Vær gjerne deg selv, men ikke fortell det til noen!

De siste dagene har jeg vært i tenkeboksen. Det koster relativt mye å være personlig blogger. Ikke i rene penger, men i tid, fokus og energi. Hver eneste dag legger jeg hodet mitt, helt frivillig, på blokka og inviterer gud og hvermann til å kappe det av. Av og til står folk i kø. Egentlig er det den skjæreste galskap å holde på med dette. Hadde enda millionene rullet inn, men jeg har ikke sett noe til dem ennå.

 

Egentlig er jeg ganske hardhudet og bryr meg ikke så mye om hva andre sier om meg, men det er rart med det. Sakte men sikkert siver giften inn i porene og fester seg. Det trenger slett ikke være ondsinnet. Det rister man bare av seg som useriøst, men såkalte velmenende råd som går rett på meg som person. Misforstå meg riktig, en personlig blogger som ikke tåler kritikk av seg som person må finne seg noe annet å gjøre. Jeg tåler det, men prøver bare å fortelle på en personlig måte at det av og til koster mer enn det smaker.

 

Egentlig burde jeg ikke klage, og gjør det heller ikke. Jeg har trolig Norges mest positive leserskare som følger meg i tykt og tynt, og jeg får ufattelig mange positive tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det har hjulpet meg på gode og dårlige dager. Jeg ønsker å takke dere for det. Betyr utrolig mye for meg.

 

Hva er det så jeg sutrer over? Det hører jeg ofte, at jeg sutrer og klager, enten over økonomi, sykdom, overvekt, død og jeg vet ikke hva. Det sårer meg faktisk. Føler ikke at jeg jamrer og bærer meg. Jeg forteller hvordan jeg har det og prøver å gjøre det på en åpen og ærlig måte. Forsøker til og med å gjøre det med både humor, selvironi og glimt i øyet. Jeg kan vel ikke noe for at jeg har dårlig humor, he he.

 

Ofte føles det litt urettferdig. Spesielt dette med at jeg er “brautende”, “snobbete” og “høy på meg selv” finner fremmed. Jeg, en egentlig stille og litt sjenert kar med all verdens komplekser og lidelser, klarer rett og slett ikke å forstå at noen har et slikt inntrykk av meg. Det sårer ikke, men jeg finner det veldig underlig. Sett bort fra enkelte bilder så er tekstene mine rimelig ydmyke og ganske lite selvforherligende. Verden er rar.

 

En annen ting som jeg gjentatte ganger har registrert skrevet er at jeg skal være så “dårlig å ta i mot kritikk”. Jeg innrømmer at jeg ofte svarer kritikerne med mine motargumenter, og det er langt fra alltid jeg er enig i kritikken, men det betyr vel ikke at jeg er dårlig å ta i mot kritikk likevel. Hva er det egentlig forventer at jeg skal svare? Legge meg flat og si “Unnskyld, du har rett. Beklager at jeg finnes”. Det gjorde jeg nok av da jeg var liten. Jeg er ferdig med å legge meg flat bare fordi noen mener de har rett til å trampe på meg.

 

Ingen kan bli likt av alle. Det er heller ikke noe mål for meg. Jeg har mer enn nok med å like meg selv. Det gjør jeg ikke alltid. Jeg forsøker å tro på meg selv og at det jeg gjør er riktig og viktig. Klart jeg anger noen ganger på det jeg har skrevet. Går av og til litt for langt, av og til for kort. Jeg ble sendt ned til menneskene for å spre kulinarisk nytelse og glede, men jeg ble sendt i en menneskekropp. En stor en. Og mennesker feiler. Også jeg. Det har jeg aldri vært redd for å innrømme. Kanskje til og med litt for ofte.

 

Vet egentlig ikke hvor jeg vil med denne bloggposten, men dere som har fulgt meg en stund, noen av dere kanskje i mange år, vet at sinnstemningen min går i bølgedaler. Jeg kan være voldsomt kreativ, til og med artig, og produsere godt innhold flere ganger om dagen i ukevis og jeg kan være det stikk motsatte. Tvilende. Usikker. Kjedelig. “Kulinarisk bipolar” kalte jeg det litt humoristisk i Dagsrevyen, men det er nok en liten sannhet bak spøken.

 

Facebook renner over av “visdomsord” og memes om at vi alle er gode nok og at vi skal være trygge og tro på oss selv, men gjør vi det blir vi kaldt kjepphøye og innbilske. Er vi ydmyke og deler tro og tvil om oss selv snakker vi oss selv ned og folk etterspør selvtillit og ståpåvilje. Egentlig er man dømt til på tape uansett.

 

Jeg hadde en “lang barndom” som jeg kaller det. Da jeg var 18 år skrev jeg dette diktet om hvordan det var å stå på utsiden som liten.

 

Krigen er faen ikke over

Du står for deg selv
Har vent deg til baksnakk og tatt imot slag
Du vet ikke hva du kan gjøre

 

Du prøvde så klart
Å smelte i mengden og bli slik som dem
Du klarte det aldri, det ble med forsøket

 

Du ga opp til slutt
Innså du alltid forble den du var
Det var ingenting du kunne gjøre

 

Du så på deg selv
Kanskje de andre har rett likevel?
Det er faktisk deg det er feil med?

 

Men du reiser deg opp!
Barndommen er kanskje for lengst et tapt slag

Men krigen er faen ikke over!

 

Når jeg leser dette diktet nå går det opp for meg at jeg for alltid kommer til å stå på utsiden, men denne gangen står jeg der med hevet hode. Jeg er meg selv og verken kan eller vil være noen andre. Jeg er stolt over hva jeg har fått til og jeg er ikke redd for å fortelle om det. Jeg er heller ikke redd for å fortelle om det jeg ikke har fått til. Jeg er meg og jeg er faktisk god nok, uansett hva andre måtte mene.

 

Ha en selvransakende dag!

 

 

 

 

 

88 kommentarer
    1. En av grunnene til at du er en av landets mest leste blogger, er at du er som du er ! Fortsett med det! Ferdig snakka 💙

    2. 😎
      Stå på!
      Du er så Inspirerende !
      Blir både trist og glad av å lese Bloggen din, slik som livet er..
      Tenker du er “Reine ord for pængan ”
      Forteller om livet med innsida ut..
      Og i Fri dressur og full galopp tar du oss med på din reise…
      Æ takke dæ!
      Æ håpe du bare “Tune” ut Aille stemmene som vil tie dæ og gi dæ filter..
      Kjære dæ!
      Rop fra Hustaket!!
      Ikke bli “Beige”
      Verden trenger Fargeklatter med Stemme og Tastatur/Penn👍🏼
      Gi Jernet å gå for Gull Kamerat😘

    3. Har lest bloggen siden dag en, aldri kommentert noe her, men av og til på fjæsboka.. Dette innlegget traff mæ å! Skal ikke utdype mine tanka her men æ e gått over til å gi mer fan i ka alle rundt mæ mene, greit, æ har mista noen “venna” av den holdningen men kanskje de ikke brydde sæ så mye. Synes du e flink å sette ord på ting mange av oss ikke klare.

    4. Som jeg ser det.. Du er så langt i fra selvopptatt og høy på deg selv som det går an!
      Fortsett med ærlige og herlige oppdateringer.😊
      De som betyr noe; Kjærest, barna, familie og venner tar du vare på- negative kommentarer kommer alltid. Mulig det er fra folk og fe(hoder) som ikke er så heldige å ha alt det i livet sitt. 🙏🏻 Kjør på!!

    5. Du e god nok i massevis, tvil aldri på det. Både du, bloggen, kjærest og datter, og såklart kattlørva ☺️
      Trur heller det handle om nordnorsk humor og sjargong, og ironi og sarkasme som kan bli misforstått av dem lenger sør. Vi har det naturlig i oss og æ trur kanskje måten du skriv på gjenspeile det, og der trur æ kritikken kommer. Husk du har en stor leserskare og mesteparten bor vel ikke i nord.
      Vi har en spesiell sans for humor lengst i nord, vi ser kjipe ting på en humoristisk måte i forhold til andre. I nord har vi klart oss med lite og ingenting i hundrevis av år, likevel har vi stådd han av med humor og latter i all elendigheta. Og litt mat på bordet. Trur det va deffør vi overlevde.
      Nei stå på! Skal spise på Hoftepluss ved første anledning når vi reiser til Loppa 🥰

    6. Ikke la deg trampe på. Du skriver så bra og ærlig at det er en fryd å lese. Jeg syns du er innmari tøff som tør å være så ærlig og direkte. Folk vil alltid klare å finne ting å pirke på, selv den mest hardhudete klarer ikke stenge alt ute. Håper du fortsetter å skrive akkurat det du har lyst til å dele akkurat de bildene du vil. Og selvhøytidelig og sutrete passer ikke beskrivelsen av deg i det hele tatt. Du er ikke perfekt, men det er ingen av oss – og takk for det, da hadde verden vært bra kjedelig. Stå på, jeg heier på deg og din vakre flokk❤️

    7. Selvfølgelig koster det tid og energi og skive blogg
      noen liker det ikke og noen liker det
      vi er alle forskjellige
      alle har tunge dager og
      At du er en topp blogger er nettopp fordi
      du skiver så bra både på vont og godt
      Så tusen takk for at jeg får følge deg
      Solklem

    8. Hei.
      Klart du bruker mye av din tid på å skrive på bloggen din.Synes du skriver morsomme ting og gir av deg selv til oss.
      Ha en fin kveld.

    9. Jeg må innrømme at jeg ikke liker blogger, men du er jammen unntaket! Jeg smiler hver gang jeg ser et nytt innlegg fra deg og passer på å få lest så mange av de som mulig. Er såpass ivrig at jeg også kjøpte boken din som jeg gleder meg stort til!
      Du skriver så utrolig godt og det er så deilig med noen som kan skrive om hvordan livet faktisk er! Jeg blir lei meg på vegne av nett trollene for det er som noen andre skriver før meg; ofte har de det ikke godt med seg selv…MEN det betyr ikke at de har rett til å la det gå utover andre!

      Du imponerer meg stort i måten du skriver på og ja jeg synes du skriver med et skikkelig godt glimt i øyet.

      Fortsett og ha hodet hevet og fortsett og skriv! Og lykke til med lille Fremtiden som dere så sårt fortjener etter alt dere har vært gjennom! 💙

    10. Mang tå dæm som kritisere e sekkert sjalu fer at dæm itj kom på å blogg sjøl 🙄😅😅 æ les kvar dag å storkose mæ 👍 Fortsett som du jær du 🤩

    11. Kjære vene!!! Fortsett å være akkurat som du er!! Du er deg,..en perfekt utgave av deg! Som gleder maaange med din herlige blogg!! Gleder meg til å lese hver eneste en!! Stå på kjære du!!!

    12. Det er alltid en god opplevelse å lese bloggen din. Mye varme og humor men også en uredd måte å fortelle om liv som er vanskelig noen ganger. Vi trenger bloggere som deg. Ikke litt rosa i kantene engang. Noen som både tør å le av seg selv og gråte når livet er tøft. Stå på. Ikke gi oppmerksomhet til hatere og ikke bruk energi på dem. Ingen kan snu troll. Bare fortsett som du gjør. Du er god 🙂

    13. Takk for en fantastisk blogg!

      Jeg og mannen tok oppfordringen til en selvransakende dag,
      vi utførte nemlig personlighetstesten på https://bigfive-test.com/no – hver for oss.

      Deretter gikk vi systematisk igjennom forskjellene i personlighetstrekkene våre – jøye meg,
      det var givende og oppklarende gitt.

    14. Det har du faaen meg rett i!!!
      Fortsett å være deg sjøl og vit at du er MER enn bra nok!👍🏼

    15. Hei kokkejævel (Asbjørn),æ læs bloggen din nettopp fordi du e du å skriv som du gjør om livet på godt og ondt. Du e ekte og ærlig å lægg ingenting imellom når du ytre dæ å det digge æ! Livet e fullt av nedtura å nån får flere nedtura enn andre,faktisk så mange at man lure på kossen folk kommer sæ videre å det gjelder åsså dæ/dåkker.Æ beundre at dåkker har klart å holde sammen å hjelper hverandre opp og frem du og kjærest. Du e et godt menneske som tar vare på dæm rundt dæ å det e dæm du leve og ånde for. Æ trur at grunnen til at nån bare må lire av sæ drit e nettopp fordi du e ærlig,ingen snikksnakkeri men åpent og ærlig å det e det ikke alle som like kansje fordi de sjøl ikke klare det samme. Sjalusi og misunnelse e sterkere enn kjønnsdrifta hos enkelte. Æ digge å lese din blogg som sagt fordi den handle om livet på godt og ondt å det e lett å kjenne sæ igjen i mye du skriv, å du har inspirert mæ mange ganga med ditt pågangsmot å viljestyrke. Stå på du å vit at vi e mange som digge dæ og dine!

    16. Elsker å lese bloggen din! Det gjør jeg hver dag, morgen og kveld. Du skriver så godt, humoristisk og ironisk. Den beste og mest meningsfulle bloggen jeg har fulgt med på! Det finnes dessverre de som må spre sin eder og galle, og absolutt dele sine meninger (som selvfølgelig er de riktige😉). Ingen MÅ lese, liker de ikke det de leser MÅ de heller ikke kommentere. Og det er faktisk ditt valg hva du vil dele med oss lesere! Det må da gå an å respektere det i allefall! Håper virkelig du fortsetter som før, jeg ville virkelig ha savnet dine betraktinger om de ble borte. Alt godt til deg og dine😊

    17. Mulig jeg sender avgårde en brannfakkel nå, men tar sjansen.
      Vet at veldig mange av de som leser (og kommenterer) er kvinner. Det tror jeg er fordi kvinner liker at menn kan skrive om “ordentlige” ting, følelser, sorg, kjærlighet, ja selve livet. Stemmer det at de som er hardest i sin kritikk av deg er menn? Kan det være at de sliter med å sette ord på egne tanker og følelser?
      Det har jeg lurt på flere ganger.
      Har lest bloggen din ofte, har både ledd og grått av ordene dine. Noen ganger ler jeg fordi du skriver spenstig, litt utfordrende og ironien tyter, andre ganger fordi du er morsom og skriver innmari godt! 😁
      Jeg kan gråte over alt du har måttet stå i, i selve livet. Andre ganger fordi du treffer en nerve i mine egne sorger.
      Det er derfor vi liker å lese deg Asbjørn, du e ekte.😊 Livet e dritt i blant, det vet alle. Bloggere som kun snakker om solsiden i livet e ikke veldig troverdig.
      Så “peis på, å faen ikke gi dæ” e min oppfordring 💚

        1. Da beklage æ min påstand. Gjør det jo ikke lettere å takle, det e bare trist at folk må lire av seg så mye gørr.
          En klok person sa en gang, at hvis folk har glede av å trykke andre ned, har de det ikke særlig godt med seg selv.

    18. Du er go nok! Du stikker ganske enkelt nesen litt for langt frem etter enkeltes smak og da får du deg en rapp. Men du e tøff og ærlig i måten du skriv på vi digga deg 🙂

    19. Nettroll er det nok av i kommentarfeltene, men heldigvis sprekk de straks vi drar de ut i sola… 🙂
      I tillegg er det misunnelsen, som er den største folkesykdommen i Norge. Dessverre finnes det ingen medisiner for den!
      Jeg fryder meg over å lese dine ord. Alvor, spøk, ironi og personlige “uff’a meg” i skjønn forening.
      Fortsett med det! Du er god! Ja faktisk den eneste blogger jeg synes det er verdt å lese <3

    20. Du e nu iallefall ikke selvhøytidelig…også e du kjempeflink å skrive…æ både flirer og «sipper»av innleggene. Så skjønner æ ikke at folk som ikke har noe positivt å si,kan bare holde sæ unna å kommentere. Stå på,digger bloggen din👍🏻🌸💐🌼

    21. Leser bloggen din fordi jeg liker måten du skriver på 🙂 Heier på deg og dine. Du er en dyktig formidler 🙂

    22. Vær deg selv og fortsett som du gjør nå. Hopp over alle negative kommentarer. La være å kommentere eller svare. Negative kommentarer er prisen du må betale for å blogge. Sånn er det bare. Husk at i tillegg til alle de som gir uttrykk for at de liker deg og det du formidler, så sitter det tusenvis av lesere hjemme, som leser bloggen din med glede, men ikke legger igjen kommentar. De positive er i overtall, det er jeg helt sikker på. Håper du fortsetter å blogge.

      Ha en fin dag!

    23. Hei Kokkejævel 🙂 Jeg leser bloggen din sånn dann og vann, gjerne oftere enn sjeldnere. Noen ganger får du meg til å smile, noen ganger gjør du meg ettertenksom, glad, og noen ganger er jeg enig og noen ganger litt uenig. MEN, vi er jo alle forskjellige individer, og jeg har levd såpass lenge at jeg har fått med meg at andre kan mene og tro på annet enn meg, men det skal være veldig graverende for at jeg skal orke å bruke energi på å kritisere eller motargumentere, eller for den saks skyld begynne å fortelle andre folk om hva jeg tror de mener og føler.
      Jeg synes du skriver mye bra, og du beskriver og deler ett hverdagsliv, ditt hverdsgsliv sett med dine øyne og følt med dine følelser😊Fortsett med det. Vi trenger å lese litt om hverdager, det er jo en gang slik at det er de vi har mest av. Og dessuten, at du av til reflekterer over kritikk, og noen ganger kjenner at det stikker, så er det en god ting. Det betyr vel at man har selvinnsikt😊Ha en fin mandag, og blogg i vei. Hu hei👍🌞

      1. Det er ikke kritikk over ting jeg sier eller gjør som stikker, men kritikk som ikke stemmer med virkeligheten jeg har tungt for å svelge. Vi trenger alle å bli korrigert fra tid til annen, men vanskelig å la seg korrigere hvis korreksjonen er feil 😉

    24. Savna deg i morges – tenk det du…. Savna! Ble litt redd også, “har noe skjedd….?”
      Men nå er du her. Bra!
      Tenker at noen ganger er det greit å “vrenge” seg litt, si ting høyt. Man “lander” litt av det og, finner nye krefter.
      Jeg følger tre blogger, og fulgte tidligere en fjerde, som ble lagt ned. Alle med ulike temaer og bakgrunn. Alle seg sjøl, og dønn ærlige. Alle med beina der de skal være. Alle med noe jeg kan “speile” meg i.
      Asbjørn – du står i alle slags stormer, og er et sunt forbilde for mange. De som forventer noe annet enn DEG må vende blikket andre steder, og du må lukke øynene for dem. Du vet, er det sol liker de ikke det. Er det regn liker de ikke det. De har bestemt seg, men det betyr ikke at vi tar deres meninger til oss.
      Heier på deg/dere, og ønsker alt godt – med alt framover!
      Hilsen fra Moss.

    25. Stolt av deg, imponert over deg og glad i deg . De som kritiserer skulle prøvd å gått i dine sko. Ingen ville klart å fylle dem, verken på den ene eller andre måten. At du står så støtt som du gjør skyldes ikke bare størrelsen på føttene😉, du et et av de mest oppegående og reflekterte menneskene jeg kjenner. Og ofte gjemmer kritikerne seg bak anonyme navn og jeg har bitt meg merke i noen. Stå på Asbjørn, vi er glad i nettopp deg❤️

    26. « Til lags åt alle kan ingjen gjera, Det er så gamalt – og vil så væra « …..

    27. Ingen kan gjøre alle til lags, ingen behøver heller lese bloggen, vist de er missfornøyde,da er det jo bare å slutte å følge,tenker jeg.
      Jeg koser meg og gleder meg hver dag til dine skriblerier på bloggen, så håper du finner lyst og energi til å fortsette, det er mange med meg dom gleder oss hver dag,til en liten latter eller tåre.
      Fin mandags ettermiddag te dæ og kjæresten.

    28. Vær deg sjøl, det er uansett det aller beste, og stol på deg sjøl, selv om andre mener noe annet. Det er opp til dem det. Så vær deg sjøl i det du gjør, bleke kopier av andre er ikke lurt, dessuten er alle andre du vil være opptatt…

    29. Et godt norsk ordtak: ” På sæ sjøl kjenner man andre”. Æ spør kritikeren om hvem som ga dem så stor makt at de kan kritisere andre utenom seg sjøl.

    30. Med blogginnlegg som dette viser du et overtydelig behov støtte fra kommentarfeltet.
      Når du forteller at du “er god nok, uansett hva andre måtte mene”, “ikke lar deg tråkke på”, så er det selvmotsigende å skrive et innlegg der du virker såpass såret over tilbakemeldinger om nettopp dette, og når du SAMTIDIG i dette innlegget viser vanskene du har med å ta kritikk – ja, da blir det jaggu litt festlig! 😀

    31. Ærligheten din…ikke mange som tørr det. Jeg leser deg hver dag og liker det du formidler. Et hverdagsmenneske på godt og vondt. Fortsett med det 😊

      1. Takk for det. Akkurat dette innlegget var faktisk ganske vanskelig å poste. Kliss naken. Trives egentlig best med litt klær på. Tar seg bedre ut også 😉

    32. Hiver meg på de andre, du gjør en fantastisk jobb med bloggen. Det er ikke bare en gang tårene triller og jeg sitter krokbøyd og flirer, eller at jeg snufser og tørker tårer og skulle ønske at jeg kunne ta noen av byrdene dine. Stå på, fortsett med bloggen. Vi er mange som elsker å følge deg og dine ❤️

    33. Et flott og dønn ærlig innlegg!
      Av en tøff, sterk, sårbar person!
      Bare å fortsette med hodet høyt og ryggen rak! Det er de surmaga som har størst problemer. Eller kanskje komplekser.❤️

      Ta godt vare på Kjærest og hun må ta godt vare på deg.
      Dere er som juveler for hverandre! ❤️

      Jeg skal virkelig ha en selvransakende dag. Ikke det dummeste å gjøre en gang i blant. Mange burde gjort det samme.
      Ha en strålende solskinnsdag! (Ser at årene fortsatt er inntaket 😂 ……..upppppsssss: bare et forsøk på litt tørr, elendig humor. Ta det med et smil! 😂

    34. Hei.
      Jeg er en av de som jo har kommentert bloggen din ganske ofte. Du har jo stort sett trona på toppen de siste 8 månedene. Og siden greia mi er å kommentere toppbloggerne så har det blitt litt mye Kokkejævel.
      Ja, jeg har kalt deg sutrete, ja jeg har sagt at det til tider kan være litt vel høye på seg selv. Og, ja. Du er noen ganger dårlig til å ta i mot kritikk.
      At jeg hevder slike ting betyr ikke at jeg ønsker å hugge hodet av deg eller på noen som helst ønsker deg noe vondt.
      Du skriver om livet slik det er, om oppturer og nedturer. Du gir mye av deg selv – og det gjør deg sårbar, men gir deg også utrolig mange lesere.
      Vær deg selv, vær ekte. Fortsett med å være annerledes. Gi litt mer faan i hva jeg og andre måtte mene.

      1. Det du skriver har mistet sin injurierende kraft for lenge siden og jeg tar meg ikke nær av det i det hele tatt. Av og til har du vært så usaklig at jeg nesten har syntes synd på deg, men du har blitt bedre etter at du fikk kontroll på blodsukkeret. Nå hender det seg til og med at du er morsom igjen.

    35. Tenk at du spm 18 åring,kunne skrive et sånt dikt,ble helt rørt! Du har visst hadde ordet og pennen i din makt lenge lenge🤔. Fortsett å blogge som du gjør,vi er nok i flertall vil eg tro,som elsker å lese bloggen din😍. Ha en fantastisk flott dag👍🤗

    36. Godt innlegg. Du sier det som det er, med dine filtre, uten å pakke det inn. Derfor leser jeg bloggen din. Det er ikke å være negativ eller å sutre, jeg kaller det realist 🙂

    37. Du er god så det holder! Du er den eneste bloggeren jeg leser mye pga den gode humoren din! Ja, livet går opp og ned for oss alle, men vit at det du skriver er så flott og bra. De fleste av oss vet at det tar tid og ideer å skrive, men det gjør du så bra og vi setter pris på deg! Ikke la noen få bremse deg, vi er en haug som heier og noen kommenterer aldri, men de heier de og! God klem fra meg!

    38. Hurra for deg og gjengen din. Akkurat sånn! Ikke som noen andre. Bare rett og slett Sånn! Tusen takk for at du deler av opp og nedturer. Sinatra sang “thats life” 👍🌺 Og han visste hva han sang om.

    39. Det er alltids noen som MÅ kritisere andre. Se på det som missunnelse for det er vel egentlig det det dreier seg om. Gjør som bikkja, spark sand over møkka og gå videre. Jeg tror nå at de som kritiserer andre og som absolutt må ha det frem lever et ganske kjedelig og trist liv.
      Hilsen er søring med Finnmarksblod i åran.

    40. Janteloven, bygdetrollet og ren, skjær misunnelse. Det som tidligere fikk utløp i «foreninger» med nabokjerringene, er tatt til et nytt nivå på Internett, hvor man kan være mer anonym, og hvor man ikke risikerer å bli baksnakket selv, om man skulle være så uheldig å ha noe å dele på disse foreningsmøtene.

      Vær deg selv du, derfor jeg leser bloggen din, eneste bloggen jeg leser hver dag ❤️

    41. Du skal heller se på antall positive følgera enn å bry dæ om de få negative i forhold. Du e dæ sjøl og du e god nok. Mer kan man ikke forvente av et menneske. Fortsett å vær den fine mannen og kjæresten som bare du kan være. Æ digge dæ!

    42. Du er en meget god utgave av deg selv, menneske 🥰! Vi mennesker strever nok ofte med det å være oss selv, men vi må ikke gi oss💪. Diktet er nydelig, og mange kunne nok ha tenkt lignende tanker i barne- og ungdomsår. Ta deg en god dag 😊👍🏻🌹!

    43. Du er mer enn god nok!! Negative mennesker vil alltid finnes, eg synes du formidler det aller meste på en humoristisk måte. Kan ikke skjønne at noen mener at du ikke tar kritikk, for selvhøytidelig er du iallefall ikke. Ha en strålende mandag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg