal forstå. Ungdom liker mye mer enn pizza og taco!

 

 

Er det noen av dere som har kjøpt boka og hva synes dere om den? Jeg er jo dødsspent på tilbakemeldingene fra dere. Jeg håper jo at jeg har klart målet mitt å skrive en bok som faktisk blir brukt hver enste dag. Enten i form av oppskrifter til selve middager og tilbehør, men også for kjernetemperaturtabellen, som viser nøyaktig når biffen, laksen, kyllingen, steika, lammelåret eller hva du nå enn har kokt eller stekt, er ferdig.

 

Dere må gjerne hjelpe meg å spre det glade kokebok-budskap på sosiale medier som facebook og Instagram hviss dere er fornøyd. 🙂 Konkurransen er knallhard.

 

 

Folkens, tusen takk for at dere har eller har tenkt å kjøpe boka mi! Det er boka jeg selv alltid har ønsket meg, spesielt da jeg flytta for meg selv, og da jeg hadde kresne unger i huset, men også nå i dag. Det er vanskelig, selv for en kokk som meg, å finne på gode, varierte og lettlagde middager, 365 dager i året. “Jeg fatter ikke hvorfor ingen har kommet på å skrive en slik genial bok før!” var det en leser som skrev til meg i går kveld.

 

Vel, jeg vet ikke, men nå er den i alle fall skrevet, av meg. Håper du bruker den masse!

 

 

Kjøp boka HER eller på de aller fleste bokhandlere i hele landet,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

53 kommentarer
    1. Sikkert bra bok , god mat, fin konfirmasjon og bare lækkert alt -men seriøst du treng nån stiltips. Dressjakke og hva ? Fjellbukse? Nei nei nei…

    2. Gratulerer så masse med utgivelse av en supeduper kokebok,et imponerende stykke arbeid🤩👍 + bestselger topp-plassering👏👏 Boka har nydelig utseende,kjempeflotte oppskrifter med bilder ~ ja selv kokkejæveltips kommer godt med i matlagingen📖🍲🍽 Så da er det vel bare å kle seg i bar overkropp og ta på bastskjørt🤣 (Kokkejævel tips til Bali kyllinggryte) og gyve løs på en høstlig kyllinggryte etterhvert.. Tusen takk for supre bøker og lykke til videre med salget🥰 Ha en fortsatt fin dag og kos deg kjempemasse med din flotte familie💞 Klem til dere

    3. Fikk boka i går så mye godt og lett oppfattlige oppskrifter, så no skal mannen til pærs. Kjempe flott kokebok🙂

    4. Fikk boken i postkassen i dag, og gleder meg til å teste ut oppskriftene fremover 😄 Jeg er utrolig dårlig (som resten av befolkningen) til å planlegge middager – så tenkte like greit jeg pløyer igjennom boken din med en oppskrift per dag 🤓 🙂

      Er det noen som forresten har noen fine erstatninger til løk? Er dessverre velsignet med en kjip kropp som misliker løk i systemet. Skjønner at ingenting kan erstatte den gode smaken løk gir. Er bare så irriterende å alltid være den som må være 1 ingrediens fattigere i alle rettene. . .

    5. Takk for super bok💙i dag blir det svinefilet med sursøt saus💙har bestilt 3 bøker til, til halvparten av sønnene mine🥰flotte julegaver!!!

    6. Boka er kommet, hurra!! Ungdommen i huset ba meg ha den stående på kjøkkenbenken . Må få tak i sånn holder til boka slik den kan holdes åpen . De syntes d var en steike god ide med den kokeboka. Så jeg gleder meg til DE skal lage middagene. He he 👏👏👏👏👏😀 Hilsen Synnøve

    7. TAKK, TAKK, TAKK. 😍 Fikk boka i posten like før helga og har kost meg med å lese! (Ja du leser riktig) :lese kokeboka! Den er nydelig å se på, trykket på et veldig godt papir og kjempemorsom og lærerik. Jeg har til og med fått mannen min, som vel aldri har tatt i en kokebok, til å ta en, så nå vêr han hva han skal forlange til middag framover som han sa! Igjen, tusen, tusen takk fra en 80 år gammen tenåring! 👏🥰👏

    8. Fått melding om at boka er blitt levert i min postkasse. Gleder meg til å begynne å bla i den og prøve oppskriftene 🤩

    9. Da var 5 stk av kokeboka i hus. Nå gjenstår det bare å se hvem som skal få. Ser ut som jeg må ha en til. Har tatt en aldri så liten titt på supper og gryteretter og ser at jeg må skrive handle liste. Må jo smake på alt for å finne favoritten. Har du forslag til hva som kan erstatte sopp, da sopp er godt, men kroppen tåler det dårlig?

    10. Fikk boka i går og satt hele kvelden og leste gjennom den mens jeg hørte på valgsendingen på TV. Her er det utrolig mye spennende retter som jeg gleder meg til å prøve. Vel blåst👏

    11. To stykk bøker i postkassen i går. Har begynt å bla i den og det var det mye godt. Fikk vann i munnen 😋. Gleder meg til å prøve (eller mannen min)

    12. De er nok i overkant optimistisk på Ark om at vi i nord skulle ha boka til fredag. Fortsatt ikke kommet. Men gubben hadde nu stått ved siden av deg på Gardermoen da du var på tur til signering. Så det var nu ei fattig trøst det da. Gleder meg til boka. Spent på om det er noe med ryper der 🤔 For nu drar jeg ei uke på husmorferie med hundene og hagla. Og da VET jeg at boka er i hus når jeg kommer hjem.

    13. Fikk den signerte boka i dag. Skulle egentli være julegave, men trur æ må kjøpe ny bok te julegaven. Bare MÅ prøve ut d lammelåret 🤤

    14. Fikk boka i går, og følte æ la på mæ nån kilo bære med å bla i den😂Kjempefin kokebok👍👍skal prøve jegergryte med hjortekjøtt på søndag🥰

    15. Boka hang på døra i dag🤗 Fantastisk flott! Å glede mæ til dessertboka kommer. Begge bøkene dine har fått hedersplassen på kjøkkenet mitt og denne boka vil nok bli brukt like flittig som den første.

    16. Venter fortsatt… kom ikke i postkassa i Tromsø i dag, men guttungen fikk den levert i Bergen i dag iflg Posten. Det er ikke sikkert han har oppdaget det ennå…. 🤣
      Jeg gleder meg ihvertfall 😄😄😄

    17. Boka kom i går, det gledes til å lese og lage mat! I dag blir det blomkålsuppe. Koselig å se deg her igjen!👍👍👍

    18. Jeg sitter på jobb og har akkurat fått melding om at den har flaksa ned i postkassa mi 🙂

      GLEDER meg til å bla i den i kveld 😀

    19. Boka var kjempefin den! Masse godt som jeg gleder meg til å lage! MEN: Asbjørn, du må ta en alvorsprat med ARK! Jeg bor i Sverige, der har vi ikke ARK. Derfor gledet jeg meg stort til å ankomme Gardermoen, så for meg at de hadde denne toppselgeren der. Men DE HADDE IKKE TATT DEN INN!!!!! Åssen kan DET gå an da??? Du må sørge for å piske dem til å ta inn noen eksemplarer der også, så vi vanlige folk kan få tak i den! (Har fått tak i den likevel altså, men det ble en ekstra tur til en ARK-bokhandel for å fikse det.) Lykke til med salget, med en såååå bra kokebok så er det nok bare å «trykke på knappen» og så trykket opp et opplag til! 🥳

    20. Åh det var godt å se at du var på plass igjen her,på bloggen😉. Gratulerer sååå mye med topp plassering igjen av bestselger listen👌👏🏼👏🏼. Har faktisk sjekket innom her ofte,lurte spent på kor det gikk med deg😍. Som du skjønner er vi mange som savner innleggene dine,når du har pause🤗. Her blir det i hvertfall 2 julegaver av boka😊. Lykke til videre med salget👌👌.

    21. Gleder meg til boka kommer, har fått mld fra Ark og Posten om at den er underveis! Gratulerer med flott boksalg, og lykke til videre!

    22. Hentet pakken i postkassen sent i går kveld, gleder meg til å ta den i bruk. Ett spørsmål, som jeg kom på etter å ha forhåndsbestilt; Er den tilgjengelig som e-bok? Jeg tenker at dette er jo en bok “alle” burde ha på nettbrettet sitt? Flere og flere har oppskrifter og slikt digitalt.

    23. Boka er i hus og i dag er det 4-åringene som har bestemt middag, og da tester vi ut burgeren 🙂 Boka kommer til å bli mye brukt, og passer godt for oss med 3 små 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg