Slik kan ikke Lillebror vokse opp!

Reklame | Meg og mitt

Lite visste jeg da jeg for noen måneder siden fikk lagd meg en liten nettbutikk der jeg kunne selge bøkene mine og litt spinn-off produkter, at det skulle ta så sinnsykt av da jeg begynte å selge de beste produktene fra mine favorittleverandører. Det sa bare pang og de to siste ukene har det meste handlet om nettbutikken.

 

Jeg jobber fortsatt 100% for og med Hoftepluss, men nettbutikken er blitt mitt nye hjertebarn. Framtiden om du vil. I går var jeg ikke i seng før halv to og kvart på seks var jeg klar igjen til å kaste meg i pakkingen. Jeg MÅ jo det, for ordrebunken blir aldri borte, det bare fortsette å komme inn bestillinger. Enda jeg har bedt folk om å vente, for butikken er nesten skrapet for de mest populære produktene, som røkt havlaks for eksempel. De venter vi inn i løpet av dagen og, hold deg fast, det kommer inn MASSE nye produkter jeg har ventet LENGE med å kunne tilby dere. Blant annet tørket reinhjerte, røkt og tørket reinhjerte, elgpølser, og ENDELIG gourmetsjokoladene fra HonniBakes i Honningsvåg. Og masse, masse mer. Noe kommer i dag, noe i morgen og noe på fredag.

 

Det er det som er så gøy med denne nettbutikken. Det kommer stadig noe nytt. I løpet av 20 år som ekstremt kvalitetsbevisst kjøkkensjef, og de siste 10 med fokus på GODE småskaleprodusenter (for det er nemlig ingen automatikk at produktet er godt bare fordi det er småskalaprodusert), så har jeg bygd opp en enorm mengde med produkter i særklasse som jeg nå ønsker å tilby dere.

 

Konseptet er like enkelt som det er genialt. Jeg samler sammen det beste Norge har å by på av småskala og lokalmat, med hovedfokus på Troms og Finnmark naturligvis, og du kan være trygg på at alt du kjøper holder skyhøy kvalitet 🙂

 

Nå skriver jeg meg bort! Jeg er bare så glad for at det går å bra. Likevel kan jeg ikke holde på på denne måten. Hvor skal liksom Lillebror kravle og krype om bare et par måneder? Dessuten er det ikke spesielt trivelig å bo i en slik stue. Derfor var jeg i går i kontakt med et utleier på et helt perfekt lokale for denne businessen.  Hvis vi blir enige om prisen så flytter jeg inn der kanskje allerede før jul. Skulle så gjerne hatt plass til et juletre, he he 😉

 

Han skulle sende meg et tilbud på mail og jeg håper jeg får det i dag. Det er greit at det er litt kaos og rocknroll noen uker, men etter hvert MÅ man inn i ordnede forhold.

 

Hvordan jeg oppbevarer kjølevarene før forsendelse?

Vi er så heldig nå i Alta at vi har iskaldt kjøleskap døgnet rundt, så under pakking har jeg de i kasser på varandaen. Dessuten har jeg jo en bedrift til, som har ikke mindre enn TO kjølerom og to fryserom, så slapp bare helt av 🙂

Masse godsaker i disse sekkene! Og enda er det to til som ikke kom med på bildet. Ja, jeg skryter, for dette syns jeg er så artig. Den ene klumpen, den miste, i magen er borte. Den største er der fortsatt, men den har blitt mindre den også. Jeg begynner å tro at framtiden blir god 🙂

 

Lag deg en fantastisk dag for deg og dine! Og du, det gjør ingenting om du prøver å gjøre dagen god for andre enn flokken din også. Hvem vet, kanskje du til og med får det enda bedre med deg selv.

 

Vi smattes!

 

PS! Kjærest og Lillebror ligger fortsatt nede på soverommet. De pleier å ta lange morgener. Det trenger de ofte begge to, for det er ofte lange netter. Kjærest imponerer meg voldsomt! Selv om hun bare har vært mamma i to uker før, så virker det som om hun ikke har gjort annet i hele sitt liv enn å ta seg av babyer. Hun er skikkelig dårlig til å ta bilder, men ellers finnes det ikke en eneste ting hun ikke kan på en framifrå måte. Tror hun er en slags gudinne som er sendt ned til menneske for vise hvordan ting skalskal gjøres. Jeg vet ikke, men hun er et unikum. Er veldig glad i henne. Selv om jeg venter et par timer før jeg snakker til henne om morgenen og slike ting, ha ha 😉

 

 

15 kommentarer
    1. Ang kjølevarer. Blir ikke de dårlig ved sending? Da ligger de jo gjerne i varme biler og sånt. Eller er det kjølebil de sendes med? Bestiller jeg tar det jo noen dager før de finner veien sørover.

          1. Trine er det du som har varslet Mattilsynet /barnevern
            Hva ville du så oppnå ødelegge for en familie.

    2. Du har jammen litt å styre med nå,imponert over på det du får til🤗. Tenk at det skulle bli en sånn suksess med nettbutikken din😍 Fantastisk mye kvalitetsvarer der,helt enig med deg at Strandamør pølsa e den beste mørpølsa eg har spist😋. Husk no å ta deg tid til dine kjære,kose deg med lillebror å alle dine fine💕. Ha en strålende fin kveld😊😉

    3. Du har noen måneder å rydde på da😁 eller ikke🤔 Det er jo snart jul.
      Godt de to får sove. Så rett hun gjør. Jeg pleier å si til de som går gravid at når babyen er kommet er det lov å sette mobilen på lydløs, låse døra og sove. Når som helst.

      Men du – det er ikke lov å si at noen ikke er flink til noe. Hvorfor sier vi det? Hvorfor må vi gjøre andre obs på det de ikke er flink til når det ikke er nødvendig? Allerede fra barnsbein blir vi foret med hun/han er ikke så flink til, du må ikke synge høyt, du har ikke sangstemme, la noen andre være keeper, du er ikke så god i mål..
      Og så spilles dette båndet av, igjen og igjen, i hodet ditt. Jeg kan ikke…jeg må ikke….

      Sakori så sint jeg blir..

      Godt salg på butikk og nett. Håper julelønna til de ansatte er berget.

    4. Har søvnmangelen slått inn? Tenkte å trykke meg inn på nettbutikken nå, men finner ikke en eneste link i dette innlegget? 😦 Pleier jo å være både ‘her’ og ‘der’… Skjerpings 🤪

      1. Haha, du har rett, men trodde folk hadde fått med seg den relativt enkle adressen, Kokkejævel.no 😉 Når det er sagt så gjorde jeg det med vilje, for jeg ønsker ikke at folk skal gå inn der før jeg har lagt inn onsdagens nyheter. Er ferdig med det om et par-tre timer 🙂

    5. Fantastisk selv om det er mye arbeid.
      Slit dæ nu ikke ut.
      Du er en skikkelig stå på kar.
      Dokker fortjener alt dette dere lykkes med nu.
      Hils din kjære.
      Ha en fin ettermiddag

    6. Og ellers veldig lurt å la kjærest våkne skikkelig før ho blir prata til, mannen her har blidd drept med blikket mang en gang oppigjenna åran. Ikke lett når en hoppe ut morgen frisk og klar for en lengre samtale fra øyan slåes opp, mens den andre e i koma til minst kaffekopp nr 2 e nede. Ha en fin dag, både du og heile familien. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg