(U)frivillig barnløs

Da var det plutselig over igjen. Datter drar tilbake til sin mor. En uke går veldig fort. Dette er noe med det verste med samlivsbrudd. Det at man ikke får sett ungene sine i lange perioder. Ja, man blir kjent på en helt annen måte med delt bosted. Er nok litt mer kvalitetstid med en slik ordning. Litt mer fokus på samværet og, ikke minst, kvaliteten på det. Likevel er det alltid trist når hun drar. Det blir så tomt. Og stille.

 

Egentlig skulle vi jo hatt nok å gjøre. Skiftet bleier og trilla tur og kanskje snart krabbet rundt på gulvet. Småkjeftet litt hvis han dro katta i halen. Spist grøt. Hadde faktisk spist grøt i to måneder allerede nå. Hvis alt hadde vært som det skulle.

 

Kan ikke henge med hodet! Ingenting blir bedre av det. Er lei av det også. Sliten. Ønsker egentlig all faenskapet langt, langt vekk, og gjør alt jeg kan for å viske ut alt det vonde, men det er der. Hele tiden. Likevel.

 

Gruer meg litt til jul også. Min første jul på 22 år uten egne unger. Han er jo naturligvis ikke hos oss, og de andre er hos moren, bortsett fra han som er på NZ. Det blir rart. Veldig, veldig rart. Går selvfølgelig greit det også. Har opplevd verre ting. Vi skal være hos faren til Kjærest. Det blir koselig, men jeg liker egentlig best å være hjemme. Litt særing. Også på det punktet.

 

Nei, skal vi se, var det noe annet depressivt jeg kunne skrive om i samme slengen? Noen nye kriger, sultkatastrofer eller annen elendighet? Neida, blir nok bra. Det verste blir kanskje i morgen tidlig når rampenissen ikke lenger trenger ta hensyn til at det er barn til stede. Kjenner jeg gruer meg allerede…

 

Denne bloggposten gjorde deg sikkert både oppmuntret og glad, så du får ha en fortsatt fin fredag inntil vi leses igjen 🙂

 

 

25 kommentarer
    1. Dattera mi er 6 år. I år skal jeg feire jul uten henne for første gang. Lillebror skulle blitt 4 år nå i oktober, men han døde i uke 20 fordi jeg fikk blodforgiftning. Prøver å fokusere på de tingene som er positive. Selv om jeg enkelte dager har lyst til å snu ryggen til verden og bli under dyna.
      Ha en fin helg♥️

    2. God helg til dokker😘 Eg sliter litt egoxo, ikke i nærheten av dokker da! Men dog…. huset brant opp, så fikk vi pipebrann, hunden døde, bilen streika… en skikkelig contry sang😉


    3. Kom med de tunge dagene, timene, minutter og sekunder. Om man ikke lar de komme en gang i blandt så blir livet mye tøffere i lengden.
      Må bare ikke drukne i de.

    4. Tingene blir liksom liiittebitt bedre når en har fått det ned på “papiret”
      Ha ei god helg, klem til dere

    5. Uker med, uker uten… Vente meg aldri til uten. Uker uten farge og lukt. Uker med, med overlys og sødme i alt. Hvem visste hva og hvordan. Takker, igjen, for det som deles.

    6. Fin belysning på ømt tema, heldig de barna som er elsket og savnet, når de ikke er tilstede. Ha fin helg til deg ,kjæreste, pusen og rampenissen😍

    7. Fin belysning på ømt tema, heldig de barna som er elsket og savnet, når de ikke er tilstede. Ha fin helg til deg ,kjæreste, pusen og rampenissen😍

    8. Lenge leve galgenhumoren, og innlegget ditt fikk iallefall meg til å le litt i dag. Jeg vet at du forstår, det er ikke morsomt, det er ikke det jeg mener! Livet er ikke for pyser ❤️

    9. Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Han er med meg både i hjertet og i tankene mine, hele tiden. Det blir kanskje ekstra tungt i denne adventstiden der fokuset skal være forventning og glede. Dere får det fint hos Svigerfar, der er det fint å være. Du og Kjærest blir omringet av gode folk. Ønsker dere begge en god helg

    10. Du e no god du Asbjørn 🙂 Både du og kjærest e så mye sterkere enn dokker trur og treng dokker det så finns det masse klemma og gode ord å få hos mæ her på MG 🌼❤

    11. Huff. Du gjør oss deprimert på den ene siden.
      Og lettet på den andre.
      Vil tro, at akkurat som meg, så er det MANGE som kjenner seg igjen, og blir lettet når du uttrykker det.
      Å vill ønske all faenskapen langt vekk. Blir sliten. Mennn. … der er et menn. Det er der uansett.
      Har det helt likt. Ikke av samme grunn. Men det er det samme.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg