Feil i finnbiff-oppskrifta OG Italiensk gryterett!

Reklame | Kokkejævel.no

Dette er skikkelig flaut, men ble gjort oppmerksom på denne kardinalfeilen av en bokkjøper. Det skal selvfølgelig være 1,5 DL, ikke 1,5 LITER med vann!

 

Feilen vil bli rettet opp i alle bøkene som jeg sender fra Kokkejævel.no, og Kagge forlag vil sørge for at det blir sendt med et innstikk med rett mengde i alle bøkene i 2. opplag. Fra 3. opplag og framover vil feilen naturligvis bli korrigert.

 

Jeg kryper langflat langs bakken og sleiker i meg både støv og hårete føtter, for dette var skikkelig flaut! Boka har jo vært i gjennom “hundrevis” av korrigeringer , men ingen, meg selv inkludert, har sett disse to håpløse feilene.

 

OGSÅ FEIL I ITALIENSK GRYTERETT

Det mangler 6-8 dl vann i oppskriften. (Jeg krymper meg)

 

Dette er helt forferdelig, og jeg vil på det sterkeste bare be om unnskyldning. Har helt vondt i magen. Framtidige bøker fra dette opplaget vil komme med innstikk. Bøker som sendes fra meg selv rettes direkte opp i boka.

Håper ikke dette vil ødelegge ryktet til boka. Husk at jeg alltid er tilgjengelig for spørsmål, og skulle det være krise der dere står over grytene med en diger porsjon finnbiffsuppe som smaker tamt, så er det bare 913 80 129.

 

 

 

 

Den (nesten) perfekte julegaven!

80 kjappe, enkle, gode, men fortsatt hjemmelagde oppskrifter.

 

PLUSS

alt du trenger av oppskrifter på kraft er, sauser , tilbehør, potetretter, kryddersmør og dressinger!

 

349,-

fraktfritt levert fra

Ark.no

Norli.no

Haugenbok.no

 

 

eller 399,-

pluss porto fra

Kokkejævel.no

(Signert!)

 

 

 

 

 

 

 

 

45 kommentarer
    1. Men altså… det mangler ikke 6-8 dl vann i gryteretten! De står bare ilag med finnbiffen… 😅 Det må jo folk skjønne og forstå!
      Neida, skjønner frustrasjonen, og jeg er nok en av de som hadde tenkt “1,5 L vann coming right up!” 🤣

    2. Lagde italiensk gryterett her en dag tenkte at det var rart du ikke hadde skrevet noe om spagettikoking , men jeg kokte spagettien i vann for seg selv sammen med 2 av buljongterningene og tok oppi gryta da den var ferdig så det gikk helt fint det.

    3. Vel..gjort er gjort, elg er elg 😉
      Ingen krise, men irriterende (spesielt for deg) ja. For de (unge el eldre) som skal lære så er det ikke en selvfølge å vite om en rett skal ha 1,5 liter el desiliter. Du har jo til og med oppskrift på hvordan koke poteter! Og hva lettsaltet vann er. DET står ikke i mange kokebøker -all kred til deg!

      Er det andre feil/mangler vi skal rette opp?
      Rekner med du saumfarer oppskriftene nå.

      Det ordner seg😃 Fin kokebok.

      Mvh Helen

    4. Ikke undervurder kokebokkjøperne dine. At det skulle være vann i italiensk gryte skjønte jeg helt av meg selv da jeg laget den i går (smaker veldig godt, forresten).

    5. Det værste med dette er at jeg nå fikk « når en pepperkake baker « fra hakkebakkeskogen i hodet 🤪😂

      1. Ja, det tror jeg. Er ikke en stor utgift å endre et par bokstaver i boka. Litt større utgift å lage, og sende ut det innstikket, men det viktigste er at det blir rettet opp.

      1. Vet det er menneskelig og feile. Du er tilgitt der. Alle gjør feil. Lykke til med salget. Det går sikkert bra. Ha en fortreffelig dag.

    6. Hej kokkejævel 😊
      Skjønner at du er veldig lei deg for dette – og ja, det er flaut og en skikkelig tabbe… men vet du hva? Du er ikke den første og heller ikke den siste, som har sånn en feil eller to i kokeboka di. Jeg har kjøpt en del kokebøker i gjemnom tidene, og mange av dem har feil😊 da har det, i hvertfald i senere tid, blitt laget
      en ny “side” med den riktige opskriften , eller bare de rettede avsnittene , så det passer med teksten i boken. Så har forlaget lagt det ut på sin hjemmeside, så folk kan “bestille” rettelsen. ( gratis of course).så kan dem som vil, hente det digitalt, printe ut og lime inn på det riktige sted i boka – Wupti , så ses det ikke, at det var en feil.
      Gleder meg til å hente boka i Norge i neste uke😊

    7. Helt ærlig? Tror ikke, per dags dato, at jeg har sett ei eneste bok med oppskrifter, det være seg kokebøker, bakebøker, kakebøker eller strikkebøker uten en feil.

      Det er vel et ordtak som sier at det er menneskelig å feile, men det er guddommelig å tilgi👍🏻

      1. Ikke jeg heller, og det lureste hadde sikkert vært å være stille som en mus, og heller rette opp feilen i 3. opplag, men det klarer jeg ikke. Du skal kunne stole på en Kokkejævel-oppskrift!

    8. Nå kan jeg i aller høyeste grad relatere til nulltoleranse med påfølgende krisemaksimering hva egne feil angår. Men samtidig, er det lettere å se det smått latterlige i dette igjennom andre (les; deg) enn mine egne anliggende. For fra mitt objektive ståsted. er saken nemlig som følger;
      A) Dette dreier seg om to mindre trykkfeil, hvilket er langt mindre enn hva som normalt er å finne i bøker (liksom blader, aviser. og blogger, for den saks skyld *hehe*).
      B) Dessuten vil det neppe være noen feil som begås som følge av bortfallet av en ‘d’ i måleenheten for vannmengden i finnbiff-retten da selv jeg (ja jeg, Asbjørn. – JEG!!) ville skjønt at halvannen liter var i overkant mye (for å si det mildt). Følgelig ville jeg derifra evnet å trekke den slutningen at det dreide seg om dl. – Og i denne sammenhengen, anser jeg meg selv (i det jeg kun kan servere mat, og ikke lage den) for å utgjøre lavmålet av hva som er å forvente av et noenlunde fungerende menneske over 14 år, så..

      På bakgrunn av dette, så anser jeg det for trygt å kunne opprettholde oppfatningen av ‘Hva skal vi ha til middag’ som ei kokebok av ypperste merke 😉

      1. Tusen takk for denne kommentaren! Jeg tror jo også at bortimot de aller fleste ville oppdaget disse to feilene, men det skal ikke være feil i en Kokkejævel-oppskrift! De skal være bombesikre.

    9. Takk for info, har nå notert i boka. Ingen krise at det er et par egne håndskrevet setninger der 😉

      Har et godt inntrykk av kokeboka og gleder meg til å prøve oppskriftene snart. Skulle ønske at denne boka fantes for 15 år siden mens jeg var student i Oslo og bodde på hybel.

    10. Hver finnbiffporsjon som blir ødelagt koster vel 150 kr eller noe sånt. Jeg hadde blitt skikkelig sur. Spesielt om jeg var student med dårlig råd.
      Og jeg hadde nok skjønt feilen selv, men dette er jo lansert som gaven til dem som ikke kan noe fra før.
      Hadde det vært meg som hadde laget boken hadde jeg testet oppskriftene (helst IRL – men en mental gjennomgang kunne vel også klart seg, om man har fokus) slavisk en etter en…

      1. Ja, dette er helt forferdelig! Alle oppskriftene er laget IRL foran hver eneste fotografering, men likevel skjedde disse to glippene. Jeg legger meg skinnflat og beklager på det sterkeste!

    11. Kan æ spør om det e korrekt at de koteletten som sku ovnssteikes ilag med aubergine, løk, tomat, squash og sitron virkelig skal steikes på varmluft 200gr i en time? Syns grønnsakern blei helt ihjælstekt. 🙈

      1. Ja, den oppskriften er slik den skal være, men hvordan man liker grønnsakene er en smakssak. Jeg liker at de er godt stekt når de bakes sammen med kjøtt. 🙂

    12. Full forståelse at ting kan bli feil,men fryktelig dumt å må notere i 3 bøker som egentlig skulle være julegave

        1. Eg retter det bare opp i mi bok, ingen problem.
          Ha en super dag, å ikke sleik i deg for mye hår å sjit

      1. Foreslått løsning på gavebok-problemet; Legg ved en lapp (f.eks på innsiden bokpermen) hvor du gjør oppmerksom på de to trykkfeilene som fremgår av dette innlegget!
        – Følgelig forhindres potensielle feilkokkeleringer uten at det skrives i bøkene! 😉

          1. Jeg skjønner frustrasjonen, for jeg ville garantert reagert på nøyaktig samme vis selv, men sett utenfra, så er det som sagt over særs sjelden at det kun er to trykkfeil i ei bok.. 😉

    13. Laga mange oppskrifter av boka å e veldig fornøyd i går ble det fiskegrateng av torsk
      Men så at det stod 1.5l men regna med det skulle væte 1.5dl i finnbiff

      1. Takk! De som har lagd en del mat vil jo automatisk stusse på disse feilene, men boka skal bære bombesikker for ALLE, så dette var virkelig beklagelig.

    14. Fort gjort, man ser seg til slutt blind når man leser korrektur.
      Er sjøl bortreist pt, men gubben (som er en habil kokk) skulle lage seg fårikål i helga. «Ta å sjekk ut oppskrifta i boka» sa æ. Han ringte etterpå, beste fårikålen han noensinne hadde spist – og han har spist mange! Superfornøyd. Einaste feilen er at æ selv ikke var det å fikk smake 😜. Får,bli en ny runde når æ kommer hjem.

    15. Har notert det opp i oppskrifta i kokeboken. Tenker det blir finnbiff i morgen. Spar hadde finnbiff på tilbud. Noterer opp på handlelappen for det skal handles inn. Prøvde (Bringebær) kremet reinsdyrsuppe fantastisk god suppe. Ble mye igjen så den ble forrett dagen etter til lutefisk middagen. Nå har man mange spennende middager å velge mellom. Om jeg skal trille terningkast på kokeboka så kan jeg si at dette ble en innertier. Beste kokeboka ever!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg