Soloppgang

Reklame | Kokkejævel

Vær hilset, kjære lesere! Kjenner jeg har savnet å stå opp tidlig bare for å skrive en morgenhilsen til dere. I månedsvis sto jeg opp klokka fire ,for å rekke å skrive før jobb klokka seks. Jeg gjorde jeg det med den største glede, men selv Kokkejævel trenger etter hvert å puste. Og det har jeg gjort noen uker og kommer til å fortsette med det. Pustingen altså. Hvis ikke dør man, og det har jeg i grunn liten lyst til. Hadde vært kjedelig for Kjærest å avlyse bryllupet enda en gang på grunn av en begravelse, og denne gangen brudgommen sin!

 

Deilig med fyr i ovnen når det er kaldt og det er kaldt i Alta nå, 14 minus, men varmere enn i går. Da var det 17. Det er alt  for kaldt. Jeg er ingen utpreget vintermann selv om jeg bor i vinterland. Liker våren best. Hadde det funnet et sted med bare vår som årstid, så hadde jeg flyttet dit sporenstreks! (Tøff i kjeften når jeg er alene, men sannheten er at jeg hadde blitt værende der Kjærest er, og hvis vi hadde flyttet til dette “Vårlandet”, så hadde det vært fordi hun hadde villet det…)

 

I dag skal jeg til frisøren for første gang på 13 år! Normalt klipper jeg meg selv med barbermaskinen, men Kjærest mente hun ikke kunne gifte seg med en barbermaskinklippet mann, (og jeg har tilfeldigvis et frisørverksted som nærmeste nabo), så bestilte time og i dag skal det altså skje.

 

Egentlig er det ikke så mye å klippe, for jeg stusset meg selv for et par uker siden, og syns egentlig jeg er helt grei, men skal selvfølgelig gjennomføre. Nå som jeg vasker håret med einebærsåpa til Alveland, så er jeg ikke tørr i hodebunnen lenger, og da er det ikke flaut å gå til frisøren lenger. Har gjennom hele livet vært plaget med tørr hodebunn, og har prøvd ALT som finnes på markedet, uten at det har virket i særlig grad. Einebærsåpa til Alveland VIRKER! Kjøp den HER

 

Mye som skjer i dag. Skal også på skrivekurs med Helene Uri! Forlaget som arrangerer og jeg gleder meg masse. Helene Uri er en av mine store “helter”, så dette er en skikkelig opptur!

 

Siden jeg reklamerte i går at jeg har Fem nye krydderblandinger klare for salg!, har det rauset inn med bestillinger, så store deler av dagen går med til pakking slik at alt er klart til forsendelse i morgen tidlig. Det er så artig at så mange handler nå. Selv om jeg ikke tar ut lønn i disse rolige månedene, så dekkes i alle fall husleia og litt til, og det er faktisk det som er målet, å holde hjulene i gang, fram til julehandelen setter inn med sin voldsomme kraft i slutten av oktober. I år stiller jeg forberedt!

 

Ja, så var det denne kokeboken da. Skal presse inn noen timer til den også. Gjenstår fortsatt ukevis med intens skriving, og på mandag starter fotograferingen. Da skal jeg ha klart 10-15 retter som skal fronte forsiden. Jo da, kjeder meg ikke for tiden for å si det slik…

 

Så var det mamma da. Hun har bursdag i dag. Litt usikker hvor gammel hun er, men tror det er 74 eller 75. Gratulerer med dagen, mamma! Du holder deg godt til å være såpass gammel!

 

Og, det er helt umulig å skrive noe som helst i dag uten å nevne den forferdelige bilulykken i går på Kvenvik, Alta. Jeg vil sende mine aller varmeste tanker til de som på verst tenkelige vis mistet sine aller nærmeste i går. Jeg vet hvordan dere har det, og det finnes ikke et eneste ord som kan trøste. Bare tiden kan hjelpe, men akkurat nå står tiden stille, og vil gjøre det i mange uke framover, men selv om det er lenge til, så vil det igjen komme en soloppgang. Hold bare ut.

 

Alt godt!

 

 

 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Bare for å gni det inn😊Her nede i «syden» spirer påskelijene og perleblomstene i husveggen. Vi har hatt fin vårtemperatur i mange dager. Men i dag har vi – 2 og i morgen blir det snø.
      Men….jeg har en stor drøm og det er å reise nordover .Drømmer om å se nordlyset. Det har jeg aldri sett. Skulle også gjerne ha sett Nordlyskatedralen .Har bare reist med Hurtigruta helt nord,men da ser en jo ikke innlandet.

    2. Så synd, men supert du har funnet noe som hjelper deg 👍😊, vi er vant til mye rart så ingen ting å skjemmes over.

    3. Hei du det er ikke flaut å gå til frisøren med tørr hodebunn, hår og hodebunn er vårt fag, ikke bestandig vi finner svaret, men noen tips og gode råd har vi, kan jo være du har brukt helt feil produkt ,forde om du har prøvd alt.😊. Ha en fin klipp, så du blir snasen til den store dagen.
      Lag deg en fin dag 😊

    4. Godt å høre at ting rusler og går!
      Greit å la profesjonelle ta seg av håret til en så viktig begivenhet. Uansett så er det noen ganger kona bare har alt å si, og det er bare å adlyde!
      Lykke til i møte med forfatteren!

      Gleder meg til å prøve krydder og såpe.
      Og mange tanker går til de berørte fra ulykken! Selv om jeg bor noen hundre mil lenger sør, så berører det når en leser om ulykken!

      Ha en strålende dag. Kjærest, Lillebror, Datter og deg! 🌞😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg