Så ringte de fra Mattilsynet…

“Hei, det er fra Mattilsynet. Vi har fått inn et par bekymringsmeldinger basert på et bilde du har lagt ut på bloggen”

 

Vi skulle akkurat til å dra på kontroll til helsesykepleier med Lillebror, men når Mattilsynet ringer, så tar du telefonen. Jeg hadde jo, ut fra et par aggressive kommentarer på bloggen, forventet en telefon derfra, så jeg var egentlig forberedt på en telefon.

Dette er bildet som skapte så voldsomme reaksjoner hos noen mennesker at de følte de måtte varsle Mattilsynet for å sette en stopper for denne helsefarlige nettbutikken, som, skrekk og gru, i en innpakkingssituasjon ar lagt vakumert og tørket reinkjøtt på stuegulvet. Ja, mat skal ikke ligge gå gulvet, men KOM IGJEN!

 

Jeg har jo merket meg av den aggressive tonen tonen disse melingene er skrevet i at det ikke bare er frykten for at folk skal bli syke av at vakuumert tørkakjøtt har ligget på gulvet, men også at de ikke akkurat kan karakteriseres som blodfans akkurat. Derfor spør jeg meg om disse “bekymringsmeldingene” egentlig er sendt inn Til Mattilsynet for å stikke kjepper i hjulene på meg, og i beste fall få stanset virksomheten.

 

Slik gikk det altså ikke! Jeg kan fortelle dere “bekymrede” HATERE der ute at jeg har hatt et godt og konstruktivt samarbeid med Mattilsynet i ATTEN ÅR og har hatt titall med kontroller fra dem opp gjennom årene. De VET at jeg kan og følger regelverket, men av og til i spesielt hektiske situasjoner kan enkelte prinsipper bli brutt. Dette skjer overalt og det vet Mattilsynet. Forskjellen på meg og resten er at jeg viser verden hvordan det er ut i virkeligheten og det står jeg for.

 

Mattilsynet består heldigvis av fornuftige mennesker og “fredet” nettbutikken fra hatene, og slo seg til ro med at jeg i NÆR framtid skal flytte virksomheten inn i egnet lokale, og at jeg inn til videre bruke Hoftepluss sitt kjøl- og fryseanlegg for oppbevaring. Kudos til Mattilsynet!

 

Det skal også nevnes at jeg også har blitt truet med Barnevernet fordi jeg har det litt rotete i stuen nå i oppstarten av nettbutikken. Da begynner hatet å strekke seg lenger enn det jeg kan forstå.

Hva har jeg egentlig gjort dere?

 

 

82 kommentarer
    1. At du har blitt meldt tyder på at du engasjerer, du og mange andre bloggere opplever det samme.
      Hva om BV kunne fått muligheten til å bruke tiden og ressursene sine på de som trenger det.. For mange meldinger kommer av hevn, sjalusi og får ikke vilja mi. Det stjeler tiden og muligheten fra sårbare barn som virkelig trenger det😞

    2. Det som er morsomt med denne bloggen er nu å lese alle kommentarer.
      Men jeg lurer nu på om Mattilsynet har vært på besøk eller er dette for å lage litt dramatikk for å havne øverst på blogglisten igjen.
      Det som skurrer litt for meg er at dem kommer på hjembesøk på grunn av et bilde på bloggen som viser at gulv er oppbevaringsplass for vakumert kjøtt. Greit nok at dette ikke er ifølge IK-Mat’s regler. Men det er rart at dem ikke da ville reagert på at kjølevarer blir sendt pr post.
      Det er like viktig med ubrutt kjølerekke til hjemmet, som det er til kjølerommet til en leverandør eller butikk.
      For eks. kan en røkt laks som ligger i romtemeratur i 2-5 dager i postgang få alvorlige konsekvenser for en person med visse sykdommer pga av bakterieflora.
      Trur ikke på dette.

    3. En ting er helt sikkert, det eneste som er større enn kjønnsdriften er misunnelsen. Alt den får folk til å gjøre altså.

      Jeg har ikke tenkt tanken et øyeblikk, hverken at du pakker vakuumpakket kjøtt på et reint stuegulv eller på lillebror som må vokse opp i rotet.

      Da har jeg større problemer med folk som selger lefser, smultringer og annen bakst de har laget i eget hjem, spesielt i disse tider. Jeg solgte tidligere litt julebakst. Da kontaktet jeg først Mattilsynet som var her og så på fasilitetene og tipset. Fordi vi har to hus kunne jeg produsere i det vi ikke bodde i. Måtte endre litt, bytte noen benker og ordne rein og urein sone. Det var det hele.

      Og så lillebror da. Ja, stakkars liten som må se alt rotet, ham er nok oppriktig oppgitt over pappaen som roter sånn. Blir livsvarige traumer av sånt. Altså ikke for han men for de som melder til barnevernet.

      Kos dere, le godt, hele veien til stuegulvet,

    4. Folk har for lite å gjøre 🤷‍♀️ Kanskje vi skal bare fortsette med rote bilder på bloggene våre ? Jeg fikk i allefall lyst til noen dønn ærlige innlegg og bilder nå😆

    5. Det der er faen så drøyt, ass! Siden du er på min alder, går jeg ut I fra at dette faktisk dreier seg om godt voksne mennesker, hvilket I mine øyne om mulig gjør det enda mer horribelt..
      Jeg mener.. Vi snakker om de med ansvaret for å oppdra den oppvoksende generasjon I et land hvor det er solidaritet og nestekjærlighet som utgjør grunnverdiene! Skal de som ikke bare går inn for å ta levebrødet fra et annet menneske, men på toppen av alt forsøker å få ungen deres tatt av BV liksom evne å lære eget avkom slikt som at mobbing er galt, og verdien av lojalitet!? Det er jo ikke vanskelig å se hvordan unger blir ufyselig når en ser hva foreldregenerasjonen er kapabel til! Jeeze!!

    6. Det er ikke til å tro hva folk kan finne på. Sjalusi og misunnelse for at noen får til noe det er jo det dette går ut på. Kanskje disse “haterne” skulle bruke tid og krefter på andre ting enn å lese blogger og finne noe å ta noen på kritisere ,baksnakke og mobbe. Er det ikke hyggeligere å være litt mere positiv enn bare å hakke på folk. Man ser jo i kommentarfeltet til andre bloggere at følgerne til kokkejevel kalles for hylekoret og gamle tanter. Noen mangler rett og slett god gammeldags folkeskikk men det er så lettvint å skjule seg bak ett kallenavn på nettet.

    7. Velkjent problemstilling for bloggere. Når du deler fra livet ditt, er det som å legge hodet på hoggestabben. Det sitter alltid noen der ute som leter etter noe å ta deg på. Barnevernet har mange bloggere stiftet bekjentskap med opp gjennom årene. Det er dessverre prisen du må betale for å blogge. Og til dere som har dette som fritidssyssel – få dere et liv! Søk hjelp! Dette sier mer om dere enn om den dere melder til mattilsynet, barnevernet osv..

    8. Æ har aldri lagt ut en kommentar på bloggen din, men no kommer den første (som æ forøvrig syns e ganske passanes åsså):

      «Er det ikke helt fantastisk hvordan en pitte, pitte liten spermie kan bli forvandlet til en stor idiot»

      (Ment to all the haters)

    9. Barneverntjenesten har viktigere ting å gjøre. Når det er sagt, er vi i min tjeneste glad for at fødselen er over så vi får gjort noe fornuftig. Og nei ingen her har vært bekymret. (Stor respekt for tålmodig kjærest, men ikke bekymret.)

    10. Folk har forlite å holde på.med, lediggng er rota til alt ondt, først mæ sjøl og så mæ sjøl, folk e rare.

    11. Heldigvis er haterne kun et fåtall. Flesteparten er av alle som digger deg, bloggen din, bedriftene dine og familien din.
      Det samme skjedde med Kristin Gjelsvik, hun ble meldt til barnevernet for at hun ønsker å gi plantebassert kost til sin sønn.

      Ønsker deg og bedriften din alt godt, også håper jeg du klarer å riste av deg disse skammelige, feige og triste menneskene.

    12. De må no ha studert bildene ekstremt nøye og men lupe , har sett etter nå i flere minutter uten å se kjøtt på bildet , synd i sånne folk som vil andre vondt men du « rir an av « .
      Barnevernet har nok annet å bry seg om enn en rotete stue , ikke bekymre deg for det 😊

    13. Haters always gonna hate. De er et eget folkeslag. Haterne. De ønsker ikke et annet liv enn å sitte der og lire ut av seg surmaga oppstøt. Det virker i alle fall slik. De ligger sikkert og gnisser tenner i søvne også. Hva slags liv er det i grunn? Å ikke evne å kunne se positivt på noe andre gjør? Kun misunnelse? Det kan ikke være noe godt liv.
      Drit i Haterne. Fortsett å være den du er. 🤗 🎉 God helg.
      ToneB

    14. Det er noe alvorlig feil med mennesker… alvorlig talt. Takk for at du og andre som skriver om sin hverdag finnes. Det gjør at vi andre vanlige dødelige ser at man er ikke alene om hverken rot, vonde tanker og alt som hører hverdagen til. De som rapporterer, kverulerer og alt annet galskap bør VIRKELIG ta seg en stund i en tenkeboks.. Jeg sier som Halvor i Radio Rokc til disse menneskene.. TA DERE SAMMEN!!

    15. Hadde alle bare hatt LITT av arbeidsmoralen din, så hadde vi sluppet Navkø! Nå må jammen folk begynne å gi klapp på skuldren til folk som står på 24/7, isteden for å bli misunnelige når det går bra! Ser forøvrig ut likedan i min stue også, da det strax er jul, og jeg roter vanvittig mens jeg rundvasker..mn ingen har ringt barnevernet…enda 😉

    16. Noen mennesker må bare være jævlige med andre, og det er synd for de ødelegger ikke bare for den som mottar dritten men også for seg selv. Jeg har ingen empati for de som mobber, trakasserer, spesielt på nett.

      Nei du kokkejævel, hør ikke på dem som vil deg vondt. For de vet ikke hvordan det er å starte egen bedrift og hvordan man holder disse hjulene i gang. Egen bedrift er alltid rotet i starten og det krever mye krefter før man finner gode systemer og løsninger, og ikke minst få økonomi til å kunne utvide å forbedre sine systemer/løsninger!

      De kom ringer barnevernet pga litt rot i en stue vet nok ikke hvordan det er å ha barn selv, for det blir aldri ryddig uansett hvor mye man rydder. Kanskje har de glemt å sjekke din egen stue for rot også.

      Ha en god jul, og stå på videre med hevet hode! Jeg synes du gjør en fantastisk jobb. 🙂

    17. Æ e ikkje overraska, det e førr mange som ikke ønske andre noe bra😡😡😡æ trur at de ikkje har det så godt me sæ sjøl….😠🥺😠men drit i dem. Dokker gjør en god jobb, både med nytt tilskudd til familien med den skjønne lillebror🥰😍🥰og med nettbutikk, og de andre stedene dokkers👏🏽👏🏽👏🏽Netttroll e det mange av, det e noen feige dritsekka. Skulle ønske at æ va hjemme i Norge no, da hadde æ handla hos dokker.

    18. Misunnelse lenge leve sier j bare👎🏻👎🏻 Folk har lite å ta seg til i disse corona tider😘 Stå på vi er mange som heier på dere heldigvis ❣️

    19. Stå på, du holder nok din sti, les gulv, ren. Har kjøpt og smakt på varene dine, gode og aldeles ikke «farlige». Siterer ei i Parterapi: Fy fan….. Stå på, og kos deg med nettbutikken, Kjærest og Lillebror👍❤️

    20. Ønsker dere alle sammen en fin og fredelig helg her i Vårt Lille Land. Husker dere melodien som trøstet og forente oss da vi ble utsatt for terrorisme? Terror kan være så mangt.. La det positive seire .

    21. Oi, såpass!!!!
      Derfor er jeg såå imponert over alle bloggere som lever med dette innpå seg hver dag.
      Men at noen liker trollskap og nyter det, det tror jeg faktisk. Synd 😥

    22. Om kokken sjøl kommentere i bloggen anonymt, ka gjør no d? Vi e vel her for litt underholdning, så koffør ikke la dåkker underholde? Men Æ trur ikkje han treng å kommentere anonymt, for han e underholdanes som han e, han her kokkejæveln i Alta, som æ syns e en knakanes koselig fyr, og æ ønske han å kjærest me lillebror og storesøster og alle de andre skal ha d bra og lykkes. <3

      1. Han glemte å bytte bruker, og kommenterte på nytt under “Kokkejævel”der han sa :
        “Oj, jeg ble visst anonym, men det er meg altså ;)”
        Fort gjort 😉

        Gjør ikke meg noe, jeg kjenner godt til bloggverdenen, og vet at dette er en kjent måte å få opp engasjement på.
        Jeg ble meldt til barnevernet, politiet, dyrebeskyttelsen, mattilsynet osv., You name it.

    23. Herregud så ondskapsfull kan mennesker være! Kan de ikke være glad for andre?! Endelig 1. plassen det er ikke dominert rosa blogger. Thank you for the much needed change that you have brought.
      Lykke til med alt =)
      Love you =)

    24. Er ikke helt sikkert på at det er ringt til barnevern og Mattilsynet. Kokken kan være en luring. Så lurer litt på det her.
      Har virkelig noen ringt er det jo helt sprøtt, da har folk for lite å ta seg til i disse coronatider.

    25. Gratulere med lillebror en nydlig 💙

      Nå synes jeg folk må begynne gå litt
      inn i seg selv 😨.
      Vi som leser dine innlegg vet at du
      kan legge ut bilder som “skal’virke proviserende 🙃.
      Men vi vet å alle at dette er for å
      få lesernes oppmerksomhet🙃
      Så om dere tenker at dette er noe
      av hans jobb å da må han få gjøre
      det han må å vil for å holde på sine lesere uten at dere “drittsækker” skal
      gå så langt som til mattilsynet å true med barnevernet 😨
      Har ikke denne familen hatt nåkk det siste året/årene om dere ikke skal prøve ødelegge barseltiden og fremtiden for dem å??😨
      Er dere så kort tenkte å ønsker at
      dere skal prøve ta fra dem både
      inntekt å et barn til.?😪
      Nei skjærp dere å pass på dere selv
      er en bra start.😨
      Slike mennesker er farlige å veldi skjelden feilfrie å mest t sannsynlig sjalu over at andre gjør sukse😨
      Direkte vonde 😨.
      Stå på du /dere har klart tøffe tider
      før så ikke la slike vonde mennesker knekke deg /dere 💙
      Ingen kan ta i fra deg/dere verken jobb eller lillebror/storesøster.💙

      Å PS..
      Spør om disse vonde menneskene kommer å rydder å tar julevasken
      om di er så bekymret😨🧑‍🎄
      Men disse har vel kansje nåkk med
      å trampe i egen møkk å sitte å
      planlegge neste ondskapsfulle sak😨
      Å slike folk burde en vel ikke ønske i hus eller om en da ikke har et utedo😨

      Jeg ønsker dere all lykke å ei riktig
      god jul med den lille nye fine lillebror
      å ei stolt fin storesøster 🧑‍🎄💙❤

    26. Fy sakorias for misunnelig skapninger !!!! Hev deg over alle sammen, fortsett med den fantastiske jobben du/dere gjør og ha en flottanes helg !!!

    27. Skjønner at det ikke er mulig for deg, men dette skulle jeg gjerne sett dokumentasjon på 😀

      Jeg tror deg nemlig ikke. Jeg har lest blogger i mange år, og kjenner lusa på gangen, hehe 😉

      Men hva påstår man ikke for å skape virak rundt egen person, og – bedrift! 😀

      (Hvis jeg skulle varslet barnevernet – noe jeg selvsagt ikke gjør – ville det vært ift trusebildene og et eldre barn. Det ligner en smule omsorgsfraværelse, nemlig. Babyen har det nok fint uansett omgivelser)

        1. Men nå skriver vel Kokkejævel kommentarer anonymt på sin egen blogg selv? Så ingen vet hva som kommer fra lesere, og fra ham selv 😀 Han innrømte det jo selv for et par innlegg siden, der han hadde glemt å bytte bruker.
          Ikke så uvanlig blant bloggere det, for å piske opp stemningen i kommentarfeltet. Caroline Berg Eriksen og mannen ble jo tatt for det for noen år siden.

          1. Anne til opplysning så var det en Trine som nevnte Mattilsynet har vell “koll” på dette i ett annet innlegg tidligere her så synes vel at du ikke bør komme med slike uttalelser. Man skal ikke beskylde noen for noe så lenge man ikke kan bevise det.

          1. Jaha, var jo veldig opplysende!! Eg heter Ellen-Malene Liland, hvis du Googler meg, så er eg den eneste i Norge med dette navnet. Kan du si det samme??? 🤔

    28. Æ kjenne æ bli litt tom ferr ord!
      Men et ørlite klask i panna må vårrå lov 🤦‍♀️
      Stå på🌹
      Heie på dæ!!

    29. Når det kommer til mat, så syns jeg ikke den skal ligge på gulvet. Jeg vet at her snakker vi om mat som er vakumert, og godt innpakka, og at det ikke skader det aller minste at det ligger på gulvet. Men det er liksom det prinsippet, mat skal ikke ligge på gulvet, det er der jeg sliter. Men jeg syns det er mange gang verre der butikkansatte legger mat som har ramla i gulvet, i hyllene igjen (det skjer stadig vekk). Der går tross alt folk med sko på og gudvethva de har trødd i før. Stua di er nok garantert ren og fin, og nå, uten dyr som er ute å trør i all mulig. Og igjen – maten er vakumpakka, og det er ingenting i stua di som kan true maten som er så godt innpakka. Dette er bare latterlig å ringe mattilsynet om; selv jeg som er så hysterisk på at maten ikke skal ligge på gulvet, syns dette er latterlig…. Men for familien din som skal bo oppi det der så blir det nok greit å få egnede lokaler til nettbutikken (det kunne like gjerne vært ei kjellerstue). Og at lillebror stakkars skal bo oppi alt det der, huff huff For det første så ligger han ikke og ruller i esker og greier for tiden, men rot har aldri skadet et barn. Så lenge barna blir ivaretatt og har det bra, og at det ikke er så skittent at barna blir syk (eller nesten) så har ingen barn vondt av at det er litt rot og kaos innimellom. At folk skal ringe barnevern for det er bare helt latterlig synes nå jeg. Stå på. Hev deg over all sjalusien fra meningskomiteene rundtomrking. Du gjør en veldig god jobb!

      1. Misunnelsen er sterkere enn sexdriften, og da skjønner du… Ta å rett opp ryggen, senk skuldrene, skyv nakken bakover, løft haken, fest blikket rett fram slik at du og blikket er i 90 grader. Deretter hever du blikket 26,4 grader opp. Og så roper du BØØHH til misunnelsen!👍👍

      2. For noe tull. Hvis butikkansatte ikke hadde som prinsipp å legge varer som faller ned tilbake fra hylla – hadde svinnet blitt latterlig stort. Så stort at dere forbrukere hadde måtte betale for det.

        Er absolutt ikke noe problem med det de butikkansatte gjør, eller hva kokkejævel gjør her nå.

    30. Dette e det verste og ikke minst frekkeste,smålige eg har hørt om nån gang😠😈. Tenk at nån kan være så utrulig avensjuk å misunnelig på ka du å kjærest klare å få til i denne vanskelige tiden,for alle som driver forretning🤔. Feige jævler, e nok ingen som tør å stå fram😮. Å sende bekymringsmelding til barnevernet va no toppen av frekkhet. Dåkker får bare fortsette å stå på,vi e en enorm stor gjeng som heie på dåkker😍. Ha ei superfin helg💘💕

    31. Klart at med slike skrekkelige tilstander må både barnevern og mattilsynet inn på banen, MINST. Enkelte menneska e bare så lavmåls at dem ikke kan se andre folk lykkes. Og det mest kvalmende e at dem ikke e mann eller kvinne nok til å stå for det dem meine, men gjemme seg anonymt i kommentarfeltet. E jo for guds skyld bare å la vær å følge noen man ikke tåle tryne av.. Ha en fin dag 😊😊

    32. Pust med magen!! Kjenner på stresset ditt – og kanskje Kjærest sitt også….
      Helt utrolig hva mennesker får seg til! De må virkelig ha det fælt! Kanskje deres eneste mulighet til å få “oppmerksomhet” på og bli ” helter” i egne øyne. 🥺
      Godt Mattilsynet er fornuftig! La oss inderlig håpe dere har et godt barnevern i Alta som er gode på samarbeid med foreldrene!
      Lag dere en fantastisk helg! La ikke sånne encellede skapninger ta knekken på humør og pågangsmotet deres!! Stå på!! 💪💪💞

    33. Nå går det for langt 😡 Kan ikkje folk glede seg åt når andre finner mulighetene og prøver løysa ting på en positiv måte 🤨 kva er det før samfunn me lever i. Stå på du og dine kjære🥰
      Me er mången som heiar på deg🍀🍀

    34. Snakk om lavmål! Hva er det folk tenker på! Hev deg over det! Du har langt flere som gir deg ryggdekning, enn de som spenner bein!
      Gi gass!
      Fokus på det som er viktig her i livet ❤

      Må legge til at jeg konsekvent ikke leser blogg, men at jeg abonnerer på din. Herlig usensurert! Både når det er sol og når det er litt overskyet. 😊 med eller uten klær! Keep it coming!

      God helg til deg og flokken din 🤗💪

    35. Jeg trodde slikt bare skjedde på film 😞 kjære vene så skremmende at dette dugnadslandet hvor vi burde heie på folk som prøver å skape noe ! Jeg ønsker deg lykke til med dine prosjekter og hadde ikke nølt med å spise dine produkter (men jeg lager selv 😉) så stå på og dra ned lua for alle stygge henvendelser ! Heldigvis så finnes det normale folk både i Mattilsynet og barnevernet som bruker sunn fornuft ! Stå på ❤️

    36. Herregud, har folk så lite å gjøre på at de har bare sjalusi og faenskap igjen…. De må finne ut hva som er viktig i livet..

      1. 😶 skulle egentlig hatt en emoji med tomt hode, for det er visst tomt hos enkelte.
        Stå på, prøv å ikke bry dere om tomsinger
        God helg

    37. Bygdedyret er stort og fælt, og bli kvitt det greier man heller ikke. Andre som er misunnelig på deg kan man heller ikke gjøre noe med. Kjekt å se at du får det til, og at du tar ett oppgjør med de som harselerer med deg.

    38. Herregud for noen feige, jævlige folk!!! De burde iallefall ha baller nok til å stå fram med fullt navn!! Godt at du ikke lar deg knekke av dette, sjøl om det må være slitsomt!!

      1. Du veit det e kun misunnelsen som e større enn kjønnsdrifta, og det er i grunn ikke mange en kan stole på…noen er ute etter deg og det sier du jo noe om. Hæv hodet og drit i dem
        God hælg fra Bodø

      2. Det er kronisk svartsjuka. Dessverre har slike personer aldri bidratt til noe positivt for fellesskapet. Bare slenger med kjeften og viser sin egen udugelighet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg