Ujevn hjerterytme

Reklame | Kokkejævel.no

Det er klart at når du i løpet av en toukers-periode både gir ut debutbok, med all spenningen som følger med det, både før, under og etter lanseringen, og starter opp din egen nettbutikk, samtidig som det er høysesong så det synger på jobb, men alt det måtte medføre av lange dager, blod, svette og tårer, så ville vel noen og en hver fått hjerteflimmer vil jeg tro. Jeg har, som dere kanskje har fått med dere, he he, i tillegg til dette hatt en prolaps som har ført til så intense, og konstante, nervesmerter i høyre fot at jeg flere ganger har drømt om fronten av trailere i stor fart.

Litt hvile inn i mellom slagene gjør underverker

 

Det har vært massivt. Det har neppe vært sunt, men det har vært livet mitt akkurat nå. Det er nå det skjer og tror det hadde vært dumt av meg å si at “nei, Kagge, er litt mye å gjøre på jobb for tiden, kanskje vi bare dropper boklanseringen til i januar en gang, hva? Da er det mye roligere på jobb og jeg vil få mer tid til nyte en eventuell suksess. Hva sier du, god plan?”

 

Eller at jeg hadde sagt til meg selv ang. netthandelen: “Asbjørn, e du heilt lamma i hauet! Du har vel fan ikkje tænkt å starte opp netthandel nu som du har ont i foten å ailt? Har du ikkje nok? Jada, folk spør om fortykka og teskjorte, men ka i hælvete ska du med aille pængan? Blir det alidri nok? Nei, vent te det roe sæ og interæssen e mindre, DA kan du starte netthandel!”

 

Tenker det var greit at jeg gjør det nå jeg 😉

 

Lang dag i går igjen. Er bare så ekstremt mye å gjøre der nede for tiden, men i går fikk jeg god hjelp! Tok meg “råd” til å betale soussjefen overtid, for å hjelpe meg med matproduksjonen. Han sparte meg for hele fem timers arbeid, så jeg slapp å være der i atten timer. Fantastisk, men vil ikke slite ut han heller. Det er svært harde dager og alle går 100%. Da kan jeg ikke drive rovdrift på de ansatte med søndagsjobbing og masse overtid. De trenger hvile for å klare de oppsatte vaktene. De er harde nok.

Soussjef Robin, en fantastisk mann! One in a trillion!

 

Kjærest kjøpte middag i sekstiden. Ja, hun burde skjemmes og gjør det også. Som om ikke vi har mat nok! ;Man blir imidlertid litt lei sine egne smaker etter hvert. Selv spiser jeg stort sett knekkebrød med hvitost til lunsj. Sånn er det.

 

Nei, tiden flyr som vanlig. Må kjøre på jobb. Har førstevakt på Fy Fader og mandagsvaktene er nesten de mest hektiske. For det første er det mye folk på sommermandagene og for det andre er det så mye som må produseres etter helgen. Ja ja, bedre det enn lite å gjøre!!!

 

Ikke glem å sjekk ut nettbutikken min da! Det er bare å trykke HER så er du DER

 

 

 

 

17 kommentarer
    1. Hei! Var på Fy fader her om dagen, og spiste LavvoLars(?), men med glutenfritt brød. Det var innmari godt, så lurte på hvilken type dere bruker? 😊

    2. Stå på ikke bry dæ om spydige kommentarer, noe liker slike ting.
      Ser ut som hygiene og alt er viktig hos deg,dere følger det du er pålagt.
      Ha en fin mandag

    3. Haha, liker svaret ditt til Gummitilsynet! Ta vare på deg selv! De nervesmertene er ikke gode! Tøff nettbutikk og digger visningen av størrelsene!

    4. Herregud som du står på, tar av meg hatten !!
      Du driver rovdrift på deg selv men det er du jo klar over😉
      Likte svaret ditt til surpompen ( Gummi-tilsynet).
      Det er lov å kjøpe pizza innimellom, godt er det også👍
      Ha en god mandag.

    5. Selv på dette innlegget måtte det være en surmaget person som ikke kan la være å komme med spydig kommentar(gummi tilsynet)😵😈. Bør no sette seg litt bedre inn i hva som gjelder på kjøkken og matlaging,ingenting er bedre enn å ha rene hender til å lage mat.
      Eg tenker på at døgnet har 24 timer,kor i alle dager klarer du stå på sånn som du gjør? Ikke rart at kroppen din sier ifra på diverse måter. Den pizzaen kjærest har kjøpt,såg no utrulig god ut😋.
      Eg baker brød og alt ellers av bakervarer,men en sjelden gang faller eg for fristelsen til å kjøpe et brød som ser veldig godt ut😍. Ha ei fin uke, lykke til med nettbutikk og salg i butikkene dine👍

      1. Sommeren er spesiell, og i år har den vært ekstraordinær. Jeg kan ikke bare la være å jobbe å “la de ansatte ta mer ansvar”. De jobber på spreng de også, dag etter dag, uke etter uke. Jeg ønsker ikke at de skal gå på en smell. Og jeg kan ikke bare “ansette flere”, for dette er faktisk en profesjon, et håndverk. Blir jeg ansatt på en byggeplass blir lite gjort. Samme er det i kokkeyrket. Nok om det 🙂 Lag en vakker dag 🙂

    6. Har du ikke råd til å kle dine ansatte med gummihansker og munnbind, kokkejævel????
      Du må få hodet ut av pengebingen og ræva og komme en tur ned på jorden!!! 🤣🤣

      1. Jo, vi bruker gummihansker der det er nødvendig, men det er ikke anbefalt å bruke gummihansker overalt. Det som hjelper er rene hender, ikke falsk trygghet fra en skitten gummihanske. Munnbind? Nei, det bruker vi ikke og jeg har ikke sett en eneste anbefaling om at det skl brukes munnbind på et kjøkken i en by uten kjente tilfeller av korona. Ellers syns jeg du i framtiden burde snakke til andre mennesker på en mer høflig måte. Tror at du får fram desinformasjonen din bedre hvis du ikke skriver som en sint niendeklassing uten folkeskikk?

    7. Spennende liv du har fortiden, men som med alt annet,det gjelder å smi mens jernet e varmt😊
      Ha en super fin dag 👍😊

      Måtte rette en skrivefeil.

    8. Ha ein fin dag på jobb😊 Blir nok ein handel inne på nettbutikken etterkvart 😊
      Boka er lest og anbefales på det varmeste, ei flott bok som fekk meg både til å le og gråte ❤️

      1. Spennende liv du har fortsatt, men som med alt annet,det gjelder å smi mens jernet e varmt😊
        Ha en super fin dag 👍😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg