Siste lørdag før jul

Aldri noen sinne har vi solgt så mye ribbe som i dag. Det har gått i ett fra vi åpnet i morges til ca halv seks. Selv har jeg stort sett bare rukket å stå i kassa, noen må jo gjøre det også, mens gutta har kuttet og kappet og rutet og krydret. Konstant. Hele tiden. Jeg er sliten. Tør nesten ikke tenke på hvordan kroppene deres har det, der de mest sannsynlig ligger sammenkrøpet i fosterstilling i sofaen sin med noe sterkt i glasset. De burde i alle fall ha en god følelse, for i dag har de tjent inn lønna si og langt over vel så det.

 

Her hos oss blir det ostekveld. Kjærest har kjøpt inn. Det har jeg også. Vi har blitt så magre og skranglete at et par kg ost med kjeks og honning og valnøtter gjør godt i magre kropper. Er i alle fall koselig. Mens jeg skriver dette hører jeg den frenetiske lyden av julegavepapir som klippes nede på hobbyrommet. Kjærest har trolig vært Julenissen i et tidligere liv. Hun har i alle fall like stor gavesekk.

 

Ellers har jeg ikke så mye å melde. Innspurten av julehandelen har så langt vært en suksess. Heldigvis, for vi er, som alltid, helt avhengig av en god julehandel for å opprettholde tilbudet vårt gjennom resten av året. To dager igjen nå. Kjenner jeg begynner å glede meg til julaften. Har ikke spist et eneste måltid med verken ribbe eller pinnekjøtt nå før jul. Det gjør jeg aldri. Sparer det alltid til julaften. Blir litt mer spesielt da.

 

Er bare trøtt. Ønsker dere alle en fantastisk innspurt mot julehelgen. Bare to dager igjen nå.

 

Vi smattes!

 

 

21 kommentarer
    1. God jul til deg og familien, senk skuldrene og nyt litt fri, for jeg håper du har noen fridager 🎅🤶🎄

    2. Godt at det snart er over og at dere kan ta juleferie. Er sikkert ikke enkelt å stå på fra tidlig på morgenen til sent på kveld i Mange uker. Du er heldig som har flinke ansatte som du kan stole på. Ha en fortsatt fin helg.
      Håper du orker å fortsette med bloggingen etter jul også sjekker hver dag om du har skrevet noe.

    3. Hmmm. Du og kjæresten gofla i dere ribbe i Oslo. Det skrev du i et innlegg da dere var der.
      Nå har du to alternativ:
      1) Bli sur, og nekte for at det var et “måltid” (selv om Menyribben er like god som din)
      2) Takke pent for at jeg har lest bloggen din såpass slavisk
      at jeg husker dét.

      🙂

      1. Ja, har jo SMAKT ribbe, men ribbe i en varmepose fra en ferskvaredisk er ikke helt det samme som en ribbemiddag 😉 Hvis Meny har nord-norsk gris så er den det 🙂

        2) Takk 😀

    4. Eg er helt enig med deg angående julemat,vi har ikke en eneste middag med ribbe eller pinnekjøtt før selveste juleaften😋. Da er det ekstra godt å spise, enkelte middager hører kun heime i julen. Har hatt en middag med lutefisk,bare for å teste kvaliteten. Har opplevd å kjøpe lutefisk som det omtrent ikke blir nån hele biter igjen sjøl etter tilberedning i stekeovn🤔. Det vil eg ikke ha. Vi har lutefisk 1 juledag. Lykke til med resten av julehandelen😊

    5. Helt enig. Sparer ALT av julemat. Til jul. Og i morra blir det pizza med kjøttdeig av elg og en med finnbiff. Ønsker deg og kjærest ei riktig god jul og positive opplevelser for det nye året.

    6. Så bra, at det har vært en bra omsetning dag, det er vel en som har passet på at det har vært vater å selge å, mye arbeid i forkant også😍, ha en koselig oste kveld du og kjæresten ❤

    7. Du hadde nå en jente i kassen da jeg var innom og også hun gjorde seg mer enn fortjent til lønna i dag. Så smilende og hyggelig, samtidig som hun fikk køen unna og dirigerte folk bort i ribbekø…

    8. Så bra at salget har vært strålende. Laksen og fenalåret vi kjøpte smakte fortreffelig. Det er kvalitet det du selger. Kjærest har nok stor gavesekk, men hun har minst like stort hjerte. Kos dere med ost i lange baner, det er vel fortjent❤

    9. Riktig god jul til deg og dine 🎅🤶🌹🎄🎆 Nå må du/ dere slappe godt av i juleferien slik at batteriene blir ladet.😊 Gleder meg til å følge bloggen din videre, og til å prøve noen oppskrifter.😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg