Ulvene vant

Dette er topplisten på Blogg.no i dag. En av disse bloggerne har i løpet av dagen i dag slettet bloggen sin fordi det rett og slett ble for mye. Hun stakk nesa fram og ulvene gikk rett etter strupen.

 

Det ble for mye “konstruktiv kritikk”. For mange ironiske og sarkastiske kommentarer. For ulvene spiller sannhet, eller den åpenbare tanken bak en tekst ingenting, her skal de opprinnelige ordene vri og vrenges så mange ganger at de til slutt er helt ugjenkjennelige.

 

Vi skal heller ikke glemme ulvenes, aka den onde ironiens, aller skarpeste våpen, nemlig FORVRIDD TANKELESING.

Ulvene vet nemlig alltid hva du “egentlig” har ment. Hvis det du har skrevet ikke er riktig “saftig” nok, så finner de rett og slett bare på ting du aldri har sagt eller ment i det hele tatt. Det ligner bare litt. Noe som er helt umulig å forsvare seg mot. Dette vet jo ulvene, det er derfor de gjør det. Har de først fått ferten av deg, så prøver de å utmatte deg, inntil du til slutt gir opp, legger deg ned, og lar de rive strupen over på deg uten at du gjør motstand i det hele tatt.

 

Jeg har full forståelse for at du har opprettet bruker på Kvinneguiden for å kunne forsvare deg mot ulvene. Jeg har lengtet etter det selv mange ganger når de har snerret som verst, og blitt beskylt for det også. Hver eneste gang det har kommet en motstemme har det blitt brukt som våpen. Det er grenser fo0r hvor lenge motstemmene orker stå i krigen for en annen. Dette vet ulvene så inderlig godt.

 

Jeg hater ulver! Spesielt de som kommer luskende ut etter at de har vært med å rive strupen av deg og enkelte andre, og plutselig er de så god og snille. Det er de aller verste ulvene. Det er ikke du som skal unnskylde deg til dem, det er motsatt!

 

Du har ennå en mulighet til å ikke la ulvene vinne, men tror det kanskje er lurt å ligge lavt i terrenget en stund. Selv om ulvene ikke glemmer, så gjør vanlige folk det. De aller fleste er seg selv nærmest. Heldigvis.

 

-Kokkejævel

 

 

 

 

 

 

 

28 kommentarer
    1. Kunne ikke vært mer enig!
      [- Hvilket for så vidt neppe er noen hemmelighet i det jeg har gitt uttrykk for hva jeg syntes om det som har skjedd både på egen blogg, og samtlige av de innlegg jeg har kommet over hos andre *haha* ]
      Greia er at behandlingen av Mette har provosert meg i flere år, og nå er jeg, for å si det rett ut, fette forbannet over at det har kommet til dette her!
      – Om hun skulle være åpen for å revurdere sin beslutning, så vil jeg iallfall hjelpe henne med håndteringen av disse folka! (Nettroll er tross alt min super-power *hehe*)

    2. Etter jeg var med å starte matfrabunnenfb bloggen for flere år siden, har jeg sett hva KG og ulvene der kan få til og bryte ut av seg.. Har min dypeste medfølelse og forståelse for at nok er nok.
      Etter jeg trakk meg ut, har lederen vært utsatt for disse ulvene mange ganger, og det er ingen hyggelig lesning 😳
      Nei, takker meg til en liten blogg med mine oppskrifter så mine venner finner de igjen og ingen bryr seg om å mene noe om meg 😁🤣

    3. Vel Sharky – skal du skrive om noe bør du vel først faktisk sette deg inn i fakta? Hun slettet bloggen fordi hun ble avslørt med å ha (minst) 2 ulike brukere på kvinneguiden. Trude4 brukeren hennes (som hun mange ganger benektet var henne selv) var ikke bare opprettet for å forsvare seg selv. Langt i fra. Hun brukte også Trude 4 til å rakke ned på andre bloggere anonymt, opprette tråd om kjerringtanker med negativ innledning og mange hatske kommentater, rakket ned på andre bloggere på ABIP kurset and the list goes on. I tillegg selvsagt skape liv og debatt i tråden sin når det var stille og tråden var på vei til å dø ut. Hvorfor? Selvsagt kun for å få mest mulig klikk på blogg = mer inntekt.
      Skal du først rakke ned på noe(n) så sett deg inn i fakta. Hun slettet bloggen fordi hun ble AVSLØRT som en falsk person som har jugd, kritisert og jobbet hardt for mer oppmerksomhet rundt sin egen person. Så at bloggen er slettet kan hun takke seg selv for..

          1. Faktisk ikke. Du skriver usammenhengende og rallende. Trodde først du var full. Hvis mottaker ikke en gang forstår at han er mottaker, så er det kanskje lurt å jobbe litt mer med teksten før man kommenterer. Ta det som konstruktiv kritikk.

    4. Har også vist støtte til denne bloggeren som har lagt nede, og det er forkastelig som hyenene har kastet seg over vedkommende blogger som ville ulver i flokk.

      Det som har skjedd og skjer i mange av trådene på rampelyset er ren og skjær mobbing, hets, latterliggjøring, personangrep, ryktespredning og spekulasjoner som ikke har rot i virkeligheten.

      Slik mobbing er motbydelig, og jeg avskyr slik nettmobbing! Ulvene burde skamme seg! Denne flokkmentaliteten gjør meg kvalm, for det er som mobbing i skolegården. Flertallet kaster seg over en person, det er og blir mobbing.

      En politimann sa det så enkelt: “Hvis noen opplever at nedlatende og stygge kommentarer på sosiale medier er mobbing, så er det personen som har sannheten!” Det sier så mye.

      Blir oppriktig lei meg på din og Mette sine vegne som får gjennomgå i trådene ❤❤❤

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag 😊

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. Jeg forstår at du vil si at du forsvarer Mette men jeg var litt sånn skal jeg kommentere her eller ikke. Men jeg tror at det å si at ulvene vant blir feil. Beklager der begge 2. Ingen av innleggene til Mette inne på KG forteller at hun er fortvilet og lei seg og beklager at hun lurte de der inne, ingen forklaring på om hun hadde fortsatt hvis ikke hun var blitt avslørt som Trude/Mette. Men nei da, kjører på med offer rollen sin videre. Hadde du blitt så lurt så hadde du kanskje også reagert eller hva?
      Jeg tror at pga dette er det slik at ingenting av det Mette vil komme til å skrive om vil bli trodd på. Jeg har vært kritisk mot noe av det hun har lagt ut men jeg føler at hun har holdt meg for narr, hva vet man egentlig om hva som er rett og galt? Og når hun skriver en ting i bloggen sin som så blir omskrevet og så etterkant sier til folk at de lyver? Det er pga slike ting at man tar skjermbilder f.eks.
      Alt for lesertall liksom!!!!

      1. Jeg skal ikke skape en debatt, jeg ville bare vise min støtte til et menneske som har det vondt, uten at jeg har en eneste baktanke. Jeg trenger ikke MA for å stige på blogglista.

    6. Når jeg leser såkalte toppbloggere fortiden, får jeg tanker om hvordan det kan føles å åpne og lese andre sine personlige brev.. det føles litt ubehagelig…

        1. Det er det som er det forunderlige….at man forsetter å lese. I likhet med Bien så følger jeg også med på bloggene. Og ikke for at jeg synes noen av de er spesielt bra eller leseverdige. Du Kokkejævel glimter til i ny og ne. Kjerringtanker har flere gode innlegg. De jeg egentlig liker aller best er Vibbedille og ChristineEmilie med alle sin tips om håndarbeid og da spesielt strikking. Så hvorfor fortsetter jeg å lese bloggere som Kokkejævel, MetteAsk (vet hun har slettet bloggen sin no), og Kjerringtanker. Flere ganger har jeg tenkt at nå gidder jeg ikke å lese dette mer. Men så leser jeg likevel😅

    7. Huff ..jeg håper ikke disse Ulvene har ulvebarn ..for jeg mener det de skriver i EiT lukket rom bak et tastatur..sier mye om de tenker jeg ..hvordan de er bak EiT lukket rom med familien …e det sånn…vel eg skal ikke dømme disse ulvene…men jeg har lov og ha min egen mening ..og jeg mener at mange viser sitt sanne jeg…så det begynner og bli mange drittsekker bak tastaturet…og det verste …e de fra 40år og oppover…jeg likte dette blogginnlegget .du har kjempet for deg selv mot disse ulvene…men du kjemper og for urettferdigheten du ser i bloggverden ♥️virkelig synd Mette Ask..kanskje lage en FB side der du deler dine tanker ..der en må være medlem med eget navn ..men uansett Mette håper jeg du finner en måte der du skriver og deler tanker

    8. Jeg har lært en ting: Hvordan man behandler andre mennsker sier mye om hvem man er som menneske. Jeg håper alle disse nettollene snart skjønner hvor mye de avslører seg ved å holde på som de gjør. Alt godt videre til Mette ❤ Gjør det som føles best for deg og ta vare på familien din.

      1. Det er det som nesten er det aller verste, at de ser ikke seg selv. De fortsetter og fortsetter med å jakte i flokk. Finner de ikke et bytte så skaper de et. De MÅ glefse og bite i stykker noen for å fungere. De er en farlig og ondskapsfull flokk som lever av å jakte bytter på rampelys.

    9. ❤️❤️❤️❤️ Tusen tusen takk. Dette varmet veldig da en kan føle seg veldig alene i slike stormer. Jeg kommer ikke tilbake til blogging eller snapchat da jeg føler meg så ufattelig sliten, helt inn til beinet. Jeg har ikke mer glede av å blogge eller å dele, selv om jeg elsker å skrive. Og har ikke hatt det på en laaang laaang stund. I’m done ❤️

      Har lenge hatt flere spennende blogginnlegg om kultur, om min mann, om ting som nå skjer i hjembygden hans klar til publisering. Men jeg orker ikke å dele, da jeg ikke føler det er verdt det lengre. Så nå er alt slettet og det føles egentlig veldig befriende. Jeg vil fortsette å skrive, men vil finne andre måter og andre steder å gjøre det på. Må klare å finne tilbake til gleden og ikke minst min egen følelse av verdi, da jeg nå føler meg veldig liten.

      Beklager veldig for at jeg glefset etter deg da du skrev at jeg var der inne og forsvarte meg selv, noe som faktisk var sant. Jeg hadde ingen rett til å reagere slik og det beklager jeg for.

      Du er et flott menneske og jeg er dypt takknemlig for at du tok deg tid til å skrive dette.

      «skyt ulven» leser vi innimellom i media, noe jeg absolutt ikke er enig i. Men når ulven angriper så må den skytes. Så ta kampen og ikke la ulven ta flere byttedyr. De tok meg og de vant, men deg vil de ikke klare å ta -det vet jeg ❤️.

      Tusen takk ❤️

      1. ❤️ skulle ønske det var straffbart å være «nett troll», pokkers folk! Mette jeg forstår deg, men synes det er uendelig trist. Klem fra Synnøve

      2. Mette
        Ikke la ulvene vinne. De angriper i flokk, alene – en og en – tør de ta de største byttene for de glefser tilbake. Kokken har fått sitt, men vi her i nord er et eget folkeslag, vi glefser mot flokken også – viser at vi ikke lar oss kue.
        Hans og din og et par andre (bla mammapaahjul) er mine blogger, de som gir meg noe annet enn tant og fjas og misunnelse, det siste godt(?) kamuflert og omskrevet, kokken er vel den som har fått gjennomgå mest.

        Stå på. Hvil deg. Kom tilbake og ta skadedyrene. Tror vi er mange som står bak deg. De stakkarsene på KG har ikke så mye innhold i dagene sine. Deres dag blir aldri bra før de har fått spydd ut litt edder og galle via tastaturet. Dag etter dag i et ellers så tomt og meningsløst liv. De kommer seg ikke videre.

        Fint støtteinnlegg fra kokken.

        Håper du kommer tilbake. Klem

        1. Tusen takk ❤️ Men jeg er helt ferdig med blogg nå. Kjedelig siden jeg hadde mange planlagte innlegg liggende klar, om kultur og landsbyen til min man i Tyrkia. Men jeg orker ikke mer og tror det blir godt å ikke være offentlig.

      3. I og med at du har fulgt med på KG må du jo ha fått med deg at innlegg om Tyrkia osv har vært populære og flere har skrytt av de? Hadde vært lurt av deg å gå tilbake til det fremfor ting som vil provosere (jeg tar ikke vaksinen og er helsepersonell feks)

      4. Kjære Mette. Det har vært stygt å se hvordan du er blitt hengt ut. Mange tenker ikke over at ord rammer hardt, og at det sitter et menneske i andre enden. Kollektive angrep og noe som ligner mobbing er grusomt å se. Jeg tror at det er nyttesløst å prøve å forsvare seg i sosiale medier der ulveflokken jager verbalt etter byttet sitt. Noen ser deg og gir menneskelig støtte. Takk og lov for det. Jeg håper du klarer å få ro i livet ditt etter hvert. Du er en pen og dyktig kvinne. Det kan plage enkelte, vet du.

      5. Det skal du ikke tenke på. Da jeg fikk den tilbakemeldingen forsto jeg at ting kanskje var mye verre enn det jeg hadde sett. Vanlige folk glemmer utrolig fort, så selv om alt er tungt, flaut og vanskelig nå, så går det over etter hvert. Vi som kaver rundt i sosiale medier ser på oss selv som viktigere og mer interessante enn vi i virkeligheten er. Det som har skjedd er det nesten ingen som har fått med deg og om seks måneder vil de som fortsatt husker, (bortsett fra ulvene da, men de er ikke så mange om man tror), huske at det var et eller annet med et nick på “et eller annet forum”. Alt går over. Absolutt alt. Stol på meg.

      6. Kjære Mette! Jeg ble oppriktig lei meg da jeg oppdaget at du hadde slettet bloggen din. Bloggen din fant jeg noe tilfeldig, da den (flere ganger) var nevnt i en annen blogg, av en blogger som håpet å klatre opp ved å tråkke på andre. Nysgjerrig som jeg er, MÅTTE jeg jo sjekke bloggen din. Og jeg likte den! 🙂 Jeg syntes det var spennende å lese om deg og livet ditt, ikke minst etter at mannen din kom til Norge. Og man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at det kan være utfordrende å bo sammen, når man har ulik kultur og bakgrunn (samliv er utfordrende uansett 😉 ) Håper du kommer tilbake jeg, Mette <3
        Har ikke konto på kvinneguiden, men googlet litt: Og fy søren for noen kjerringer! Godt voksne som ser ut til å ha som mål i livet å mobbe andre!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg