Tvillinger?!

“Setter du deg ned?” sa Kjærest da hun kom hjem fra ultralyden. Jeg ble ikke redd, for hun hadde sendt meg melding før hun kom at alt så fint ut, men jeg skjønte jo at det var skjedd noe. Gjorde som hun sa og satt meg ned. For å være helt ærlig satt jeg jo fra før av, så egentlig var akkurat den kommentaren unødvendig.

 

Hun satte seg ved siden av meg. Sa ingenting mens hun tok opp ultralydbildene fra vesken. “Herregud, hva er det? Er det noe feil? Du sa at hjertet banket og alt var fint. Er det noe galt?”

 

“Nei, kanskje snarere tvert i mot” svarte hun uten en mine og ga meg bildene.”Ser du?”

 

Jeg kastet meg over bildene og studerte dem nøye. Så jo, med litt godvilje at det så ut som en liten unge, men klarte ikke se noe oppsiktsvekkende. “Ser du det ikke?” spurte hun, “det er jo to”.

 

Mitt eget hjerte stoppet opp et øyeblikk og flere millioner tanker raste gjennom hodet på brøkdelen av et mikrosekund. Noe som er nokså uvanlig, for som regel er det rimelig tomt der oppe. Går ikke så fort si. “Hva i all verden er det du sier?” Stirret ned på bildene igjen og joda, nå så jeg at det var en til der bak. Var det ikke enda en?” Herregud! tenkte jeg for tusende gang. Tvilling, eller trillingpappa, i en alder av snart 43 år. Ville jeg klare det? Jeg vet jo så inderlig vel hvor slitsomt det kan være med tre på rappen, men samtidig. Herregud! Enda en gang.

 

Skrekkslagen ser jeg opp fra bildene og registrerer at Kjærest endrer form og bryter sammen i den ondeste latteren du kan tenke deg. “Hahaha, lurte deg! Det er bare en. Ble du redd?”

 

Neida, ikke i det hele tatt sier jeg helt rolig. Ble faktisk veldig skuffet nå. Hadde faktisk håpet på to. Dobbel lykke liksom. Vet ikke om hun trodde på meg, men det kan jeg ikke tenke meg. Var tross alt gjennomvåt av svette og helt grå i ansiktet. Ikke artig. Ikke artig i det hele tatt!

 

Ok da, var litt artig, men innrømmer at jeg er veldig glad for at det bare var en spøk. Er det feil å innrømme?

 

 

 

 

19 kommentarer
    1. Så bra at alt så fint ut😊, greit med en å da, men kanskje kjærest håpte på to🤔. Kos dokker med svangerskapet, god helg😊

    2. Blir du av og til steike synnsyk lei av deg selv? Tenke på nærbilde, der jeg kan telle fire nesehår, eller 5 .. hadde tenkt et smilefjes..

    3. Så morsomt å lese, innimellom er det sunt og godt for humøret å bli litt lurt. Måtte le litt når jeg leste dette innlegget. Ha en flott lørdagskveld

    4. Der klarte du jammen å lure meg😆. Trudde virkelig at det skulle bli tvillinger,det hadde jo helt sikkert gått helt fint det og😉. Av og til dukker det opp nån merkelige kommentarer her,som ikke hører heime i det hele tatt🤔. I dag ei Sharon wright,sånne har jo ingenting her på siden å gjøre,bare lurer🙄. Uansett flott at alt går bra i svangerskapet😍. Ha ei nydelig helg🤗

    5. Som tvilling mamma kan eg bare skriv under på at d e definitivt dobbel “jobb” men også flerdobbel kjærlighet. ❤ Og da eg va på ultralyd spurte legen om hvor mange eg trodd det var.(prøverør, så visst jo at d va to egg satt inn), så eg svara to. Han bekrefta,men blei nokka bleik om nebbet da han sa : Ja, og når det er to, må vi se om det kan være fire..jupps 4. Du skjønn det at de to kan ha delt seg… gjett om svetten sila. 🤣
      Men det va heldigvis “bare” to. ❤❤
      Og va så heldig at det ble en av kvær. 😊
      Ønska deg og dine en vakker dag🌹🌻🌹

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg