Til helvete med hele forbanna slankekuren!

Det ble tidlig klart at dette ikke var dagen. Lillebror våknet alt, alt for tidlig og nektet å sovne igjen. Halv seks ga vi opp alle tre og sto opp etter halvannen time med ulike tiltak for å få han til å sovne igjen. Det var amper stemning og tilløp til skuddveksling og utkloring av øyne mellom foreldrene. Halv åtte rømte jeg huset og kom meg med et nødskrik ut i bilen og kjørte i skikkethet til jobb.

 

Spøk og halvalvor til side, det har vært en tung dag. Fryktelig trøtt og fryktelig sulten. Eller, jeg har jo ikke vært mer sulten enn normalt, for jeg har jo spist mine faste måltider klokka åtte, 12, 16 og, (om bare tre kvarter), 20, men jeg har virkelig kjent på energiunderskuddet.

 

Jeg får i meg ca 1000 kcal mindre enn jeg forbruker pr dag, og det sier seg selv at det kjennes på kroppen etter årevis med kalorioverskudd. Har vært både amper og småhissig i hele dag og gleder meg egentlig bare mest til i morgen. Tror dette har vært den verste dagen siden jeg begynte med vektnedgangen min. Vi skal heller ikke glemme at det sikkert er litt øl-abstinenser inne i bildet også. Jeg har jo drukket øl omtrent daglig i årevis og havner plutselig på vannvogna med mange tusen kalorier mindre om dagen enn kroppen er vant til.

 

Bildet er for øvrig fra den gangen jeg fortsatt hadde hake og kunne klippe meg kort uten at hodet ser se ut som en fotball. Tipper jeg var rundt 115 kg på det bildet. Det er langt ned, men jeg kommer både dit og videre nedover. Til tross for overskriften, (og humøret), så har jeg aldri noensinne vært så motivert for vektreduksjon og livsstilsendring som jeg er nå.

 

Ikke en eneste gang, (heller ikke i dag), i løpet av disse snart to ukene har jeg puttet i meg så mye som en kalori mer enn oppsatt plan. Det er jeg stolt av og det lover meget godt for fortsettelsen!

 

 

Riktig god aften!

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Nå ble jeg litt glad. Er så sulten og higer etter sukker når jeg går inn i 5 dag på suppekur🤤 Han røk, da gjør jeg det og.
      Så leser jeg resten….. f…!
      Så nå sitter jeg her med min suppe og drømmer om sjokoladen 😆

      Heier på deg. Trenger friske innspill i hverdagen.

    2. Har selv hatt slankeprosjekt siden februar. Gått ned 26 kilo med 4 måltider om dagen og lov til litt ekstra utskeielser på lørdager. I tillegg har jeg vært mye ute på turer som stadig blir lenger og i raskere tempo. Var veldig sulten de første ukene, men nå har magen vent seg til mindre måltider. Spiser mye grønnsaker for å fylle på når jeg spiser middag. Til lunsj går det mye i salater med bønner og linser som gjør at jeg holder meg mett lenger. En god omelett med masse grønnsaker oppi er også en lunsj som holder meg lenge mett 😊

      Drikk mye vann gjennom dagen, det gjør deg også mindre sulten.

      Stå på dette klarer du 😊

    3. Kjente ei jenta engang som plutselig begynte å jogge…grunnen var at ho va så glad i mat og kose sæ..og av to onder fortsatte ho å kose sæ…men jogga hver dag😂God helg og kos dæ i lage dine💞

    4. Anbefaler deg å spise ett egg hvis du blir veldig sulten. Det metter faktisk mere enn du tror, og du holder deg både mett lenge, og det minsker også søtsuget☺ Og så er det bare rundt 70-80kcal i ett egg, avhengig av størrelse. Og magesekken som vil krympe etterhvert slik at du blir fortere mett. Men hvis du føler veldig godt at du får mye mindre energi, så kanskje du skal vurdere å øke litt i kaloriinntak. Man skal kunne gå ned i vekt på 500kcal i underskudd også, tar bare litt lengre tid, og det er egentlig bare bra, for det er lettere å legge på seg igjen hvis man går for fort ned i vekt. Du har ikke dårlig tid? Ta deg en halvtimes spasertur hver dag, det gir energi til både kropp og psyke, gjør deg bare godt. Trenger ikke å gjøre deg sliten. Man får ofte mere energi av å bruke energi, og så får man masse frisk luft til hjernen og man får det veldig godt med seg selv etterpå😊 Dette var mine tips bare☺ Lykke til videre!

    5. Dette var vel ikke dagen å bruke vendinger som skuddveksling og å komme seg i sikkerhet i et selvmedlidende innlegg

      1. Kanskje ikke, eller kanskje det nettopp var det? Humor og selvironi er viktig, selv når grufulle ting skjer andre steder, men jeg ser poenget ditt og vurderte det selv før jeg publiserte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg