Til trollet:

Hei!

 

I løpet av de siste par årene har du, på ulike plattformer, skrevet hundrevis av negative kommentarer til og om meg. Flere titalls av disse har vært udokumenterte beskyldninger om enten meg eller ungene mine. Flere ganger, spesielt da du kommenterte åpent under ditt egent navn på FB, prøvde jeg å imøtegå dine påstander. Til ingen nytte.

 

I dag har jeg vært i kontakt med din arbeidsgiver, <navn> , i Alta kommune. Vist henne et bitte lite utdrag av den terroren du har utvist mot meg og min familie de siste par årene på ulike plattformer.

 

Jeg finner meg ikke i denne trakasseringen lenger, og politiet er derfor neste instans. Jeg har oversikt over alle kommentarene du har skrevet til og om meg på blogg, fb og nettaviser. Politiet vil finne ut om du også har trakassert på andre plattformer som snap, kvinneguiden, insta ol.

 

Dette til ettretning.

(Etter å ha vært i kontakt med Alta kommunes personalsjef i dag, så sendte jeg denne meldingen til mobberen som har satt seg fore å ødelegge meg og min families psykiske helse og omdømme, med hundrevis av, i sum, trakasserende meldinger til og om meg. Jeg finner meg ikke i det lenger. Det går ut over min familie, og da er det min fordømte plikt å reagere.)

 

 

 

 

45 kommentarer
    1. Så rætt du gjør, mobbing skal ikke få gå upåaktet.
      Støtte dæ absolutt, vet hvordan det kjennes 😥

    2. Jeg håper for din og familiens del at dette hjelper💙dere fortjener bare godt🥰gode ord og gode tanker🥰

    3. Ut i fra bildet ser jeg navnet på en felles venn av dere pga. dårlig sladding. Tenker på den stakkars felles vennen som kan bli oppfattet som den skyldige. Derimot vet jeg at det ikke stemmer, fordi profilbildet er heller ikke sladdet ordentlig. Det var lett å skjønne hvem det dreier seg om. Hmm🤣

      1. Det er ingen profilbilder, bare avatarer. Skriver tydelig at det er “Anonym” det er snakk om, så kan ikke for mitt bare liv forstå at noen av de andre følte seg truffet.

        1. Jeg ser deler av profilbildet til personen der hvor du har tatt skjermbilde av meldingen du sendte henne😊 hele fornavnet til deres felles venn vises dersom jeg zoomer, og deler av etternavnet. Slik at du er klar over det. Det var kjempelett for meg som Altabeboer å skjønne hvem det er snakk om. Både gjerningsperson og felles venn.

    4. Tenker det er helt riktig å informere arbeidsgiver , som offentlig ansatt som jeg regner med at dette er har man en plikt til å rette seg etter etiske retningslinjer. Man er et 24/7 menneske og skal inngi tillit til brukere av offentlige ytelser, det gjør man ikke om man fremtrer med mobbing og uthenging

    5. Å kontakte arbeidsgiver i en slik sak er jo helt horribelt! Hva i all verden tenker du skal komme ut av det?

      Riktig instans er jo politiet. Mener du at personen bryter norsk lov må det anmeldes, ikke ‘sladre’ til arbeidsgiver!

      Ellers så tenker jeg at om du er så bekymret for barna og familien din, så kan du enkelt beskytte dem ved å la være å selge ut personlige opplysninger. Men det frister mindre, blir ikke så mye penger i kassen av det?

      1. Heidi : hva i all verden skal han gjøre da ?! Jeg synes du er rett og slett frekk med Kokkejæveln . Får en følelse av at du er ett nett-troll , som bare moderer ned her

        I :

        1. Ja, er man uenig så er man jo automatisk et troll i bloggerverden.

          Jeg skriver hva jeg syns han bør gjøre. Politianmeldelse er rette veien å gå, ikke å kontakte arbeidsgiver som ikke har noe å gjøre med ansattes fritid.

          1. Helt enig med deg, Heidi 👍
            Skjønte aldri intensjonen med å varsle arbeidsgiver, og hva som var ventet å oppnå med det.

          2. Er man ansatt i det offentlige så må du oppføre deg deretter! Du kan ikke ha etiske retningslinjer mens du er på jobb og så oppføre deg som idiot i sosiale media (eller andre steder) på fritiden! Jeg er selv ansatt i Oslo kommune og ville aldri kommentere eller hetse noen på nettet på fritiden, det setter meg i et temmelig dårlig lys hos arbeidsgiver. For ikke å snakke om hvis du tenker på å bytte jobb. Fremtidige arbeidsgivere søker i sosiale media for å sjekke din karakter som menneske før en eventuell ansettelse. Tror du at du blir tilbudt jobb? Jeg er så enig Kokkejævel, dette bør arbeidsgiver orienteres om!

    6. Om ikke vedkommende har kommentert som representant for alta kommune, hvorfor kontakter du vedkommendes arbeidsgiver?
      Er ikke det akkurat like barnslig utdritning?
      Sjikane er straffbart, men det går begge veier. Du ødelegger jo din egen sak når du driter ut vedkommende i like sterk grad.
      Det skulle tatt seg ut om min arbeidsgiver forsøkte å blande seg inn i konflikter i mitt privatliv, som de hadde fått høre om.
      Jeg snakker ikke da om sjikane, men alt mulig annet som kan være klanderverdig fra min side. Men som tilsendes min arbeidsgiver sjikanøst og ensidig.

      Du står for noe folkelig og harry som mange liker. Men i dette også noe enkelt og uglanset, som mange også misliker sterkt.

      1. Kjære “Anonym”! Du kan kalle min kivslange kamp mot mobbing så mye “harry” du vil. At dette også er en personkarakterisistikk du ønsker å la stå i en sak som dette får stå for din egen regning.

    7. Du bör kanskje sladde navnet hennes ordentlig.
      Leser innlegget på mobil, og så navnet umiddelbart, ufrivillig.

    8. Så bra at du tar dette opp. Håper anmeldelse hjelper. Når du deler historien er det kanskje ikke så lett å henlegge. 😀❤️💥❤️

    9. Så bra at du tar tak i dette👏 Regner ikke med at arbeidsgiver ble fornøyd over sin ansatte 😂 Håper dere får fred fra denne personen og andre nettroll j har sett får en lærerpenge😊 Du er tøff, alt godt til deg og dine❣️

    10. En kommuneansatt er en offentlig person, og skal dermed oppføre seg deretter! Så enkelt. De har etiske regler de i ly av sin stilling være ekstra varsom med uttalelser muntlig og skriftlig i dagliglivet og på offentlige plattformer. Så her gjør du helt rett. Dette er brudd på etiske regler alle ansatte i en “bedrift” skal følge. Du kan også levere en “midlertidig” anmeldelse for ærekrenkelser utført av en offentlig ansatt. Da får personen en advarsel. Stopper ikke denne, kan du aktivisere anmeldelsen. Da er denne personen ille ute i forhold til sin ansettelse og videre arbeidsstillinger i offentlige stillinger.

    11. Tror dessverre ikkje det kommer mye ut av å anmelde, så lenge du ikkje blir trua på livet :/
      Men det kan jo være ein vekkar for plageånden 🙂

        1. Gjentakende trakassering er ulovlig , det trenger ikke inneholde trusler. Har selv erfaring, ba om bistand fra politiet og fikk informasjon om at ved anmeldelse kunne det bli en klekkelig bot eller inntil to års fengsel

    12. Veldig bra, man må ta affære, selv om det e tøft å stå i dette. Håper vedkommende får hjelp, slik oppførsel har ofte en eller anne diagnose.
      Heier på deg🥰❤️😘

      1. Så rett du gjør!!! Æ kan bare ikke forstå kossen voksne tilsynelatende oppegående menneska kan klare å være så råtten ondskapsfull mot andre menneska!!Kossen e det med nattesøvnen for sånne, tro?
        Masse lykke til videre og ha en så fin dag som overhode mulig 💕

    13. Støtter deg på denne. Ingen, INGEN har rett til å drive på slik mot folk, i vertfall når det er barn i bildet. Håper vedkommende får seg en oppstrekk, og tar lærepenge av dette. Man trenger ikke være enig i alt en blogger skriver men trakassering og terror er ikke normal folkeskikk. Hvis du ikke liker Asbjørn å det han legger ut så kan du skrolle forbi, blokkere eller trykke unfollow… Værre er det ikke.

      1. Jammen ta meg på tide at du reagerer. Perfekt at du går til arbeidsgiver. Bare pass på at de reagerer…ikke alle som gjør det…
        Du burde faktisk også politianmelde. Pay back time👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg