Dag 1: Til toppen på 1 time og 35 minutter!

Det var en veldig, veldig glad, stolt, fornøyd og litt sliten Kokkejævel som 1 time og 35 minutter etter at han deiset sitt tunge ben over dørstokken hjemme, kunne skrive inn sitt private navn i skryteboka på Komsatoppen (208 moh)! 😀

 

Jeg har hatt mitt å stri med, og dette var faktisk den første turen opp på Komsatoppen i år. Et helt fantastisk vær i Alta i dag, så utrolig bra dag for å prøve å komme seg ut av en ond sirkel.

 

Dette var ingen slanketur, bare en slags start for å komme meg i form igjen. Derfor pakket jeg med meg masse sukker og vann, slik at jeg ikke mistet bevisstheten, samt hadde noe å se fram til når jeg tok pauser.

 

For pauser ble det en del av, spesielt den første timen. Selv om jeg gikk ufattelig sakte, så gikk det ikke veldig mange meterne før jeg måtte ta opp telefonen fra lomma og småprate med hun, først irriterte, deretter veldig hyggelige, men dog bekymrede damen på 113. Hun hadde Sea-Kingen i alarmberedskap i verste fall. En trygghet tross alt.

 

Etter hvert som jeg kom meg høyere og høyere opp klarte jeg å nyte, litt i alle fall, både naturen og det helt fantastisk været. Tur og frisk luft er godt for både kropp og sinn!

 

Slutt med selfie, snu deg og beveg den feite rævva di oppover!

 

Ja, men jeg er jo så sliten! Her var det faktisk veldig tungt. Jeg er en stor mann, så snøen klarte jo (stort sett) ikke å holde meg, så jeg sank jo både til knes og helt inn til skrittet, på annen hvert skritt. Snøen syntes sikkert det var deilig og litt spennende å “ha seg” med topptungblogger, men personlig tenner jeg ikke på slikt.

 

Foretrekker banan…

 

Soria Moria Slott…

 

JA, jeg klarte det! Utrolig deilig følelse 😀 Lurer faktisk på om jeg skal “utnytte” mine hypomaniske tendenser og jogge en tur opp hver enste dag. Kroppen min SKRIKER etter trim, så tror sannelig jeg kaller denne dagen for Dag 1:100 og bare GJØR DET!

 

Etter at jeg hadde besteget Komsalaia, så unnet jeg meg en litt kortere rute ned. Det lønte seg tidsmessig, men det gjorde jævlig vondt! Sekundet etter at dette bildet ble tatt, så skled jeg på isen og ramlet så rund jeg var rett i bakken. Som en snøball begynte jeg sakte å rulle, og fikk større og større fart etter hvert.

 

Fikk heldigvis bremset opp før jeg traff en liten rød bil, og etter det var det velsignet asfalt resten av veien hjem 😀

 

15:35 satte jeg en sliten fot på trappa hjemme, nøyaktig 2 timer og 20 minutter etter at jeg startet. Sett i ettertid en fantastisk tur!

 

Livet er riktignok mer enn turer og rekreasjon. Hadde en avtale med Jørgensen om å prøvesmake kaffebønner av ekstrem kvalitet, brent her hos han i verdens nordligste kaffebrenneri, slik at vi snart kan lasere, bam-bari-bam, Kokkejævelkaffe! 😀

 

Her ser dere Jørgensen. Normalt sett stoler jeg ikke på så tynne folk, men han innehar en ekstrem kunnskap om kaffe, og er dessuten veldig hyggelig, så jeg gjør et unntak denne gangen 😉

 

Hurtigtrykk, Nord-Europas trolig beste trykkeri, både når det gjelder kvalitet og, ikke minst, service, har laget noen skisser til etiketter. De ferdige blir ikke slik, men tenkte det var moro å vise dere et førsteutkast 🙂 Vi satser på at vi kan selge kaffe både på Hoftepluss og i allerede i løpet av mai 😀

 

Kjørte så hjem, men kokte meg ikke kaffe i dette fantastiske været 😉

 

Jeg var så opptatt i morges av å framsnakke min fantastiske kone, les HER, at jeg glemte helt å fortelle dere at jeg jeg fsktisk, for første gang på mange måneder, skulle på “ordentlig” jobb på Hoftepluss. Ja, er jo innom hver dag, samt tar i mot hovedleveransen av varer på tirsdager, men jeg “jobber” liksom ikke.

 

Nå som det endelig er lov med koldtbord av en viss størrelse igjen, så måtte jo gammesjefen inn for å vise Kim jung Martin hvordan vi legger opp skikkelige koldtbord.

 

Siden jeg våknet halv fem, og var ferdig med koldtbordet halv ni, så lag jeg meg litt på sofaen og hørte på Abels tårn, etter at jeg hadde lekt litt med Lillebror og kranglet med ChristineEmile, og sovnet faktisk at og våknet ikke før de hadde flyttet fra meg i halv ett-tiden. Voldsomt spetakkel, men dagene går.

 

God lørdag!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13 kommentarer
    1. Hi hi , den morsomste turen i ord og bilder jeg har vært med på,.. 😂😅 og all ære til deg , dørstokk mila er den verste …… Vet alt om det . Men for to år siden sa kroppen stopp med leverproblem , høyt blodtrykk , og mange kg for mye . Var fornøyd da jeg gikk 1 km 🙈 😅 , bare kom meg ut …. Bestemte meg at nei jeg kan ikke bli rullestol avhengig og belemring for andre , ikke fylt 60 engang 😝🤪 så sakte men sikkert ble turene lenger og lenger , gikk ned 20 kg og tilslutt ble det lange fjellturer . Nå går jeg ca 1 mil om dagene … Har slitasje i alle ledd og diagnose fibromyalgi med kronisk ledd og muskel smerter . Går en tur hver eneste dag , og biter sammen tenner i smerte …. må bare holde det gående , ellers stivner man av …. Så håper jeg klarer noen fjellturer i år også . Lykke til videre med dine turer , håper å se flere turer i ord og bilder …. Ha ei fortsatt fin helg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg