Siste påskedag

Klokka er snart åtte. Har vært mer eller mindre våken siden fire. Skulderen. Orker ikke sutre, men den holder meg våken. Det er ikke en eneste lovlig tablett som hjelper lenger. Kortisonsprøyter har hjulpet før, men får ikke lov å ta det siden jeg venter på den operasjonen. Vet ikke hvorfor. Gadd ikke spørre. Ortopeden har sikkert rett. Dumt å krangle med en som skal kutte deg opp. Det kan bære galt av sted.

 

Jeg er ikke i dårlig humør altså. Er bare litt trøtt. Det kommer seg med noen kopper pulver. Kaffe altså. Skal stelle i stand litt påskefrokost til Kjærest og meg. De vanlige påskegreiene. Egg, bacon og noe ferskt karbobakst. Har sklidd helt ut de siste ukene. Vekta har passert 115 kg. I morgen skal jeg ta meg sammen, men dette er siste påskedag og en dag fra eller til spiller ingen rolle.

 

Fotografering i morgen. Skal forberede retter i dag. Håper på litt sol i dag slik at snøen smelter litt. Det er så voldsomt mye snø og da er det vanskelig å finne lokasjoner som er unike. Alt er hvitt liksom. Blir kjedelig i lengden.

 

Dette ble en kjedelig blogg. Til og med overskriften er døll. Merker det selv, men så mye som jeg skriver så kan jo ikke alt som kommer herfra være gull. Til og med Beatles lagde en og annen dårlig sang. Ikke det at jeg sammenligner meg med Beatles altså, men du skjønner hva jeg mener. Hvis du vil.

 

Husker du at jeg fortalte at det var så fint vær i går og vi skulle kjøre og hente utemøblene og sette oss på verandaen og grille oss i solen? Vel, da vi kom tilbake med møblene var sola borte og det begynte å snø igjen. Så ikke sola mer den dagen. Skal vel egentlig ikke klage på snøen. Den gir billig strøm. Hurra.

 

Nei, skal gi meg nå før du sovner. Får heller kommer sterke tilbake ut over dagen når jeg kvikner litt til. Håper du får en fin dag fylt med et innhold du ser tilbake på med glede når du legger deg i kveld. Det er litt opp til deg selv.

 

Vi snakkes senere!

 

 

22 kommentarer
    1. Jeg vet strengt tatt ikke hvorfor du ikke kan få kortisonsprøyte forut for operasjonen, men jeg kan tenke meg følgende logiske forklaring: Kortison demper immunforvaret og øker dermed risikoen for infeksjon. Det vil man ikke ha ifbm. en operasjon. Er usikker på om private sykehus fungerer som normalt i disse tider, eller om de også er blitt en del av koronaberedskapen?

    2. God påske morgen. Ja,da er denne påsken snart over og gått er det. Men vi kan ikke gjøre som før. Ja,ja,vi vasker hender og holder av stand osv. Hvis alle gjør som vi skal blir vi fortere kvitt dette fanskapet.vi får holde ut “,det går vel over en vakker torsdag”. Ha en strålende dag .🐣🐥🐣🐥🐣🌞🤗🤗🤗.

    3. Ja,det er vondt å ha vondt, æ venter på å få ny hofte, var te revmatolog ,ja har bektrev å, han sa at etter å ha fått kortison i leddet måtte det gå 6måneder før opperasjon, men vist det var betent i slimpose rundt så gjilk det vist bra, bare litt i fo æ fikk,vist det kan hjelp.
      Ha en flott bilde forberedende dag, med eller uten skulder bruk.😊

    4. Det høres ikke greit ut å ha en sånn vond skulder å plages med🤔. Krysser fingrene for at du kan få den operasjonen kvikt dom bare f….!! Forresten er det vel ikke siste påskedag i dag, det er jo 2 påskedag i morgen😉. Ikke bare bare å holde styr på dagan no i disse helt unormale tider😊. Ha en fin søndag med kjærest,håper skulderen ikke blir alt for vond.

    5. Go’ mårrån ! 👏☕ Uff, høres ikke god ut den skulderen😣 noen ganger har man behov for å fortelle kordan man har det, og det ville ikke æ betegne som klaging og sutring… har en kjærest med lignende plager, han lindrer plagene med gode puter i senga og smører seg med noe “muscle/joint relief gel” , funker ikke med tabletter eller Voltarol Gel. Håper karma gjør det sånn at du kommer deg til sykehus fortere enn svint og at plagene ikke tar livsgnisten fra deg mens du venter på innkallelsen !! Take care & stay safe 👏

    6. God dag.
      Kjenner godt til det med verk i skulder som ødelegger natta også.
      Har lært mæ å leve med det.
      Håper du får operasjon

      Ha en fin dag.Håper vinteren snart e over.
      🐣🐣

    7. Go’ mårrån ! 👏☕ Uff, høres ikke god ut den skulderen😣 noen ganger har man behov for å fortelle kordan man har det, og det ville ikke æ betegne som klaging og sutring… har en kjærest med lignende plager, han lindrer plagene med gode puter i senga og smører seg med noe “muscle/joint relief gel” , funker ikke med tabletter eller Voltarol Gel. Håper karma gjør det sånn at du kommer deg til sykehus fortere enn svint og at plagene ikke tar livsgnisten fra deg mens du venter på innkallelsen !! Take care & stay safe 👏

    8. Gomorn! Koffer søker du ikke om operasjon på et annet sykehus? Æ tenker på om at det kan gå fortere å få fixa den onde skulderen. Privatsykehus blir vel for dyrt om du ikke har forsikring. Ønske deg en fin søndag, det har ikke snedd enda i dag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg