Skremmende rolig fredag

Det er ingen garanti for noen, heller ikke for meg, uansett hvor mye du jobber eller hvor fin/flott/fantastisk du ordner butikken din, at det kommer tilstrekkelig mange gjester til butikken slik at den faktisk blir lønnsom.

På mange måter kan du si at jeg har satset absolutt alt på denne julehandelen. Alt jeg har tjent på boksuksessene og alt jeg fikk for salget av Hoftepluss og FyFader har jeg brukt til å bygge opp sortimentet til det det er i dag. Vi snakker ikke titalls millioner, men vi kommer fort opp i 2-3 millioner hvis vi begynner å fintelle blant reinhjerter, marsipanroser og villaks.

 

Da monner det liksom litt lite å dra inn litt i overkant av 27 000 kroner fredagen fire uker før jul. Målsettingen i dag var 50 000 i eventyrbutikk og 50 000 på nett. Altså 100 K til sammen. Fasiten ble altså fattige 27 000 i butikk og litt over 20 000 på nett…

 

Ja da, jeg vet det ennå er lenge igjen til jul og jeg vet jeg har det på denne måten hvert eneste år, men jeg legger alltid så sinnsykt mye i potten, alltid briste eller bære, at det er et Herrens mirakel at jeg ikke har bekymret på meg et blødende magesår for mange år siden.

Nei, skal ikke sitte inne og sutre! I morgen er det atter en dag. Til og med lørdag, og da, og DA kommer vi til å gruse aller tidligere rekorder!

(Viktig å være positiv, ikke sant? 🙂 )

NETTBUTIKKEN

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Du har ganske kostbare varer. Folk flest har fått dårligere råd. Det hadde vært ganske rart om ikke du vil merke noe til det, du også. Så mye som du jobbet har du kanskje ikke fått med deg andelen fattige har økt mye, folk står i matkø hos frelsesarmeen osv…men sånn er det nå dessverre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg