Velkommen!

Lørdag 27. mars kl. 13:00 så både giftes og døpes det i en salig blanding inne i vakre Nordlyskatedralen i Alta. Forrige gang vi planla akkurat det samme så måtte vi avlyse  fordi dåpsbarnet satte seg på bakbeina og bare døde. Dette førte til såpass dårlig stemning at også bryllupet ble avlyst.

 

Denne gangen er det full enighet i gruppa om at ingen skal dø, så lørdag 27. mars, selveste palmelørdagen, blir jeg en gift mann! Om det  blir med eller uten gjester vet vi ennå ikke, reglene er noe ustabile kan du si, men det blir med det antall gjester som til en hver tid er tillatt. Jo strengere regler, jo billigere bryllup, så som mann ser jeg svært lyst på hele situasjoenen.

 

Jeg gleder meg faktisk. Kanskje ikke kjempemye, men litt. Har aldri hatt noen drøm om å gifte meg, men jeg har full forståelse for at Kjærest ønsker å gifte seg med meg. Hadde jeg kunnet ville jeg gjort akkurat det samme. Dessverre er dette umulig, og da er Kjærest et fullt ut greit alternativ.

 

Dåp har jeg heller ikke noe spesielt forhold til, om noe er det ambivalent (som alt annet), men etter hvert som jeg har blitt eldre lært meg å sette pris på disse, i utgangspunktet meningsløse livsritene, som dåp, konfirmasjon, bryllup og, til dels, store bursdager. Det samler slekt og venner sammen og det er viktig. Mennesket er flokkdyr og flokken må samles av og til rundt noe for å ikke løse seg opp og gå hver til sitt. Vi kan ikke bare samles når et flokkmedlem skal senkes ned i jorda. Da blir vi en trist og trasig flokk til slutt.

 

Om jeg syns det er skummelt å skive “Velkommen” til bryllupet på bloggen? Vel jeg regner ikke med at dere tar det personlig og stiller opp i tusentalls utenfor kirken, vifter med denne elektroniske “invitasjonen”, mens dere hamrer på døra og vil inn. Innrømmer at Kjærest faktisk er litt redd for det, så jeg fikk ikke lov til å vise innsiden av invitasjonen der tid og sted står for annet enn kirken. Altså, hun frykter ikke hundrevis av folk, men kanskje en og annen gærning. Man vet jo ikke. Dette respekterte jeg naturligvis. Jeg er en veldig, veldig hjertegod mann. Hun er heldig som har meg.

 

Folkens, lag en romantisk dag!

 

 

38 kommentarer
    1. Gratulerer så mye til dere alle🎈❤️🎈.Det er en glede og følge dere i stort og smått, så tusen takk for at du deler❤️

    2. Gratulerer, så koselig 🥰
      Vi giftet oss også i dåpen til yngste barnet, forskjellen var bare at det kun var to forlovere som visste at det skulle bli bryllup i tillegg til dåp. Lenge før covid-19, 55 gjester og alle våre nærmeste var der så alt ble veldig bra. Kose dere masse! Ha en fortsatt fin kveld og god helg 🙂

    3. Satser på at jeg blir en av de 10, for noen må jo passe Lillebror mens mamma og pappa blir gift😁 blir nok noen tårer på både minsten og bestemormor men jeg gleder meg❤️

    4. Har begynt å titte innom bloggen din i fødselspermisjonen. Vi fikk begge barn på samme dag (20.10.20), så da har vi jo noe til felles☺️
      Liker godt humoren din, og ler faktisk høyt av din herlige tone! Selv om bloggen også tar opp mer alvorlige ting. Synes du er modig som deler.
      Her går det i bæresjal om dagen og da er det jo stas med noe å lese mens man bærer. Så takk for det! 😁

    5. Flott invitasjon 👏 masse lykke til med forberedelser og TALEN. Mest sannsynlig så vil det bli en perfekt dag og et fantastisk liv i lag som familie ❤️🙏🏻

    6. Så flott invitasjon og bilde av lille bror, litt av en hjerteknuser 💜
      Lykke til med forberedelser osv.
      Ønsker dere ei kjempe fin romantisk helg 💕

    7. Flott invitasjon, gleder meg 😂😂😂

      Lykke til med bryllup og barnedåp i den vakre Nordlyskatedralen. 💞🌹

    8. Kjærest tok vel ikke med i beregningen at du ville fortelle klokkeslett. 😂
      Håper det blir en lykkens dag.

    9. Good news – og lykke til med planleggingen. Og du – husk å skrive talen til henne, til dine nærmeste og de andre. Regne med du vil stå for maten!!!!! Ha en artig forberedelse. Har en god og spenstig oppskrift på velkomstdrink om dere skal servere alkohol

    10. Gratulerer med kommende bryllupsdag og dåpsdag.
      Alle slike dager som samler familie og venner i hyggelige lag blir jo bare viktigere ettervært som tiden går, uavhengig av om de er basert på religion eller tid.
      Vi giftet oss i 2010, og hadde en fin vielse inne på en låve. Det ble en fin opplevelse sammen med venner og familie, ja selv klompen i halsen møtte opp. I ettertid er det jo fint å ha enda en dag man hvert år kan se tilbake på og glede seg over. Jeg liker å feire så mange ting/dager som mulig, slik at jeg kan ha flere dager, med positivt fortegn, sammen med flokken.
      Lykke til med Bryllupsdag og Dåpsdag.
      God Helg, kos dere alt dere klarer.

      1. Gratulerer så mye ❤️ Håper alt blir bra, både med bryllup, dåp og at dokk får en nydelig dag 💕
        Vårt bryllup på Island i en bitteliten lyseblå kirke gikk heller ikke som planlagt i fjor, så 2021 kan bare bli et bedre år. For alle, håper jeg, på alle sett og vis 💙

    11. Gratulere med satt dato for bryllup og dåp. ❤💙Bli godt og samles med fam.og venner om det lar seg gjøre. Hvis ikke er det koselig bare å være dere også,lag dåkker en god dag uansett🎊og tillykke med forberedelser🥰

    12. Så bra, fin forside da, da er det bare å vente til våren og at Alta store sønn blir gjift og får sin vakre fru, og lillebror rettmessige eier av navnet sitt 😍.
      Fin fredag og go fri helg til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg