Ta hverdagen tilbake my ass!

I mange år har jeg startet arbeidsdagen klokka seks, men for to måneder siden, føles som et helt liv, ble verden snudd fullstendig på hodet og plutselig kunne jeg ligge å dra meg, sove altså, til både sju og åtte uten at et menneske på kloden brydde seg. I dag er den såkalte “hverdagen tilbake”, men er ikke sikker på om jeg har savnet den i det hele tatt.

 

Etter at Hoftepluss åpnet igjen for en måned siden har jeg ikke startet på jobb før 08:00. Det har vært helt strålende deilig egentlig. Vekke Datter, de ukene hun er her, ordne frokost til henne. Småprate litt, med fokus på litt, for selv om hun er jente så liker hun ikke å prate så voldsomt på morgenen. Ikke jeg heller for den saks skyld. Vi har stort sett holdt på med vårt på hver vår telefon, men vi har i alle fall vært i samme rom.

 

Grunnen til at jeg skal på jobb så tidlig i dag er at jeg har en bestilling på bagetter til halv ni. Ganske mange også, rundt tretti, og siden de ansatte fortsatt ikke kommer før 10:00, sparetiltak, så må jeg gjøre det selv. Har jeg bare godt av.

 

Faen, klokka ble fem få seks, må stikke!

 

Ønsker dere en kvikk og opplagt dag!

16 kommentarer
    1. Ha en flott uke, merker selv at det er tungt å komme seg på jobb igjen etter å ha vært 100% sykmeldt på grunn av betennelse i skuldre de siste to ukene.

    2. Her i huset er jeg første som står opp
      Liker så godt å nye min kaffe og røyk i fred
      Bla litt på pc må og til 😉
      Ha en super dag
      Solklem

      ps : håper du ikke får like mye spam nå

      1. Betyr vel egentlig ikke så mye, men et navn måtte jeg jo ha tilbake i 2013 da jeg åpnet opp. Ville ikke hete “Deliaktessehjørnet” eller “Asbjørns matkrok” eller noe i den kjedelige duren. Det ble Hoftepluss. 🙂

        1. Jeg kan tenke meg hva Hoftepluss står for 😬 antagelig er det fordi maten der er sjukt god og masse god mat legger seg på hoftene

    3. Mandags morgen… er ikke så glad i den selv. Blir så brå overgang fra to dager fri fra jobb der man ikke trenger å gå etter klokka . Mandag morgen er jo egentlig en ny start og en ny mulighet , det bare kjennes ikke slik 😃 ønsker deg en fin dag, det er sikkert godt å komme i gang når du er på plass

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg