Skjebnens ironi

I morgen er det 2000 år siden Gud sendte sin egen sønn ned til jorden for å frelse verden. I dag er det seks måneder siden han brått og brutalt tok vår eneste sønn opp til seg. En slags skjebnens ironi. Det blir ingen nissestreker i dag.

 

Den første jula blir ikke som planlagt, men vi har forberedt oss i seks måneder, så det skal gå fint. Jeg orker fortsatt ikke se på bilder av ham. Ikke for å viske ham ut, men klarer ikke se ham i øynene. Da går det bare galt.

 

Etter jobb skal vi naturligvis opp og tenne lys der begge guttene ligger. Det blir koselig. Jeg er slik skrudd sammen at jeg ikke syns det er trist på kirkegårder, men jeg liker å være der av og til. Det har brent lys for ham der oppe hver dag i seks måneder. Lyset holder ham på en måte kunstig i live. En dag vil lyset kun tennes på merkedager. Slik må det være. Det er først da vi som er igjen kan gå videre. Når lyset slukkes og hverdagen tar over på ordentlig. Jeg gleder meg til det.

 

Lag en vakker dag!

 

 

26 kommentarer
    1. God Jul! Som alltid skriver du så nært, ærlig og godt at om jeg først starter å lese et innlegg så klarer jeg ikke slutte før siste punktum. Spesielt godt i dag. Også.

    2. Idag har e vært hos barnebarnet mitt med roser, i mars så blir han 8år. Tenner lys og setter roser hos han på merkedager. Savnet er der😢🥰 Klæm til dåkker to😘😘

    3. Ta vare på hverandre – skap gode dager for deg selv og dine. De som ikke lenger er med oss ved fysisk tilstedeværelse, vil likevel være med oss i minnene så lenge vi selv lever.

    4. Alle gode tanker til dere, – håper dere kan forsøke å ha en så god jul som mulig under de rådende omstendigheter. God jul ønskes og håpes !

    5. Ja i julen blir savnet etter de som er borte ekstra merkbar. ❤️ De e alltid med oss,blir aldri glemt. 🤗Men vi andre må bare gå(halte) videre med livet uten dem. Ha en fin julefeiring du og kjæresten, varm hverandre når frostet tar. 🤗🎅🤶🎄

    6. Tusen takk for alle flotte innlegg i år. Jeg digger deg og innleggene dine. Du e åpen og tøff som deler, du har mange gode betraktninger, du er varm og full av omtanke og ikke minst kan du lage mat. Måtte du få ei magisk og velfortjent julefeiring

    7. God Jul ønsker jeg deg og din familie🎄
      Det er fint å kunne tenne lys,,,jeg gjør og det. Håper at 2020 blir et lyst år for dere❤

    8. Oj, ja ikke alle dager er like lette 😥.
      Du og kjærest får lage dagen så god det lar seg gjøre, håper på en fin lillejulaften for dåkker😍

    9. Hold om og hold av❤ Jula er til for glede,savn, sorg og mange andre følelser. Ønsker dæ og dine ei så god jul som mulig❤

    10. Ønsker dere en fin og stemningsfull juleaften og at dagene framover blir bedre og bedre. God jul til deg og kjæresten ❤️❤️❤️

    11. Ønsker dere en jul med gode og fredelige fredelige dager, ta vare på deg selv og Kjærest.😍😍🎄🎅🤶

    12. 💙Dette er julen i et nøtteskall; den har mange fasetter💙
      Hold godt fast i hverandre, du og Kjærest❣️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg