Tilbake til eksdama…

Det er mye som binder en sammen når man har delt halve livet sammen. Unger, minner og…ting! Masse, masse ting.

Det er helt ufattelig så mye “mainnskit” man klarer å samle i løpet av et liv. Jeg hadde håpet jeg hadde sluppet dette, men i går fikk jeg telefonen jeg hadde fryktet i over to år.

“Hei, Asbjørn! Det er meg, kvinnen fra ditt andre liv.  Mor til dine vakre barn. Akkurat det har de nok fra min side, men nok om det.  Holder jeg på rydde i alle tre utebodene, samt mørkeloftet og inneboden, og jeg har en del sekker som det hadde fint om du hadde hentet.”

Ja ja, jobben måtte gjøres, så vi satte oss i bilen, Kjærest og jeg, og kjørte for hente ting jeg ikke trenger. Syns fortsatt det er litt rart å høre Kjærest og eksdama snakke sammen. Til og med le og fnise. Selvfølgelig glad for at det har blitt slik, men det er rart. Vet ikke hvordan jeg hadde vært hvis det hadde vært motsatt og Kjærest hadde en eks og skulle hente ting. Ville jeg og gammeltypen sittet ned med kaffe, eller kanskje en øl, og spøkt over hvor harry Kjærest var med tanke på julepynt? Heldigvis er det helt hypotetisk!

 

Utrolig hva man kan finne i disse sekkene. Dette broderiet er fra håndarbeidstimene i femte eller sjette klasse tror jeg. Mormor og morfar fikk det i julegave. For noen år siden fikk jeg det tilbake i gave, Husker jeg ble ganske skuffet. Var så utrolig stolt over det, så ville hun ikke ha det. Ville jo ikke ha det jeg heller tydeligvis siden jeg pakket det ned i en sekk og glemte det…

 

Kveldens jobb. Sagaen om Isfolket? Fantastisk serie! Har lest alle 47 bøkene tre ganger. De tre første mer enn det. Et fantastisk univers å være inne i og selve livet føles fullstendig meningsløst i flere uker etter at man er ferdig med serien. Gleder meg til jeg får tid til å lese så mange bøker igjen. Da står Isfolket først i køen!

 

Nei, det var bare det. Skulle bare stikke innom for å fortelle at jeg fortsatt var i live etter gårsdagens hurrameirundt, men fungerer faktisk overraskende godt. Litt trøtt naturligvis, men det er jo ikke rart siden jeg var våken til nesten elleve i går. Nå skal vi ut og pjuske litt i hagen.

 

Kjærest hilser. Jeg prøver å overtale henne til å lage en håndtverksblogg. Tror den hadde blitt kjemepopulær! Hun er utrolig flink med masse forskjellige typer håndarbeid, ganske flink å skrive og, viktigst av alt, hun er lett å like og lett å bli glad i. Hadde du fulgt bloggen hennes? Send henne gjerne en melding på Instagram 

 

Ønsker dere alle en nydelig helg! Lev livet og legg hold dere i alle fall våkne til elleve! 😉

16 kommentarer
    1. Fine broderiet ditt.Ramme det inn og behold det som ett setimentalt minne. Det er jo så mange gode moments in life som er godt å komme tilbake til🎈

    2. Elske også sagaen om isfolket. Lest den sikkert 10 gang, sku tru man ble lei, men det e fortsatt min go-to serie 😄 kos deg med gjennomgang av ting og tang 😄

    3. Jeg ville fulgt en håndarbeidsblogg utelukkende hvis den fremmet slike deilig frekke broderier som du viser til i nevnte innlegg. Aiai caramba, Señor Broderende Kokk! 💃💃💃

    4. Bestandig hatt lyst å lese isfolket😊Syns din kjære forlovede virkelig burde starte blogg! Ho virke veldig kreativ å blid! Traff begge daman dine igår, dæm så ut som riktig goe venninna 😉E sånn d bør være😊

    5. SELVFØLGELIG hadde eg kommet til å fulgt kjærest,om hun skulle begynne å blogge😍.
      Synes det e så fint å se kor godt forhold dåkker har til eksen din👍👌. Må bare si det broderier du hadde laget,var jo kjempefint😉. Du har jo anlegg for håndarbeid og😊. Bra du e oppegående igjen etter utskeielsene i går kveld.!!. Kansje det var en litt uheldig kombinasjon med tabletter og alkohol? Ha en flott lørdagskveld💕

    6. Du må gi broderiet ditt til kjærest,så kan hun redesigne det til et fint minne 🧡

    7. Selvfølgelig hadde jeg fulgt bloggen til Kjærest 👍
      Isfolket er GULL 👏 Du finner dem på Storytel så da kan du høre på dem mens du rydder 👍 Forøvrig helt enig med deg i at de tre første bøkene er de beste 😊
      Ha en fin lørdagskveld der oppe i nord 💐

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg