Slik lager vi salatene våre!

Reklame | Kokkejævel Hoftepluss

Vi selger ganske mye salat og derfor tenkte jeg å ta dere med på prosessen bak alle salatene som ligger i disken. De kommer jo ikke fra “fabrikken”, men et menneske står hver morgen ca tre timer for å gjøre alt klart til åpning. Det går omtrent slik:

 

Først skjæres lokkene av boksene og bunnen stables ut over benken.

 

Så fyller vi dressing i dressingbegrene og presser dem ned i midten. Før Viruset hadde vi 8 forskjellige typer hjemmelaget dressing, men nå har vi, i alle fall foreløpig, bare 3 typer: Hvitløksdressing, røkt hvitløksdressing og multe- og rosmarindressing.

 

100 gram isberg i hver boks. Alt kuttes og veies for hånd.

 

Alle salatene bortsett fra rekesalat får revet ost. Jeg liker ost. Derfor.

 

Alle får mais. Godt for fordøyelsen. Rekesalat får eggerøre og coscous, karrikyllingen bare couscous.

 

Agurkdryss

 

Paprikadryss

 

Og rødløk.

 

Her skulle det vært et bilde av miniplommetomater, men innser nå at vi faktisk glemte å ha dem på i morges. Ingen krise og hadde jeg ikke skrevet det her hadde ingen visst det. Nå vet alle det. Dumt av meg. Idiotisk faktisk.

 

Vaniljerøkt rein, varmrøkt rein, reker, karrikylling, krydderkylling og biff

 

Siste finish med bacon på noen, fetakrem og tyttebær på noen, fritert scampi og sitron på rekene, chiøicheeseballs på krydderkyllingen, cashew på karrikyllingen osv, osv, osv. Og persilledryss naturligvis så blir det så fint atte.

 

Så presser vi på lokket. Glemte bilde av det også. Reklamene mine er ikke akkurat gjennomtenkte. Innrømmer det, men husk at jeg tygger morfin, arme mann. Da er det lov å surre litt.

 

I forkant er selvfølgelig alt produsert klart slik at det skal gå fortest mulig.

 

Ønsker dere alle en knasende sprø dag!

 

 

 

34 kommentarer

Siste innlegg