Venner og vinningskriminelle

Sov lenge i dag. Kvart over sju. Har kontor, og oppgjøret ble tatt i går kveld, så ikke kjempestress med å komme meg ned på jobb riktig ennå. Ble vekket av at det var fire menn av utenlandsk opprinnelse  som prøvde å hugge seg gjennom veggen med brekkjern og øks. Trodde min siste time endelig var kommet, men gjemte meg likevel under sengen mens Kjærest sjekket hva i all verden som sto på. Det viste seg, burde tenkt så pass, at det bare var de håndverkerne som hadde startet med å rive bordkledningen av veggene. Hele borettslaget skal etterisoleres og få ny bordkledning. Det bråker visst voldsomt, men slapp å dø av brekkjern i hodet i alle fall.

 

Vel oppe i stua ser jeg at noen tydeligvis har blitt venner igjen. Er alt for trøtt til at jeg syns det er artig. Kjenner faktisk jeg blir litt irritert. De har tatt dagens pakkegave fra både Datter og meg og hevder liksom at det er deres. La oss være ærlig, det kan ikke kalles annet enn simpelt tyveri. Likevel tror jeg de skal få beholde den gaven. Hvis det er det som skal til for at de fortsatt skal være venner så er det greit for meg egentlig. Spørs om Datter er enig. Det er den største pakken i dag, og hun hadde gledet seg veldig til den. Hun får ta den kampen med dem selv. Jeg orker faktisk ikke.

 

 

 

 

31 kommentarer
    1. Jeg har aldri vært noen sånn adventskalendermenneske (dessverre for unga mine..), men i år er min egen adventskalender å lese Kokkejævels daglige beskrivelse av førjulstida med rampenisser, babis, biznis og Kjærest. Deilig å sitte å le ukontrollert av denne familiens utrolige kreativitet. Humor og ironi, blandet med dypt alvor og masse kjærlighet….
      Godt å merke at til tross for store depresjoner og tung angst, vektøkning, stress, prolaps og annet, så klarer du, Kokkejævel, å mobilisere litt ekstra for å glede oss leserne dine i mørketida. Det setter i allefall jeg stor pris på!!
      Og så håper jeg de nye lokalene du har fått tak i til nettbutikken din etterhvert skal gjøre sånn at julefreden kan senke seg i stua deres, etter ei litt over middels stri førjulstid. I mens gleder jeg meg til morgendagens oppdatering av tilstanden i heimen din :). Kos dere litt ekstra i helga med ungene og hverandre!

    2. Hehe 😂😂😂 kjenn jeg begynner å glede meg til å se hva som skjer hos dokker iløpet av natta 🎅🏼🙊🙈🙉

    3. Ha ha ha….. Gleder meg hver dag å lese hva disse rampenissene gjør hver dag…..kommer nok til å stjele noen av ideene der, ja 🙂

    4. Hærlig!!
      Må få “takke” for mange gode idéer til våre rampenisser. Dem leser tydeligvis bloggen de også🎅🎅😅😅
      Ha en strålende dag🥰

    5. Å,dem koser seg de nissen .koselig lesning. Ha en fin tirsdag alle kjente i Alta.🎆🎄🎅🤶🤗👍

    6. 🤣🤣🤣🤣 Du e bære utrolig morsom og før en fantasi. Dagens første latterkule her. 😁 Tusen takk før at du sprer glede i mange hjem. Herlig…. 👍 Ha en riktig strålende dag. 😘😘🎄

    7. Man kan ikke være morragretten med så mye humor med rampenissene😂😃. Ha en strålende dag👍💪

    8. 😂😂😂😂🤣 har nok gjømt me under senga e å, men kommer ikke under her da😂🙈 må stramme opp de nissene,men det hjelper vel ikke😂🤪🤣 Ha en fin dag alle sammen😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg