Skal jeg fortelle deg en hemmelighet?

Dette er faktisk et av de tyngste innleggene jeg noensinne har skrevet. I alle fall det flaueste. Full av iver og pågangsmot lovet jeg dere i formiddag oppskrift på min magiske scampisalat i løpet av kvelden. Jeg skulle imponere både dere og Kjærest. Jeg skulle velte meg i lovord om hvor fantastisk god den så ut og glede meg stort over at så mange sa at de definitivt skulle teste ut oppskriften siden de så så fantastisk ut og, ikke minst, var så artig skrevet. Stolt skulle jeg vise Kjærest hvor mange som hadde lest oppskriften.

 

Slik ble det ikke. I løpet av arbeidsdagen kjente jeg at batteriet ikke var så fullt som jeg trodde. Bare tanken på at jeg skulle brase ute på kjøkkenet etter jobb bød meg mer og mer i mot. Til slutt sa jeg til meg selv at nei, det trenger du faktisk ikke. Du har ikke en matblogg. Nå  ikke lage mat når du ikke har ork bare fordi du skal blogge. Mat skal lages av kjærlighet, ikke av tvang. Da blir den ikke god. Du blir sikkert tilgitt.

 

Så jeg gikk på butikken. Kjøpte et ferdigskåret brød, en pakke skinke og en ost, type Norvegia og lagde rett og slett noen trøtte ostesmørbrød. Ja, det hender seg faktisk. Du kan tro Kjærest ble glad! Ketsjup har forresten ingenting på ostesmørbrød å gjøre. Ikke den sagnomsuste gastromaten heller. Likevel brukte jeg begge deler. Spiste fem. Må ikke bli for tynn.

 

Skal straks kjøre tilbake på jobb. Skal ikke jobbe, men sjekke om alt står bra til. Nattåpent. Helt andre rutiner enn vanlig. Artig å se om det blir mye folk. Spennende liv. Tror jeg må være Norges mest kjedelige “kjendis”, men det lever jeg godt med. Det er jo sant.

 

Scampisalaten? Jeg lager den i morgen, lover! Kjøp inn sesamolje. Det er hemmeligheten til scampisalaten. Mye annet godt i den også, men sesamoljen gir den fylde og dybde. Mer om det i morgen. Og beklager virkelig at jeg ikke fikk gjort det i dag.

 

Ha en fin fredagskveld, kulinaster!

60 kommentarer
    1. Ostesmørbrød er undervurdert, men ketchup på osten har jeg ikke helt fortstått hvorfor absolutt alle må ha. Jeg derimot bruker sennep og gressløk! Anbefaler å prøve den kombinasjonen.
      Forresten er ostesmørbrød en slager i mange barnehager, i Alta i hvertfall.

    2. Hva er definisjonen på ” en hemmelighet “?
      Jeg mener det er noe som man forteller til bare én om gangen, ergo så kan denne historien ikke være noen hemmelighet 😁

    3. Ostesmørbrød på en fredag er helt innaforr, kan faktisk spises med ett godt glass vin attåt😘😂

    4. Steike kor godt å se at du e menneskelig du å👍 står respekt av at du sei det som d er og🙌
      Her ble det varmet opp noe lasagne kl2330 fra fryseren etter endt aftenvakt på sykehjemmet ☺️ lykke til i dag 👍

    5. Løve it! Skinke, taco saus, ost og oregano funker fint… Iblant er det enkleste det beste! 😋

    6. Mmmm…. mn før hadde du en oppskrift som æ trur het Koriander (salat) eller tar æ feil. Va min favoritt på Alfa Omega. E d noe du vil dele? *smiiiilerpent*

    7. Du er så absolutt tilgitt!! Hvor mange tror du ikke har faket opp gjennom årene?!! Du innrømmer det i motsetning til de fleste andre – Respekt!!!
      Ha en super kveld/helg. Nyt livet og senk skuldrene

    8. Spiser ostesmørbrød minst 5 av 7 dager i uka, e i overkant glad i smelta ost… 😂

      Så eg synes “trøtte ostesmørbrød” e heilt innafor, eg – og så får me jo bare ein ekstra dag med gleding og forventning på scampisalaten! 😁 Scampi kommer veldig høyt opp på favorittråvare-lista mi, så eg venter gjerne en ekstra dag. 😉

      Fine kvelden videre, og god helg! 🙂

    9. Kjære dæ, du skal vel ikke slite dæ helt ut for å tilfredstille oss. Vi e gla i dæ likevel.
      Ta være på dæ og kjærest og nyt helga og hverandre. Så kommer du sterkt tilbake på mandag.

    10. Nei nei nei…du må ikke begynne å beklage! Fordi du er menneskelig… Du-ha en fin fredag videre 🙂

    11. Har faktisk spist ostesmørbrød i ettermiddag. Enkelt raskt og billig, og godt når man ikke orker å lage noe annet! 😁

    12. Det kalles å være menneskelig. Og med fornuft! Ikke lurt å brenne lyset i begge ender – men heller innrømme at farsken, den scampisalaten får utsettes! 🙂 ha en nydelig kveld likevel, både til deg og Kjærest 🙂 elsker å følge med på bloggen!
      Har plutselig blitt en blogg-leser..!

    13. Du er unnskyldt 👍👌
      Noen ganger er det veldig digg og bare kunne gjøre det enkelt, eg synst det er digg å ha litt sennep og løk på toasten og rett i steike ovn 👍

      Synst du er rååå og det er kjempe artig og følge med på bloggen din, har fulgt deg på Facebook gjennom mange år 🙂 tusen takk for alle delinger av oppskrifter, du gir inspirasjon til så mange her ute 😉
      Masse lykke til med natt åpent i dag 😊

    14. Det er lov iblandt å gi f….håper du har kost deg med ostesmørbrøan😁 Lykke til med nattåpen butikk😊. For øvrig glæde æ mæ til svcampisalaten, har kjøpt inn sesamolje😁

    15. E lov å ty til lettvinte løsninger for alle😅, men enig ketsjup hører ikke med, men bytt ut med sennep på skiva, så sylteagurk og noen ringer vårløk før skinke og ost, prø den du😍, håpe alt er greit på jobb og diskene er tomme når natta kommer. Ha en superfin kveld😊

    16. E lov å ty til lettvinte løsninger for alle😅, men enig ketsjup hører ikke med, men bytt ut med sennep på skiva, så sylteagurk og noen ringer vårløk før skinke og ost, prø den du😍, håpe alt er greit på jobb og diskene er tomme når natta kommer. Ha en superfin kveld😊

    17. HUSK de e viktig å lade batteriet❤ salaten kan du lage en anna dag og ostesmørbrød kan smake kjæmpe godt innimellom. Gjør det som føles best for deg❤ Håper du får en super kveld me nattåpent🤗

    18. Godt m ostesmørbrød. Hadde man enda fått tak i sellerisalt, så hadde d vært akkurat som i gamle daga. Stekt i panna m lokk over så osten smelte…😉Micro e bare juks å dæ blir dæm blaut…😖E lov å si nei av å til å passe på sæ sjøl. E da man kommer sterkere tilbake😉💪Go’helg til dæ å dine😊

    19. Du treng jo ikke å sei unnskyld. Og lag du den ikke imorra heller så e det ingen krise, e jo din blogg, og du bestem ka som ska stå der, og når. Det kjem en ny dag, og en ny, og en dag så har du løst tel å lag den scampisalataen, og da skriv du om det da. Hvis du gidd. Og har løst. 😊 Senk bloggskuldran dine, no e det helg.👍 Du e dritflenk. 😁

    20. Hahaha, må le 🤣 så godt du er “mennesklig”, med alt det innebærer. Herlig at du er dønn ærlig, og ikke låter som 🤪 god helg!!!!

    21. Å fy skamme seg… Tenke seg til at du ikke greide å oppfylle det du lovte….Kødder bare, det e dæ vel forunt å gjøre det lettvindt. Kjenner sjøl daga da man bare ønsker å gjøre drt enklest mulig. Ser frem til det du lovte en annen dag.

    22. Nå e nu ikkje alle dagan like, og det er helt innafor å ikke ha lyst å gjøre noe selv om man har sagt at det skal gjøres. Og så lenge man er ærlig på og ikke kommer med masse dumme unnskyldninger, tenker jeg det er greit å gi litt f…n
      Ha en fin helg og lag salaten når du føler for det 😊

    23. Hærlig at noe du sett ord på det 😂😂😂 pleie å ha rett i koppen sjokolade til sånne ostesmørbrød 😂

    24. Klart du er tilgitt. Du er jo et menneske, ikke en robot. Ostesmørbrød er meget greit innimellom. Ha en flott helg.

    25. Du er ikke alene🤣 Det ble varme ostesmørbrød her også i dag, istedenfor planlagt kulinarisk aften…Snadder, faktisk😘👌 Smattes!

    26. Det e da lov og lage noe lettvint inn i mellom. Ha tomater, og ananas på ostesmørbrød e ganske godt. Ha en fin kveld .og god helg.😊🎅🤶

    27. Det e da lov og lage noe lettvint inn i mellom. Ha tomater, og ananas på ostesmørbrød e ganske godt. Ha en fin kveld .og god helg.😊🎅🤶

    28. 😂😂😂, fantastisk skrevet. Ostesmørbrød er kjempegodt👍😜. Gleder meg til oppskriften på scampi, aldri tenkt på å bruke sesamolje . Det blir en ny erfaring. Takk for at du skriver så fantastisk. Gleder meg hver dag til å oppdater meg på hva du har på hjertet🤗. En god helg til deg og dine kjære🤩🌹

    29. Like vitti som allti… Ostesmørbrø e gått d. Så d så. Både me å utn ketchup. Gått, å ænkelt. Her bli d potetmos på påsse, å feskpinnja frå findus. Have fun på nattåpent i kveilj da! Hæle norges nye kjendis!

    30. Så godt å høre at du faktisk er en helt normal personen. Ingenting er bedre enn å ta vare på seg sjøl, slik at du skal klare å ta vare på dine. Både på jobb , men først og fremst dem hjemme. Ha ei strålende helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg