Tacoterte á la Kokkejævel

Etter snart 18 år med tacofredager er det greit å variere litt inn i mellom. Datter kom i går og tenkte jeg skulle overraske henne med en kake. Siden jeg tross alt ikke har “lov” til å spise kaker akkurat nå, samt det faktum at det faktisk var tacofredag, lagde jeg rett og slett en tacokake. Eller en tacoterte om du vil. Superenkelt og faktisk utrolig godt!

 

Starta med en tortillalefse en springform. Skulle kjøpt større lefser, men det gikk fint likevel.

 

Tacokjøttdeig, ost, tortillachips, tomatsalsa og mais mellom hvert lag. Jeg liker ikke stekt rømme, så det bruker jeg ikke.

 

Ja, dere fatter tegningen.

 

Fortsett helt til du er fri for lefser eller til kaka er høy nok. Avslutt med tacokjøtt og ost. Gjerne litt mer enn på bildet, men gikk fri. Alt har en ende.

 

Etter 15 minutter på 225 grader ser den slik ut.

 

Sett kaka over på et fat og topp den med rømme, tomatsalsa, ferske tomater, rødløk, avoado, tortillachips. Ser den ikke helt fantastisk ut?

 

Kjempegodt! Hvis man ikke spiser opp alt er den helt super å varme opp igjen til frokost. Hvis du ikke står opp midt på natta og sluker i deg det som er igjen da. Det kan skje…

 

Til denne tacoterten brukte jeg to pakker kjøttdeig, 1 glass tomatsalsa, 1 liten boks mais, 1/2 boks rømme, 1/2 avokado og 400 gram med raspet ost. Vi var tre som spiste. Både Kjærest og jeg tok kanskje litt for mye så ble ikke så veldig mye igjen for å si det sånn..

 

 

 

Klikk HER for flere oppskrifter med smør  fra den legendariske, sagnomsuste, ekstremt talentfulle og, på toppen av det hele, gudommelig vakre Kokkejævel.

 

Vi smattes!

 

 

 

14 kommentarer
    1. hmmm….. dette har vi da laga mange ganger – kjempe godt kvar gang 😉

      og oppskriften fant eg i eit ukeblad — kjøpt og betalt på butikken…

      Ha ein fine dag – monika

    2. Dette er supergodt. Vi pleier å lage kjøttdeigen med fajitaskrydder, og smører godt med creme fraise på hver tacolefse, ellers på samme måte. Yumyum! 😍

    3. Artig, dette har jeg laget i flere år og kaller det tortillapizza 😊 Mine ser ikke så fancy ut på toppen da 😉

    4. Må prøve denne, men vill nok ha en liten salat ved siden av, da blir det litt mer vomfyll, å litt mindre spist av kaka 😊
      Bra du tok til fornuft å la deg igje i morrest😴, ha ei flott helg.

    5. Det ser fantastisk godt ut, må prøves. Nettopp lagd meg en bondeomelett, eggene var gått ut på dato for en mnd siden, men tror det går greit. Flott at du gikk å la deg igjen i morges 😊 Ha en strålende lørdag.

    6. Åhh såg fantastisk godt ut😋. Skal garantert prøves neste tacokveld😉. Blir heimelaga pizza i dag,med ditt tips med osten for ekstra sprø skorpe🤗. Ha ei fortsatt fin helg med kjærest å datter💞💗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg