Siste dag før avreise

Tidlig morgen. Fortsatt kaldt, men ikke riktig så ille som det har vært de siste dagene. Kjærest sover ennå. Hun er sikkert litt sliten hun også, he he. Maria, katta er ute. Ville det selv. Hun liker å gå ut før håndverkerne kommer klokka sju. Hun er redd dem selv om de er snille gutter. Ikke for at de gjør henne noe, men det er et voldsomt spetakkel på utsiden hver dag. Gleder meg til de er ferdig og det gjør garantert hun også, selv om hun jo ikke aner hva de holder på med på samme måte som meg. Neida, slapp av kattefolk, sier ikke at katta er dum, jeg sier bare at hun ikke har innsikt i alt det som vi mennesker vet. Har prøvd å fortelle henne om etterisolering og alt det medfører, men tror ikke hun forstår hva jeg sier. Hun bare ser på meg, snur seg og går og ser om det har kommet noe våtfor i skåla siden sist.

 

Datter drar tilbake til sin mor i kveld. Egentlig er byttet på fredag, men siden Kjærest og jeg reiser i morgen formiddag er det best for alle parter at hun drar i dag. Hun tar med seg Maria. Pleier det når vi er på reise. Ikke ideelt, men vil ikke ha henne alene hjemme. Hun er ikke gammel nok til det. Plutselig er det hjemme alene-fest her med alle kattene i nabolaget og det tør jeg rett og slett ikke. Stoler ikke nok på henne til det. Da er det bedre at hun blir med Datter.

 

Om jeg har funnet noe å ha på meg til Vixen? Nei, men jeg har kjøpt meg en bukse i alle fall. Den skal jeg bruke i kveld for å vie den litt ut, for den var litt trang. Klær er generelt trange. Liker ikke å kjøpe klær. Hater det faktisk. Ser naturligvis nytteverdien i å kle seg, men hvis jeg en dag blir skikkelig rik, lite trolig, men man vet jo aldri, så skal jeg ansette en egen skredder slik at jeg slipper å gå i en eneste klesbutikk igjen resten av mitt liv. Kjøpte meg forresten også et par nye sko. De var på salg, altså fra i fjor, men de var ganske fine selv om de også var litt trange. Skal gå med dem også i kveld. Skinn vier seg ut. Gjorde i alle fall det sist jeg kjøpte sko da Datter ble døpt.

 

Nå hører jeg lyder fra underetasjen. Noen er i dusjen. Tipper det er Kjærest. Hun har praksis i barnehagen denne uken og tror hun begynner rundt klokka sju i dag. Har ordnet kaffen klar for henne og hadde det ikke vært for at det var så kaldt skulle jeg gått ut og startet bilen hennes også, men det var den kulden da. Fryser så lett på nesen. Neida, jeg skal gjøre det. Lover!

 

Nå kommer hun opp i stua. Må “legge på”. Vil ha den siste halvtimen med henne alene. Vi snakkes!

 

 

 

 

 

 

17 kommentarer
    1. God tur og masse lykke til👍👏blir koselig å få se Kjærest også «live», og ikke bare på bilder❣️😊

    2. Uansett – blir det prisdryss på deg, amazing 👏🏻👏🏻👏🏻 Om ikke, så får du all støtte og følgere fortsatt 👍🏻👍🏻👍🏻 By the way-ha en strålende lang og koselig helg i Oslo 🌹🌹🌹 og for all del, fortsett «prosjektet» du/dere begynte på i går for jeg tviler på du/dere er SÅ sliten 😬

    3. Løkka tel i Oslo. Det ordner seg nok med klær. Kjæreste har kanskje pønska ut nokka. 👍😁 Håper favnen er full av utmerkelser når du kommer hjem. Ha en fortsatt fin dag.

    4. En flott dag til deg, Kjærest og Datter. Ha en fin tur til hovedstaden og lykke til på Vixen.
      Regner med at du feier premiebordet rent? ^^

    5. Dette blir bra.
      Prøver å spørre igjen, blir det frokost TV på fredag?
      Håpe du har bestilt extra baggasje til hjem turen, til alle premiene då kommer til å håve inn.
      Ha en superfin dag til dæ å kjærest.

    6. Lykke til i Oslo!
      Krysser fingrene for at det blir priser på deg!
      Kos dere begge to og lykke til, Kjærest med praksis i barnehage!
      Du utdanner deg til en aldeles kjempeviktig jobb og vil garantert oppleve små og store gleder hver dag!
      Ingen dager blir like sammen med barn.

      God tur!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg