Skal Kjærest få blomstene i dag eller på søndag???

Jeg er kanskje en grisk mann som er unaturlig opptatt av penger på en usjarmerende måte, men det hindrer meg ikke fra å stort sett hver helg prøve å glede Kjærest med en bukett for å vise hvor ufattelig høyt jeg setter henne. Klassisk, kjedelig og lite oppfinnsomt kanskje, men det har nå liksom blitt min greie.

 

På søndag er det ikke bare morsdag, men også Valentins og fastlaven, og jeg har derfor naturligvis investert i to buketter. Én fra Lillebror og Datter i (bonus)morsdagsgave og en fra verdens kjekkeste mann. Aner ikke hvorfor jeg sa ja da han spurte om jeg kunne kjøpe for ham, men et løfte er et løfte.

 

Uansett, Kjærest er ute nå. Skal jeg gjemme blomstene helt fram til søndag, eller skal jeg sette dem fra allerede i dag? Forhørte meg med en gammel arbeidskollega på butikken, og hun sa “Gi dem i dag!”, men blir det ikke litt kjedelig på søndag da? Joda, har kjøpt en liten morsdagsgave også, men det er ikke all verden, og Lillebror og jeg skal lage kort, men ellers er det jo liksom blomstene som er min greie.

 

Hva gjør jeg???

 

(Tipper det er flere enn meg som lurer på dette!)

 

 

 

19 kommentarer
    1. Kanskje du prøver for hardt? Troen er ikke noe vi skal prestere, heller noe vi kan hvile i. Av og til kan det være lurt å senke skuldrene, sitte helt stille og bare la seg finne. Jeg synes det høres ut som du har troen, men kanskje den trenger litt påfyll? Et perfekt sted å sitte stille og la seg finne, er i kirka, Guds hus. Da jeg for 30 år siden var i samme åndelige situasjon, begynte jeg å gå på gudstjenester. Litt fremmed i starten, men den gode roen senket seg snart og jeg har siden funnet hvile i troen gjennom livets opp- og nedturer. Lykke til!

    2. En pose med frø. Min favoritt er Solsikkefrø. Plant frøa i morgen i vinduskarmen. Legg frøposen under dyna i dag for en quick start. Ellers så er denne Valentindagens historie ganske så grotesk..

        1. Joda… Og så kommer hun innom og får SE dem… Da kommer spørsmålene, skjønner du. La henne få dem i dag du 😊

    3. Gji dem bort i dag du, når de er friske og topp, så blir det fint å se på i helga, så blir det pakke ok kort, oppmerksomhet på søndag.
      Go helg.

    4. Hør på en erfaren kollega; I dag! Er riktig dag å gi blomstene på. Evt gi en bukett i dag og den siste på søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg