UNO overtar Hoftepluss!

Da var eventyret slutt. En epoke, (som startet 13. oktober 2013), er definitivt over. 1. august er det ikke lenger jeg som eier Hoftepluss AS, men vår gode nabo, UNO Café, ved ekteparet Wenche Ånetsen og Kenneth Svendsen.

 

Med dette oppkjøpet blir Wenche og Kenneth, med en total årlig omsetning på over 30 millioner kroner et ubestridt kulinarisk kongepar, ikke bare over Alta, men over hele Finnmarks alkoholfrie serveringsbransje.

 

(Hm, hadde kledd meg mye bedre, he he.)

 

Om jeg syns det er vemodig? Nei, ikke egentlig. Mine erfaringer i livet gjør at jeg ikke føler vemod på samme måte som mange andre gjør. Det som er borte, er borte, og da forholder jeg meg til det. De siste årene har det dessuten vært så mye annet som har tatt fokus, både privat og profesjonelt, og det har ikke vært forenelig med en suksessfull drift. Skal man lykkes med denne type drift må man våre “på”. Overalt. Hele tiden. Alltid.

 

Dette er mennesker som er dyktige inntil beinmargen. De har prøvet og feilet mange ganger, men har de siste 10 årene funnet en vanvittig suksessformel med UNO Café, og de siste par årene også med UNO Catering & Delikatesse. Oppkjøpet av Hoftepluss og FyFader er, hvis de røkter det godt og vel, en genistrek av de sjeldne.

 

Jeg kommer til å savne kundene noe helt enormt! Jeg elsker å stå bak disken og “jårre mainnskit”! For meg handler ikke kjøp og (disk)salg om penger, men om den ofte daglige kontakten med kundene. Den har vært en del av mitt liv siden jeg startet på Elvebakken S-lag som 14-åring, altså i snart 30 år. Klart det blir rart!

 

Ikke minst for mine framifrå ansatte. UNO har jo liksom vært “hovedkonkurrenten” i sju år, og nå skal de liksom komme her å sjefe og eie. Jeg er imidlertid helt sikker på at dette utelukkende kommer til å bli et spennende og berikende prosjekt, og jeg hadde aldri gjennomført salget hvis ikke jeg hadde fått garantier om at mine flinke ansatte hadde blitt ivaretatt på en god måte.

 

Da gjenstår det bare for meg å gratulere Wenche og Kenneth med oppkjøpet av det som etter Alfa Omega har blitt mitt livsverk. Jeg tror dere kan skjøtte Hoftepluss og FyFader på en langt bedre måte enn jeg og ryggen min har klart de tre siste årene. Nå kan også alle hatene som har boikottet meg komme fram fra hulene sine og handle, bare der ligger det 25% økning, ha ha.

 

Gratulerer, alle!

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Litt sliten, men glad gründer

 

 

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. Så bra, for da skal jeg jammen begynne å handle der igjen. Etter alt du har prestert å lire av deg etter tiggingen og start av blogg, har det vært uaktuelt å handle der og jeg vet at mange tenker som meg. Men nå skal jeg virkelig støtte de nye eierne, som verken driver med tigging eller ukritisk utlevering.

      1. Næmmen stakkars Mofs, så sint du var da – enda godt at han får solgt sitt konsept så du kan begynne å handle der igjen, synes faktisk du er heldig! Men husk at det er han som har utviklet konseptet, og det er hans idéer og dyktighet som har ført til suksessen som de bedriftene er – så en bit av Kokkejævel får du med deg uansett. Eventuelt kan du krype tilbake under den steinen du kom fram fra – og gå gjerne inn i deg selv for en liten kikk på din karakter da “avensjuka” og skadefryd kler ingen, og sikkert ikke deg heller…

    2. En epoke er over og noe nytt – og sikkert spennende – venter der ute. Gratulerer med salget og lykke til videre!

    3. Gratulerer så mye både til selger og kjøper👏. Blir godt å få senket skuldrene ørlitt og tenke på familie, helse og annen jobb i nevnte rekkefølge🥰,fremtiden blir nok uansett bra😃. Lykke til fremmover 😃.

    4. Så fantastisk flott,gratulerer med salget👏👌. Tenker det må være en stor lettelse for deg å endelig ha fått avgjort salget😉. Så får vi håpe ryggen din holder ut den tiden du har igjen å jobbe der😍. Måtte operasjonen din bli vellykket,så du igjen kan få et smertefritt liv🤗

    5. Det er ei tid for alt. Å drive foretak krever at man har god helse og god nattesøvn. Og så kommer man til noen korsveier da, og må tenke langsiktig framover.
      Gratulerer med salg, det blir nok greit å puste ut litt😊

    6. Gratulerer med salget, høres meget fornuftig ut. Så kan du puske med familie, bøker og dine toppturer. 🤗 Lykke til videre. 🤗

    7. Gratulerer!
      Etter min mening må det være en tillitserklæring av de sjeldne – nemlig at konkurrenten ønsker å kjøpe deg ut. Jeg kjenner ikke til oppkjøperne, men jeg er helt sikker på at om de har holdt på i 10 år, så vet de forskjell på hva som gjør en bedrift levedyktig og hva som ikke gjør den det.

      Og når de ser at selv om du ligger nærmest med brukket rygg, så får du butikken til å gå rundt, ja da vet de at butikken ikke forsvinner – da er det bedre å kjøpe den opp og videreutvikle den selv. Nå kan du senke skuldrene(eller om en mnd rettere sagt), og fokusere på rygg, familie, bok og toppturer 🙂 Og garantert noe nytt, for det virker ikke som du har ro i rævva(positivt ment 😉 ).

    8. Må være en stor lettelse for deg slik situasjonen din er blitt👍😊Lykke til videre med det andre du skal drive med🌹👏

    9. Gratulerer!! Velger å si det!
      Høres ut som en aldeles super og vanntett plan hva gjelder å ivareta Fy Fader og Hoftepluss.

      Så skal du ha all mulig lykke til med alle dine prosjekter og gjøremål!
      Kanskje det blir mere tid sammen med dem du er aller mest glad i.

      Men det som alltid ligger der i bakhodet, i kroppen, overalt:. en gang gründer – alltid gründer! Blir nok et eller annet nytt prosjekt etterhvert….

      Ha en strålende dag! 🌞💪💪💖

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg