To

For akkurat to år siden i dag bestemte vi oss for at det skulle bli oss to. For alltid. Det hadde vært turbulent i forkant. Mye styr. Naturlig nok. Jeg kom omtrent rett fra et samlivsbrudd og hadde en drøss med unger. En var myndig, to var tenåringer, en var død og den siste var en nokså liten jente med alt det måtte medføre.

 

At jeg valgte deg var enkelt og forståelig, men at du turte å satse på denne gamle hesten er for meg fortsatt en gåte. Jeg hadde aldri gjort det. Jovisst er jeg flott å se på med en kropp som selv guder ville misunne, men likevel. Du tok et modig valg den dagen for to år siden og jeg er veldig, veldig glad for at du turte.

 

Vi bestemte oss tidlig for skape en familie. Mange vil nok si alt for tidlig, men vi gjorde det likevel. Først sammen med Datter som du har tatt deg av som din egen og som kommer til å elske deg for resten av sitt liv uavhengig av meg, og siste pinsedag i fjor sommer kom lille vakre Vebjørn. Kjærlighetsbarnet. Vi fikk fjorten fantastisk dager.

 

Vi klarte det. Kom oss gjennom. Jeg vil si det er en bragd, vår korte historie tatt i betraktning. Det har vært et umenneskelig tungt år for oss begge og det har vel vært perioder der vi har vært på nippet til å bare gi opp. Både hverandre og en felles framtid. Folk som mister mister ofte hverandre, men vi har klart oss. I lag. Og nå tror jeg vi står sterkere enn noen sinne.

 

I dag skal jeg kjøpe blomster til deg. Som den store romantikeren jeg er kjøper jeg tre buketter. En i rødt, en i hvitt og en blått. Så har vi til 17. mai også. To fluer i ett smekk liksom. Jeg vet du liker tanken du også.

 

Du elsker kinamat. Vet egentlig ikke hvorfor, for du er jo egentlig ikke spesielt glad i verken krydder eller sterk mat, men kinamat liker du. Da blir det middag på kinarestauranten i ettermiddag. Det blir koselig. Du kjører.

 

Jeg gleder meg til resten av livet. Det er din fortjeneste. Takk for at vil vil ha meg. Jeg elsker deg. Even when we’re ghosts.

 

 

PS! Tusen takk for boxerne! Du vet hvordan du smelter et gammelt hjerte <3

 

Alle foto: TS Fotodesign

 

 

40 kommentarer

Siste innlegg