Vi legger inn bud på hytta!

Som dere vet har Konemor og jeg vært på hyttevisning i dag. 2 fjelloverganger, (som ofte er stengt om vinteren), og 1,5 times kjøring fra Alta. Konemor mener det er en halvtime og (minst) en fjellovergang for mye. Jeg er enig i det med fjellovergangen(e), men den siste halvtimen mener jeg er tull. Om vi kommer fram klokka seks eller halv sju på fredagen spiller da ingen rolle, men jeg ser poenget altså.

 

Like fullt har vi bestemt oss for å legge inn bud. Hytta var liten, men veldig koselig, og med sengeplasser nok til besøk av alle mine barn. Det er riktignok ikke plass til alle rundt bordet, heller ikke innlagt vann, men vi er ikke på jakt etter noe palass. Sjansen for at de skulle komme samtidig er uansett mikroskopisk, da to av dem bor utenbys, og den ene av dem igjen skikkelig utenlands. New Sealand.

 

Nei, nå skal sende melding til selger. Dere fikk faktisk vite det først, (skulle da bare mangle!), og jeg skal selvfølgelig holde dere oppdatert underveis.

 

Dette blir spennede!

19 kommentarer
    1. Du får mye for pengene synes jeg. Og Rom(a) var ikke bygd på en dag. Så dette kan bli både en plass dere vil kose dere, samtidig kan dere gradvis oppgradere/pusse opp etc, og det blir muligens økning i pris som kan være greit seinere ved huskjøp f eks. Hilsen sunnmøring 😉

    2. Lykke til.
      Våre forfedre klarte seg fint uten innlagt vann og strøm.

      Det som er hytte. Det skal være enklere…nyyyt enkelheten

    3. Lykke til med hyttekjøp! Hvis det handler om penger, anbefaler jeg ikke å bruke kredittkort. Plutselig har man et forbrukslån, med dyre renter, på 165 000 kroner, skylder masse i skatt og har ikke nok penger til å betale verken det ene eller det andre. Hvis kjøleskapet blir ødelagt da, er man “fucked”. (Heldigvis ble mitt ødelagt for en kort tid tilbake, da jeg fortsatt var kritisk til kredittkort, og varer nok lenge ennå)… 😊

    4. Budgivning er spennende. Når det gjelder innlagt vann. Billigere forsikring uten vann. Og det blir en vane og fylle kanner med vann hjemme for å ta med på hytta. Har også gjort det da barna var yngre. Gikk fint da også. Vaskevannsfat, våtservietter. Det løser seg. Og halvannen time kjørevei går som en lek. I hvert fall ut av Oslo som jeg kjører. Kanskje litt verre i nord. Lykke til i hvert fall.

    5. Lykke til med budrunden 🍀🤞🙏
      Om hytta blir deres og det er strøm, anbefaler jeg fjernstyring for å skru på varme slik at den er varm, iallefall lunken, når dere kommer frem.

    6. Dette blir spennende å følge med på😉. Takk for at du deler nyhetene med oss,alle dine trofaste følgere😍. Lykke til,ha ei fortsatt fin helg😊

    7. Jeg skjønner henne godt ift kjørelengde egentlig.. å komme frem så sent på ettermiddagen og så små barn er det ikke mye tid igjen før de skal legge seg. Dere må kanskje varme opp hytta først, lage mat osv… så er ungene fort overtrøtte og… men lykke til med hyttekjøp😊

    8. Vi har hytte Porsanger, ganske nært Kistrand, vet ikke om det er dit dere skal men er en utrolig flott plass😍
      Vi har ikke innlagt strøm eller vann, men klarer oss fint med aggregat og portipotti 😁
      Lykke til med hyttekjøp, og hvis det er i fjorden så sees man nok på Lind og sønn 😅

    9. Vi har hytte uten innlagt vann. Det går utmerket godt selv med bleiebarn. Badet” har en liten pumpetankt vi kan fylle på til håndvask. Og vi koke opp en stor kjele med vann (som har sånn tappefunksjon)når det fyres i ovnen.
      Har alltid en termos med lunket vann stående til å vri vaskeklut til vask av fingre og rumpe☺️
      Tror jeg vet hvilken hytte det kan være. Spennende og masse lykke til!

    10. Jeg er mektig imponert over din kone som vil kjøpe en hytte uten innlagt vann med et lite barn og en baby på tur🤩 Jada….jeg vet du er der du og, men er likevel mest imponert over henne😊
      Lykke til med mulig hyttekjøp😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg