Svært bekymringsfullt!

Nei, jeg snakker ikke om vikene som eter seg målbevisst oppover skallen, håret som plutselig har tjukt og stålullfarget, eller det faktum at jeg faktisk ikke har en overleppe når jeg smiler med lukket munn.

 

(Og akkurat HER må dere som mener denne bloggen er en sutreblogg skrevet av en stadig tjukkere middeladrende mann som tror det hjelper på midjemålet å satse på en karriere som kokebokforfatter. Herfra og ut handler det nemlig om både lidelse og bekymring.)

 

(Hæ, er du enda her? Ja, nå er du i alle fall advart!)

 

Jeg snakker om at ryggen har blitt betraktelig verre de siste dagene etter at jeg har økt min tilstedeværelse på Hoftepluss har økt. Slett ikke overraskende, men hadde trodd det ville ta litt lenger tid.

 

Merket det først i foten, (du vet disse nervesmertene), på kveldene i forrige uke. I hele 2021 har tablettene stort sett klart å ta knekken på kveldsmertene, og jeg har kunnet sittet i sofaen som en slags vanlig mann, men plutselig var sitting en umulighet etter ca klokka åtte. Måtte ligge. (Og det var for så vidt greit for meg, latsabben 😉 )

 

Så kom ( faen meg) også ryggsmertene tilbake oppover Komsalaia, og de har jeg jo flere ganger skrytt av har blitt borte etter snart 60 toppturer på rad! I dag var det helt håpløst, og jeg måtte stoppe hvert 5. minutt for å hvile meg mot et tre!

 

Helvete, jeg vil ha en trygg jobb i Staten! Der jeg ikke er avhengig av et konstant salg fra dag til dag for å brødfø meg og min familie, men kan ta helsa på alvor når alderen snur seg mot meg og smeller meg i trynet med mer eller mindre taktfaste slag.

 

Nei da, satser på at dette bare er forbigående tilfeldigheter, for jeg kommer til å måtte jobbe masse i sommer, både på Hoftepluss (for å berge drifta) og på Kokkejævel.no (for å berge framtida). Jeg klarte det på et vis i fjor sommer, og skal nok klare det i år også, men avslaget til operasjon som den kirurgen ga meg i februar var et jævlig stort feiltrinn. Jeg sa det til henne da, men for døve ører.

 

Nå skal jeg tilbake, etter overlegens nye vurdering, for operasjon i september, men det er en hel sommer, (og trolig absurde mengder piller), herfra og dit.

 

Sutring? Langt der i fra! Jeg forteller om hvordan jeg har det. Det er det som er hele konseptet  med denne bloggen. Nå har jeg proppa i meg maksimal levergrense for paralgin forte, men noe sier meg at det nok skal kraftigere lut til for å berge driften hvis dette utvikler seg i feil retning…

 

 

De aller fleste har vel fått med dere at den nye kokeboka, “Hva skal vi ha til middag” på bare en helg har solgt nesten like mye som hele forhåndssalget på min forrige bok! Bestill signert utgave HER!

 

Men det artige er at vi, Konemor og jeg, allerede er i gang med et nytt bokprosjekt, “Hva skal vi ha til dessert?”. Jeg aner at jeg kanskje må gå to eller tre daglige turer opp og ned Komsalaia for å komme meg gjennom dette bokprosjektet uten alvorlige strekkmerker! 😉

 

Jeg er ved godt mot altså 🙂

 

Nå må jeg legge på. Min Bodøsønn skal straks ringe. Har kjøpt han en telefon i dag og kravet var daglige oppdateringer. Inntil boka er ute vurderer jeg også å betale for Adams matkasse (eller lignende) for ham tre dager i uka. Noen som har erfaringer å dele?

 

Nå er det pai! 😀

(Og sesong to av “Ragnarok” 🙁 )

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Sutrekokken

 

 

 

 

 

 

21 kommentarer
    1. Kanskje litt sent ute, men..
      Middagskasse har vi god erfaring med👍🏼
      I matleie perioder kan vi bestille én uke med det, bare for å slippe spm om hva ha til middag, og for inspirasjon til noe annet enn de kjedelige faste middagene som går på rundgang😬
      Masse god bedring med isjasen❣️

    2. Den paien kjente jeg formelig lukten av…et godt bilde forresten.
      Jeg tenkte på deg og all jobbingen i sommer.
      Regner med at du har gode SKO. Både ute og innendørs.Og det tuller jeg ikke med…
      Jeg bare vet hvor uendelig viktig det er…
      Synes ellers det er en bragd med de turene dine, og at det gjør godt for både mental og fysisk helse er jeg helt sikker på.

    3. Om det skulle bli behov for bistand underveis i dette prosjektet, så er ikke jeg en person som lar en skarve halvtimes flytur være noe hinder i det å tre støttende til for en venn, altså! – Og her er det jo attpåtil snakk om to, – for ikke snakke om at jeg elsker å fly, så..
      Det er eventuelt bare å ‘plinge’, så stiller jeg pronto med mitt kcal-immune legeme for testing av desserter, kaker, og generelt alt fetende for å lette byrden, og dermed unngå slikt som de nevnte strekkmerker o.l

      [Jeg tenkte bare jeg ville si det, slik at dere er klar over det, liksom..] *hehehe*

    4. Du sutrer ikke på noen måter. Har sjøl hatt djævelsk med ryggsmerter. Klarte nesten ikke og gå,stå,ligge. og har fortsatt endel smerter selv etter operasjon. Dog mye mindre, men kan leve med dem.

    5. Jeg er en av og på leser… men kjære deg. Du har så mye du skal ta deg av, ta deg av ryggen og bena dine nå. Det kommer alle til gode, og ikke minst sønnen din og din kjære Kristine. Ta oprasjon nå, det kommer aldri til å passe uansett. Bare ett råd fra Årnes, midt i Glomma 😊

    6. Huff, det e ikke godt med rygg/nervesmerta. Æ krysse fingran førr at du bli litt likar og at operasjonen kommer snart 🙂 Kanskje du e heldig å få time fortar vess d kommer ei avbestilling 🙂 God bedring! <3

      1. Ja, forrige gang, (da jeg ble sendt hjem igjen fordi jeg ikke hadde vondt nok), ble jeg oppringt dagen før operasjonen skulle være fordi noen hadde avlyst. Håper det skjer igjen. Fort!

    7. Hei. Du sutrer ikke, vet hvordan du har det. Synd at operasjonen ble utsatt. Ta det litt mer med ro. Ønsker dæ en fin kveld, om du kan ha det. 🌹

    8. Du sutrer ikke, hvis noen sier at du gjør det, har de hverken hatt skikkelige rygg/nakkesmerter pga prolaps eller anna dritt som trykker mot nervene. De har heller ikke hatt nervesmerter! For det er bare så jævlig!!
      Du har en tøff tid foran deg ❤️
      Fortsetter det sånn eller blir verre, må det da være mulig med en hasteoperasjon dvs øyeblikkelig hjelp

      Krysser fingre for deg at en god løsning på utfordringene dine dukker opp

    9. Mulig jeg har mistolket tidligere innlegg fra deg, men hadde du ikke solgt deg ut fra Hoftepluss/FyFader?
      Eller trakk du deg bare tilbake og kun sto som passiv eier og ikke hadde noe mer med den daglige driften å gjøre?

      1. Han har ansatt en som daglig leder. 👍🏻 Planen/håpet er vel å kunne selge etterhvert, om jeg har skjønt rett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg