Søndagsrapport fra Alta (Vet, lam overskrift, men kom ikke på en skikkelig saftig klickbait, så da går jeg heller motsatt vei)

Reklame | Meg og mitt

Er nede på jobb en tur. Kjærest og Lillebror ligger fremdeles i senga, eller, Kjærest sitter og Lillebror spiser og spiser. Jeg er veldig glad jeg kjøpte henne det soveromstven, for det er mange timer i løpet av et døgn som tilbringes akkurat der. Så kan man selvfølgelig si at ungen fortjener fullt fokus, men herregud, man kan ikke sitte å stirre ned på en unge, hvor skjønn han enn måtte være, absolutt hele tiden. Derfor TV.

 

I morgen starter nedskjæringene. Timetallet på FyFader blir mer enn halvert, men på Hoftepluss kutter vi, foreløpig, bare en full stilling. Vil se julehandelen litt an et par uker før jeg gjør noe mer. Har trua på Hoftepluss i jula. Vi har så mange høykvalitetsvarer fra lokalprodusenter at jeg tror vi kommer til å selge godt med julegaver i år også. Har nevnt det før, men har også merket en betydelig “støttehandling” denne uken, der folk bevisst kommer å handler bare fordi de vil beholde oss også etter denne krisen. Det varmer.

 

Nei, det er fryktelige tider. Tenker spesielt på de ansatte, og da først og fremst de deltidsansatte. I alle hovedsak skoleelever som jobber ved siden av skolen for å tjene penger. Jeg elsker slik ungdom, og da smerter det ekstra at det er de som først rammes ved ved nedskjæringer. Likevel er det slik det må være. De fast ansatte er voksne og har både hus- og billån, og kanskje også egne unger som skal forsørges. Da strekker jeg meg meget langt for å skåne dem, men klart at et eller annet sted går grensen der jeg først og fremt må tenke på bedriftens overlevelse. Vi er ikke der riktig ennå, men jeg ser grenseovergangen, uten kikkert.

 

Min egen, og min families, framtid ser heldigvis ut til å være sikret. Det virker som jeg har truffet en nisje i nettmarkedet som ikke var mettet, nemlig mine favorittprodukter fra mine favorittleverandører. Det gir meg trygghet og ro til å også gønne på for Hoftepluss og Fy Fader. Økonomisk angst skaper sjeldent gode kreative løsninger, og nå som jeg ikke lenger er redd for å måtte selge leiligheten tror jeg at fokuset mitt nå er der det skal, nemlig å berge driften.

 

Jeg jobber fra morgen til kveld, hver eneste dag, men slik må det være akkurat nå. Det er gøysesong kan du si, og jeg hadde vært idiot hvis jeg heller hadde funnet ut at jeg ville slappe av og ta “barsel” noen uker nå. Barsel kan jeg ta i januar, for da vet jeg det blir rolig, både i nettbutikken og på Hoftepluss.

 

Jepp, må jobbe videre, men vit at jeg ser sykt takknemlig, og ydmyk faktisk, for at jeg får lov til å oppleve en slik suksess med nettbutikken. Tusen takk for at du handler mine favorittprodukter. Jeg er helt sikker på at du, eller de du gir dem til, blir fornøyd, for dette er produkter som jeg stiller meg 100% bak. Jeg vet de er gode. Hvis ikke ville jeg ikke solgt dem. Det er det positive med min butikk, det finnes faktisk ikke dårlige produkter der.

 

Skal hilse fra Kjærest. Fikk akkurat en melding fra henne. Hun er ennå ikke ferdig å amme. Herefred, jeg er glad jeg ikke har melk i mannepuppene mine, for jeg hadde ikke giddet å sitte slik i timevis. I alle fall ikke med et salig smil om munnen.

 

Vi smattes!

 

For nettbutikk klikk HER

 

(Syns du det begynner å bli litt mye reklame nå, eller forstår du at jeg prøver å bygge opp noe som krever at jeg nevner det ganske ofte nå i begynnelsen? Det er jo dessuten alt jeg gjør for tiden, bortsett fra å sove, og jeg har jo alltid skrevet om det jeg gjør, enten det er stort eller smått. Dette er i alle fall bedre enn å skrive om hvor vondt jeg har i ukevis, hehe ;))

36 kommentarer
    1. Skjelden æ storflire når æ sjekke varesortimentet i en nettbutikk, men det gjorde æ da æ så t-skjortene!! Hærlig 🤣
      Bruke du å ha spekalaks? Røykalaksen ser så flott ut, men æ e mest glad i den urøkte varianten..

    2. Det er rett og slett kjempestas at du selger varer fra småskalaprodusenter. Fikk løvetansirup på desserten på Hurtigruta i vår og digger at folk bruker nærmiljøet sitt på den måten. Sitter på ei bestilling, venter bare på trygden. Tenkte å bruke flere av produktene til vennejulegaver.

    3. Veldig riktig og fornuftig av deg å ri på to hester i den situasjonene verden befinner seg i for tiden. Enkelte vil kanskje hevde det er noe egoistisk. Netthandel er den største trussel mot den tradisjonelle handel og nisjebutikker. Butikkdøden er så klart en økonomisk tragedie for de hundretusenvis av ansatte. Regner med at det er en trøst for de at sjefen har suksess med sin nettbutikk.

        1. Ble litt påvirket av overdrivelsesyndromet ditt her på bloggen din.. Verdens lengste.. beste.. største osv…..

          1. Bruker aldri store ord hvis de ikke er sanne, og da er det faktisk ingen overdrivelse. Vedens eldste mann for eksempel er ingen overdrivelse, det er en beskrivelse

    4. Prøver å legge inn bestilling men får bare opp hentes i butikk, som leveringsalternativ. Så kan være greit å vite hvilken produkter som kan bestilles og sendes i post. Blir for tungvint, samt kan være greit å vite at prisene som er oppgitt er uten moms.

    5. Prøver å legge inn bestilling i nettbutikk men får bare hente i butikk som leveransealternativ?? Det blir en reise på størrelse med en jordomseiling så det var ikke aktuelt nå.. fulgt link inn til nettbutikk fra denne siden? Hva gjør jeg feil?

      1. Vet ikke hva du gjør feil, men noe gjør du. Slå pcen din av og på og prøv på nytt. Har ikke fått noen andre meldinger om feil på siden og bestillingene renner inn 🙂

    6. Hei. Finner ikke fenalåret du reklamerte for i nettbutikken. Tatt vekk fordi du venter på ny leveranse? Har du ca pris? 🤩

    7. Du må for all del fortsette å reklamere for de fantastiske produktene som hele landet kan få kjøpt,fordi du opp i alt annet du har å holde på med,har klart å få en nettbutikk opp å gå i rekordfart😍. Mektig imponert over alt du klare å få til👏👏. Godt å høre at lillebror har god matlyst,vokser å har det fint💙. Ha en fin søndag,håper du tar deg tid til å nyte litt krisetid med dine fine❤💙❤

    8. Kjør på og nevn i fleng! Kjempeartig at det går så bra med nettbutikken, heier på dere👏 Og veldig bra at vi «sørpå» også får tilgang til det fantastiske utvalget ditt😉

        1. Det er bra😂
          Men en liten bønn fra en cøliaker: savner oversikt over ingredienser i produktene😉

          1. Alt dette kommer, men vi jobber virkelig på spreng med dette og har prioritert å få lagt ut produkter og få dem sendt, men det kommer, det kommer 🙂

    9. Klart du må reklamere for nettbutikken👏 Synes det er veldig spennende å følge med på den😘 Skal handle masse snadder der bare lønna kommer😊 Endelig er det mulig å få snadder mat til Toten😀

    10. Høres ut som du kan trenge litt hjelp med den nettbutikken? Hva med å omplassere i stedet for å permittere?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg