Statistisk sett, hva er oddsen for at én og samme mann på bare ETT år…

Jeg er en åpen fyr, men nå begynner det nesten å bli litt pinlig. Er det ikke det ene så er det det andre. Det virker nesten som om kroppen er en svamp som suger til deg en hver plage som jeg passerer. Feira bursdagen min hos legen i går, (Tusen takk igjen for alle gratulasjoner!)snakket om foten, operasjonen og de greiene der. Jeg satt lenge og vurderte om jeg skulle nevne det, men jeg har seriøst hatt “fyllesyn” så venstre øye i flere uker, men har trodd at det bare var en eller annen bivirkning. I Tromsø, da jeg sto opp på mandag, var det ekstra ille og jeg kikket meg i speilet. Da så jeg en diger hvit flekk på iris. Nesten som en føflekk. Ikke bra tenkte jeg. Det heller.

 

Lang historie kort, jeg har trolig “keratitt” eller hornhinnebetennelse og skal til øyelege i dag for å konstatere det. Har fått noen dråper som jeg skal dryppe hvert 15. minutt. Helsikkesliv, og ennå har jeg ikke fortalt noen i hele verden, ikke en gang Kjærest, om ørebetennelsen i høyre øre…

 

Tror rett og slett kroppen min hadde hatt godt av litt av den sommerferien som jeg aldri fikk. Bare pjuske i hagen, gå litt turer og ellers gjøre ingenting. Roe helt ned. Virker som jeg balanserer rimelig ustøtt på en knivse

 

 

Ironisk nok så stoppet teksten akkurat der. Jeg fikk et plutselig blodtrykksfall som var så kraftig at kaldsvetten bare fosset ut og jeg ikke hadde annet valg enn å rive av meg klærne og legge meg på gulvet. Ringte Kjærest umiddelbart, for det var så kraftig at jeg fryktet det kunne være noe helt annet. Hun var på vei ned til butikken og snakket med meg helt til hun kom i døren.

 

Det var bare et blodtrykksfall, men jeg ser på det som en advarsel. At jeg ikke har annet valg enn å roe meg, men jeg har ikke j\\\\kmmmmmmmmmmm

 

Hei! Asbjørn har fått sitt 2. blodtrykksfall og ligger på gulvet. Han får ikke lov å skive mer nå  og jeg tar han umidelbart med meg hjem. Han har det bra, og skal til legen litt over ett. Jeg har ring Robin slik at Asbjørn kan dra hjem og hvile. Derfor avslutter jeg denne bloggen for han.
Kjærest

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

53 kommentarer
    1. God bedring, håper kroppen din snart gir deg ro så du får bygget overskudd.
      Ser at du svarer de krasseste kommentarene (bortsett fra ho om hest, tenk at legen sa det🥴🙄🤔), overse de og gi heller oppmerksomhet til de som gir deg noe positivt og det du vil ha mer av. Vi er mange som heier på deg, det du velger å dele er ditt valg. Alle andre tar sine valg. Vi tror nok at du deler alt, men som du selv påpeker er det bare brøkdeler.
      Ønsker deg og kjærest best mulige dager framover.

      1. Svarer jeg ikke kritikerne, får jeg bare enda mer kritikk, derfor prioriterer jeg det, men jeg tar poenget ditt absolutt. Jeg setter veldig, veldig stor pris på alle de positive kommentarene, men jeg hadde i alle flal slitt meg helt ut jvis jeg skulle svart på absolutt alle kommentarer 😉

    2. Hva er oddsen, spør du? Vel, når man brenner lyset i begge ender slik du gjør (eller i hvert fall sier at du gjør, jeg kjenner deg jo ikke) – så er det jo ikke så rart. Både overarbeidet og tungt medisinert… 🙁
      Men du mente jo at du absolutt ikke kunne unnværes på jobb – og da er det jo en sjanse for at kroppen sier fra og viser at du ikke alltid kan bestemme sånt selv.

    3. Bære for å adde nokka te andre kommentara her. En klok skapning sa en gang:”kjerrgårn e full av uunnværlige folk!” tygg litt på den du og god bedring🥰

    4. Du er nok det staeste stae ,tilogmed hakket verre enn meg selv. Helse er ikke noe en bare automatisk har. Nå får kjærest hente frem lassoen og binde deg til sengen en periode. God bedring

    5. Trur du må prøve å roe ned til kroppen er stabil! Du har flinke ansatte som tar sæ av bedriften. Ønske dæ masse god bedring, ta vare på dæ sjøl❤️🌺

    6. Det der med lavt blodtrykk må du sjekke ut. Får du for lite blod med lite oxygen til dine vitale deler,så kan de plutselig si stop.Du må stresse ned. God bedring.

    7. Huff det baller på seg med dæ nu.
      Bra kjæresten tok kontrollen.
      God bedring.Håp på det beste hos øyelegen

    8. Kjør kroppen pent, du nærma deg reparasjonsaldern! Dette e et hint om at det e på tide å vær snill med deg sjøl! Selv Lamborgini treng vedlikehold 😉

      God bedring!!!

    9. Huff huff, no må han ta skjea i andre handa, begynne å tenke på seg selv.
      Kroppen varsler når nok er nok. Riktig god bedring 🌹

    10. Tror du har helt rett i at det er på tide å ta en timeout, kan høres ut som du trenger det. Det er lov å ta vare på den som skal ta vare på alle de andre. God bedring. 😊

    11. Hei Asbjørn😊 Immunforsvaret er en finurlig greie. Det jobber nok så intenst med å takle stresset ditt, at det ikke får gjort jobben det skal. Ergo, sett handbrekket på, før det går galt. Få noen til å ivareta de viktigste arbeidsoppgavene dine og la Kjærest ta vare på deg. Det kommer en baby snart, både den og kjærest trenger deg veldig. Heier på dere❤️

    12. Kjære dæ mann…
      No e d sånn at kroppen din roooope desperat på at du ska høre etter…. dn vil ha ro… du må ta d me ro…. ellers kan d pinadø hende nåkka tragisk…. Du må få kroppen din sykemeldt 100%, skjøll om ikje haue vil. Ellers må æ be Kjæreste ta stekepanna,å klaske litt vett inn i skolt’n på dæ….. Om litt over 1 mnd ska du bli pappa igjen, å då må ikje Kjæreste ha en pleiepasient å ta vare på i tillegg til en liten prins. Då må du kunne være oppegående. Æ tenke at du har skjønt tegninga no……
      Ha en fin dag videre 😊

    13. Nei og nei, det skal jo egentlig ikke være mulig….men så er det kroppen da som gjerne vil fortelle deg noe meget viktig, – stopp før det er aldeles for sent. Det er mange som er glad i deg, så hør etter no!

    14. Stopp no. Kroppen din er nedkjørt, du eig ikke immunforsvar, derfor får du infeksjoner og andre plager. Nå må du være voksen og lytte til det kroppen din prøver å fortelle deg. Du er 43 år. Ta tak i det du vet du må ta tak i og bearbeide først som sist. For du må gjennom det, tru meg. Vært der, gjort det. Det kom en frisk person ut i andre enden, til slutt.

      For helt ærlig og brutalt, du vil vel ikke at det skal sitte igjen ei ung enke med en baby? Og flere farløse unga?
      Hvis så, peis på.

      Kjærest, strikk et stramt tau av stålstreng, sett det mellom anklene hans, sett på en hengelås og kast nøkkelen.

    15. RO NED!!!!!!! Du skal for svarte ikke havne helt i kjelleren. Det her må du begynne å ta på alvor.
      Kjærest, hold han i ørene nå😂

    16. NÅ TROR JEG DET ER PÅ SIN PLASS Å ANSETTE EN DAGLIG LEDER…….FØR DET ER FORSENT……HUSK AT NOEN ER GLAD I DEG😊

    17. Flinke kjærest du har som tar vare på deg når du selv ikke klarer å si “Nei nå må jeg ha en pause fra dette stresset.”
      ♥️
      Beina høyt, og slapp av mann! Du lever bare en gang.
      Lykke til hos legen, grattis med går dagen og husk Puuuuust. Pust inn, pust ut og repeter.

    18. Det e vel no begeret er fult å du.må ta vare på deg selv !
      Go bedring ❤
      Bra du har en kjæreste som tar ansvar 🥰

    19. Æ må beklage på forhånd for nu kommer æ t å være litt krass men æ sei d æ meine å æ står for d æ sei. Nu må du fan mæ bli voksen å ta ansvar her!! Du driv rovdrift på dæ sjøl å d kommer ikkje t å ende godt. Kæm skal ta vare på Kjærest å baby når de treng d? D blir ikkje du hvis du fortsette sån. Man har bare en kropp å den må man ta vare på. Æ har sjøl gitt fan i kroppen sine signala om å ta d me ro, æ bare pressa på. Nu blei d ikkje alvorlig i mitt tilfelle men ille nok t at kroppen bare sa «hvis du ikkje høre etter så sette æ dæ i dvalemodus t æ har fått slappa av» å tru mæ, å være i dvalemodus i 3 mnd e ikkje gøy. Du må ta vare på dæ sjøl for å klare å ta vare på andre. Masse god bedring. Å beklager igjen at æ va litt krass 😳

    20. Noen får lite og andre får alt. Slik som meg…. Legen sa en gang til meg: Det er godt du ikke er en hest, Frk Thorstensen, for da ville de ha skutt deg

    21. Huff! Viktig å lytte til kroppen, og nu e det nåkka den prøve å si – mest sannsynlig:
      RO NED! TA EN PAUSE – også fra bloggen! Kjærest, du har “makt” til å beordre han til nettopp det❤️😊
      Go bedring!

    22. Husk på at dere ikke er forplikta til å publisere. Det virker jo som det er noe potensielt alvorlig som har skjedd her, med skrivefeil og avbrytelser og dramatiske bilder. Asbjørn trenger åpenbart ro, det får han ikke ved å blottstille seg selv på denne måten. Jeg er tilhenger av åpenhet og å bryte ned tabuer, men balanse er viktig. Husk at dere ikke skylder noen å vite absolutt alt om livene deres. Å sette grenser er en god og viktig ting når man sliter med helsa. Bloggleserne forsvinner ikke selv om ikke alt utleveres. Det viktigste er at dere tar vare på dere selv <3

      1. Alt vel. Jeg var ved full bevissthet, men klarte ikke å reise meg og ba derfor Kjærest poste bloggen. Det er ikke sikkert hun likte det, men hun gjorde det.

    23. Hei Kjærst’n til han Asbjørn – Dette går fra ille til verst…ikke slipp han av syne. Lås om så døra og gjem nøkkel og så må du i aller høyeste grad tenke på deg selv nå – lykke til med god bedring til dere begge – krysses alt som krysses kan

    24. Kjæmpe masse go bedring 💖 Ta vare på deg sjøl å helsa di, for du har så mange som både e gla i deg å trenger deg🤗💖 Ikke minst kjærest og datter💖 varme tanka og klæmma te deg 🤗

    25. Åj, høres ut som kroppen sier kraftig i fra at NÅ er det på tide å ta den ferien du. God bedring 🙂

    26. Så godt å ha en vakker Kjærest som tar over når “sjefen” er nede for telling og ikke helt takler å lytte til kroppen 😳😍

      Pust dypt i magen! Nok et signal på at kroppen din trenger ro, ro, ro!!
      Ta vare på deg selv nå. Bit i det berømmelige sure eplet og la Kjærest hjelpe deg på beina igjen, og bruke sin autoritet. ❤️❤️❤️😍🌹🌹🌹
      God bedring!!

      1. Enten tar kjæresten seg tid til å både fotografere, publisere og kommentere på bloggen før hun ‘redder’ deg, eller så er det et nøye registrert stunt for å skape engasjement på bloggen.

        Jeg vet ikke hva som er verst.

          1. Det kan godt være, jeg orker ikke følge deg lenger. Dette er som å se et togkrasj i sakte film. Du er på god vei til å ødelegge hele merkevaren din.

            Jeg ønsker deg alt godt, men takker for meg.

    27. Jeg tenker at den kroppen din prøver å fortelle deg noe alvorlig, og det er viktig og riktig å ta signalene på alvor.😊Ønsker deg god bedring og roligere tider. Klem til kjærest!🤗

    28. Masse gode ønsker sendes til dere. (Fra hele landet). Sett ned foten nå, kjæreste. Fram med håndjernene å bolt han fast hjemme.😉 God bedring.

    29. Godt du kjærest kom å “tok grep” riktig god bedring Asbjørn, Nå må du ta det litt rolig😉 ellers fin dag til dere begge❤

    30. Dette hørtes ikke bra ut. Kanskje på tide med en pause? Håper det ikke er noe alvorlig og at du blir bra, men viktig å ta vare på helsa. God bedring ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg