Signeringsfiasko!

Nei, det var ingen kø som ventet på meg da jeg ankom på Ark i Alta et par minutter over 13:00 i dag. Faktisk var det ikke et eneste menneske der. Var mye folk på senteret generelt, inne i butikken også, men altså ingen foran signeringsbordet der Altas, i alle fall bokstavelig talt, store sønn skulle signere høstens faktisk mest solgte kokebok.

 

Ja, ja, jeg gjorde gode miner til slett spill og prøvde å både smile og være så hyggelig jeg bare kunne, både til betjeningen og de få som faktisk kom etter hvert, selv om hjembyen min hadde gitt meg en saftig reality check midt i trynet. Jeg er da profesjonell for faen. (Selv om jeg gikk min vei etter 35 fryktelig pinlige minutter…)

 

Fordelen med å ha opplevd så jævlig mye drit og faenskap opp gjennom, er at en slik fiasko som i dag egentlig ikke biter på meg. Jeg har opplevd det aller verste, så mange ganger, at dette rister jeg fort av meg. Et par “lovlige” lørdagspils nå, (jeg har lov å drikke fire hver lørdag.), så er jeg ferdig med dette. Har (heldigvis) fortsatt to igjen.

 

***

 

Lillebror og Konemor er syke. Klokka er snart fire og de har ennå ikke stått opp. Altså, de har vært oppe og spist, men gått rett ned og lagt seg igjen. Sover og sover og sover. Ikke alvorlig altså, men helt vanlige infeksjoner slår så mye kraftigere nå etter to år uten bakterier og virus i omløp. Kanskje jeg skal koke Influensavaksine som VIRKER til Konemor. Jeg er ingen flink sykepleier, men jeg er en ganske flink kokk, og god mat er jo også en slags pleie, er det ikke det?

 

Fikk akkurat en melding fra soverommet. Konemor altså. Hun har våknet, men han sover fortsatt. Hun ville at jeg også skulle komme. Bare være der. Se på TV. Snakke lavt. (Og ta smoothie og en Solo super med ned.)

 

Folkens, takk for at dere leser meg, finnes og er der ute!

 

Riktig god helg 🙂

 

(For ordens skyld, tusen, tusen takk for de 15 bøker som tross alt ble solgt <3 )

10 kommentarer
    1. Det var jo litt kjipt da og godt at du rister det av deg, en god kokebok har du uansett 😊 Leit når Lillebror og Christine er syke, håper de er oppe og hopper igjen snart. Jeg er selv i dårlig form om dagen og det er gang NR 2 med forkjølelse denne høsten, men men hadde vel egentlig sett det komme.

      Koselig å bare være sammen da ❤

      God bedring til de syke og en fin søndag til kokken 🤗

    2. Ingen grunn til å henge med nebbet! Den boken går som hakka møkk!

      God bedring til lillebror og din vakre Konemor ❤️❤️❤️

    3. Kan jo faktisk heinn at mang ha bestilt ferdigsignert på nettet👌😉 å fått den i posten for lææææng sia😊

    4. Hei igjen 😊
      Skjønner at det er kjipt, men håper ikke du baserer din verdi på hvor mange som tilfeldigvis kommer innom på boksignering. Du er faglig dyktig og har fått det bekreftet flere ganger, som menneske er du også uendelig verdifull uansett. God bedring i huset 😍🍁

    5. Altafolk har kanskje forhåndsbestilt boka, ferdigsignert? Det har iallfall jeg gjort😊
      Lykke til videre med salget🍀

    6. Kanskje en tur over Sennalandet, til nabobyen, kan være en opptur?
      Kan garantere at du iallefall får en kunde som ønsker å kjøpe boka med din eminente signatur.
      Kos dokker i senga med småprat og kanskje litt tv titting
      Ha en fin lørdag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg