Telefonen er tatt. Prosessen er i gang.

Som avtalt med overlegen på nevrokirurgisk avdeling på UNN i Tromsø, så skulle jeg ringe dem når jeg var ferdig med fotograferingen til kokeboken, og de skulle sette prosessen i gang for operasjon.

 

Vel, vi var ferdig med fotograferingen på mandag, men først i dag, fredag, har jeg knotet meg til å løfte opp den nye telefonen min, (som riktignok er mye tyngre enn den gamle, men ingen unnskyldning likevel), og ringt. Tok meg tre minutter av mitt liv. Hadde jeg ringt på mandag hadde smertehelvetet vart en uke kortere siden ventetiden naturligvis hadde blitt kortet tilsvarende.

 

Nå er det i alle fall gjort og livet mitt ligger, bokstavelig talt, i hendene på en overlege i Tromsø. Håper hun har rygg til å bære det, ha ha. (HerreGud, den var tørr! Trenger ikke vippse meg for den vitsen i alle fall 😉 )

 

***

 

Deilig med fredag! Selv om livet til både Konemor, Lillebror eller meg akkurat nå ikke bryr seg om hvilken dag det er i det hele tatt, så er det likevel noe helt spesielt med fredager. Ja, har kanskje jobb både lørdag og søndag, men helg er helg, uansett! I mitt “nye” liv har jeg heller ikke press på meg om å stå tidlig opp, så i dag lå jeg faktisk helt til 08:10. Hadde vært helt uhørt i mitt “gamle” liv, men funker som bare det slik jeg har innordnet meg med nettbutikk, bok og blogg. Ingen ansatte, bare meg selv.

 

I mitt “gamle” liv måtte ofte egne, både mine og egen families, behov vike for behovene til 20 ulike ansatte. Ja, en sjef tjener ofte godt sammenlignet med de ansatte, mange mener alt for godt, men hen ofrer ofte veldig mye på veien til banken. Lederlønninger i små og mellomstore bedrifter blir forresten et hovedtema i dagens direktesending/podcast. Følg med på FB klokka 16:00 eller lytt som Pocast fra ca klokka 18.

 

Podcast ja, et utrolig spennende prosjekt. Klokka 12 får jeg vite om jeg har kommet meg opp blant Norges topp 200. Det er så mange ulike plattformer og så mange ulike steder folk kan lytte, at jeg derfor fokuserer mest på Spotify nå i starten. Der kan man i alle fall se hvem som er mest strømmet gjennom dem, og gir garantert en god pekepinn på hvordan “ståa” er rundt forbi på andre plattformer også.

 

Jeg er skikkelig amatør, men det er befriende deilig å kunne lære seg noe helt fra bunn. Snakketøyet har jeg jo i orden fra før, men å lage radio er langt mer enn å prate. Jeg må lære meg å bygge opp en sending på en ordentlig måte. Ikke brenne “kruttet” i starten for eksempel, men ta det litt rolig det første kvarteret før jeg kan bygge opp stemningen utover sendingen, før jeg tar det hele “ned” igjen på slutten.

 

Nei, jeg er ikke proff, men jeg har det utrolig morsomt. HÅPER  så mange som mulig av dere sjekker det ut. Målet er jo, naturligvis, å bli Norges største podcaster i løpet av et år. Vel, da trenger jeg mange flere lyttere! 😉

 

HER finner du alle programmene jeg legger ut. Disse kan du , helt gratis, lytte til når og hvor du vil. Gi meg gjerne tilbakemelding hva du synes 🙂

 

***

Hva jeg skal gjøre i helgen? Det blir det vanlige, kokebok. Heldigvis ikke matlaging denne gangen, men ferdigstillelse av oppskriftene. Tuva på Kagge har gitt meg beskjed om at alle oppskriftene skal  være ferdige mandag 10.mai. Like greit med streng frist, for da kan man ikke utsette, (noe jeg er god på). Dessuten skal den jo snart i trykken, og da er det jo tross alt greit at teksten er ferdig.

 

Vurderte også å “ta dere med”, live på Facebook, opp til Utsiktpunktet i Hjemmeluft. Med sine “bare” 160 høydemeter er det ikke akkurat Komsalaia (211 moh), men en fantastisk fin tur, med en aldeles nydelig utsikt. Tror jeg bruker ca 45 minutter opp. Blir dere med?

 

Bildene over er fra Lise Ottems fabelaktige bok, “Altaturer“. Anbefales på det sterkeste  til alle som enten bor eller besøker Alta og- eller Finnmark.

 

Så her sitter vi da, “bloggekteparet” og klimprer på hver sin maskin. Klokka er 10:18 og Lillebror sover sin første lur for dagen. Vet ikke hva hun skriver, men hun sitter og humrer og flirer sog syns tydeligvis hun er hysterisk morsom. Blir artig å lese bloggen når hun er ferdig. Handler visst om gaver til den som har alt. Du kan lese den HER.

 

Nå drar jeg på jobb. Håper vi både høres og sees på direktesendingen klokka 16:00 på FB. Hovedtema er lederlønninger og pille(mis)bruk) og kapittel 4 av “Livet mellom måltidene”.

 

Vi smattes!

 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Jeg har vært både på toppen av Hjemmeluft og Komsa. Komsa er et veldig fint område (som resten av Alta), et av barna mine bodde der i mange år. Ivrig sportsfisker som tok noen store, fine laks i Altaelva, nydelig som røyka, kan ikke sammenlignes med oppdrettslaks.

      Godt du har meldt deg for operasjon. Ønsker du kortere ventetid så er det fritt sykehusvalg du kan benytte deg av. Har gjort det et par ganger og vært ferdig rehabilitert før jeg skulle få innkalling til mitt lokale sykehus i forhold til ventetid.

    2. Har falt en byrde ifra skuldrene dine nå da som du har ringt og fått time til operasjon 🙂 Sånt føles litt godt å få gjort. Kos dæ med Konemor og Lillebror og turer i skog og mark …. ja også blogg, podcast og jårring 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg