Vinneren er kåret!

2. desember fikk jeg nesten 7000 mennesker til å love, både dyrt og hellig, at de skulle OPPFØRE SEG I KOMMENTARFELTET . Egentlig helt vilt, men når så mange skriver dette på FB og på bloggen, så er det flere hundre tusen mennesker som ser. Det er et skritt i riktig retning. Det skaper bevissthet at vi alle sammen må ta oss litt i nakken og kanskje rett og slett lære oss å holde kjeft av og til. Det er ikke alt vi trenger å mene noe om. I alle fall ikke brøle til hverandre om.

 

Ingenting i livet er imidlertid gratis. Hadde neppe fått dette til hvis jeg ikke samtidig hadde loddet ut 3 fenalår og 10 kg pinnekjøtt, men det er en utgidt som jeg mer enn gjerne tar. De tre fenalårvinnerne har jeg trukket før,

Evy Vibeke Håbet

May Nergård

Vivian Lauridsen

men kontakt meg gjerne igjen så jeg får adressene deres. (Jeg er et surrehue 😉 )

Vinneren av 10 kg av Norges beste pinnekjøtt fra Horns slakteri i Lofoten er:

Ellen-Malene Liland

Hun skriver i en kommentar på FB: “Jeg skal oppføre meg i kommentarfeltet, likt og delt. Om eg, som minstetrygdet, vinner pinnekjøtt, gi det til noen i Alta som trenger dette. Flott tiltak forøvrig.”

 

Fantastisk godhjertet av deg! Jeg gir pinnekjøttet til Hjerterom Alta .

Om seg selv skriver de følgende på FB: “Alta menighet, Pinsemenigheten Filadelfia, Betesda Tverrelvdalen og Stiftelsen Betania har et ønske om å skape et tilbud hvor voksne mennesker kan føle seg velkomne om de har lykkes eller ikke har lykkes i livet. Et sted hvor man kan senke skuldrene å være seg selv. For noen kan det bety å bare være til stede. For andre kan det bety å gjøre noe man liker å gjøre, eller være med å bidra og ta ansvar. Vi ønsker også å gi et tilbud der man kan snakke i enerom med et annet menneske som har taushetsplikt og erfaring i å snakke på “dypet” med mennesker. Et samtaletilbud som ikke krever henvisning eller lang ventetid, men som er tilgjengelig kanskje nettopp når man trenger det.”

 

Jeg syns dette er et godt formål. Plutselig en dag står man der selv og trenger noen. Som bare bryr seg. Selv når det ikke er jul.

 

Hvis noen på Hjerterom Alta leser dette kan dere bare komme innom i morgen og hente. Jeg har også et fenalår til dere, bagetter og noe lys isgløgg fra “Drit forbanna” 🙂

 

Ta vare på hverandre!

24 kommentarer

Siste innlegg