Vinterferie?

Siden jeg for tiden lever i min egen bitte lille boble, er jeg er litt usikker, men jeg tror det er denne uken det er vinterferie over det ganske land. Vi har jo verken skole- eller barnehageunger hos oss, og Lillebror tar heldigvis aldri ferie, så dette blir nok en helt vanlig uke hos oss. Pakking av ordre i nettbutikken på mandager, varedag på Hoftepluss på tirsdager og bokskriving på kontoret resten av uka. Komme hjem, lage et eller annet kryddersmør og kanskje litt middag (i dag blir det hjemmelaget biff stroganoff), før kvelden heldigvis kommer nokså tidlig og man kan legge seg.

 

Hvor negativ er det egentlig mulig å bli, hæ? Her skulle jeg egentlig skrive noe i duren “ny uke, nye muligheter”, men havner faen meg ned i depresjonssuppa med en gang pølsefingrene nærmer seg et tastatur. Jeg er fader meg kronisk! Det var faktisk ikke meningen og egentlig har jeg det ganske bra her jeg sitter, med fyr i ovnen bak meg, og ser på isgufset ute på fjorden. Klokka er halv ni og Lillebror og Kjærest sover fortsatt. Det er uvanlig. Han har våknet ganske tidlig i det siste. Før kunne de ligge til både ti og elleve, men de siste par ukene har han nektet plent. Han skulle, ville, måtte opp og oppleve verden. Ikke mye depresjon å spore i den karen der i alle fall, ha ha!

 

Det har vært iskaldt i natt og både hvitløksmøret og rødvinsmøret jeg lot stå på kjøkkenbenken i natt har blitt steinhardt. Kanskje jeg heller skal begynne å bruke bremykt i oppskriftene? Da får man smørsmaken uten at det blir så hardt. Kan tenke meg at det også smelter bedre over maten når man bruker det. Det var faktisk en veldig god idé. Skal bruke Bremykt når jeg lager pestosmør i kveld.

 

(For å følge med på alle kryddersmøroppskriftene jeg legger ut, så trykker du HER. Da ser du hva jeg fortløpende legger ut 🙂 )

 

Ellers har jeg, (i min verden), en veldig spennende uke foran meg. Kartleggingsmøte, (vil jeg tro), på VPP på tirsdag og møte med senterledelsen ang. framtiden til Hoftepluss på onsdag. Hver for seg to svært viktige møter som på hver sin måte setter standarden for framtiden min.

 

I tillegg gikk regjeringen, over natten, fra 10 til 100 gjester i en kirke (fortsatt ansett størrelse), (utrolig flott altså, men det bekrefter bare mitt inntrykk at de sitter der og bare slenger et antall ut i luften og vedtar uten at det har noen som helst sammenheng med smittevern), og da må vi jo plutselig kaste oss rundt å gifte oss på ordentlig, hjelp! Møte med presten denne uken. Fortsatt usikkert hvor mange som kan samles etterpå, for smitten blir plutselig større igjen hvis det er et privat arrangement i et selskapslokale, (og IGJEN uansett størrelse på lokalet…). Kommer ikke til å glemme dette bryllupet i alle fall, he he!

 

Middagen hos Svigerfar i går, reinkjøtt og buljong, servert klassisk med løksaus og potet. Herre Gud så godt det var! Normalt så servers buljongen i en kopp ved siden av, og kjøtt, potet og løksaus på en tallerken, men jeg liker å spise det som en suppe. Dette var, uten tvil, årets aller beste måltid. Takk for maten!

 

Ellers har jeg endelig mannet meg opp til å avlive katta. Det var sannelig på tide, men selv om jeg er kokk så er jeg overraskende dårlig på slakting og blod, men etter å ha kost meg med hundrevis av metoder på Youtube, så tok jeg bare med meg litt kattegodteri og en stor hammer og tok henne med meg ut på verandaen. Bortsett fra det første slaget, der jeg bomma stygt, så var det hele over på et øyeblikk.

 

Nei da, Maria lever i aller beste velgående hos Svigermord, der hun har blitt eneveldig hersker over de to kattene som bodde der fra før, samt en hund ved navn Wilma. Og, hold dere fast, hun har endelig fått innedo slik at hun slipper å dra ut og gjøre fra seg. Har forresten fått et helt annet syn på innedo til katter etter at Maria flyttet. Egentlig burde alle katter ha det, for det er jo en uting at 770 000 katter (kilde: SNL), hver eneste dag, skal tisse og bæsje i hagen til like mange naboer. Det er ekkelt!

 

Da gjenstår det bare for meg å si gratulerer med 40- års dagen, kjære søster! Jeg vet det er stritt, også for deg, men er det ikke noen tabletter du kan ta slik at du får sove litt? Kan jo ikke vøre sunt å gå rundt slik. Må jo dessuten være skikkelig flaut for ungene dine å gå på butikken med deg. Hvis du ikke har spist dem da. Ble plutselig litt usikker…

 

 

Lag dere en fin uke for deg og dine, (enten det er vinterferie eller ikke)!

 

 

 

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Det kreves mot til å spøke om katter og barn slik du gjorde her. Nå synes jo jeg dette er morsomt og ler for meg selv, mens du helt sikkert får et lass av kritikk mot deg. Du er deg selv fullt og helt, ikke stykkevis og delt. Tøft. Og skjønner at du tar en pause fra kjøret, men vi er mange som vil savne deg og blant annet den friske humoren som få tør å bruke! Alt godt til dere tre og maten så forøvrig helt nydelig ut!

    2. Så artig historie om katten etter jeg har lest neste linjene:)
      Reinkjøtt har jeg ikke smakt det før.
      Ja, det er vinterferie, men jeg havnet i kjelleren i det siste derfor jeg er hjemme for tiden. Håper det blir bedre neste uke. Lykke til med alt du holder på med.

    3. Vi e å veldig glad i reinkjøtt,å æ som du like å spise d som ei suppa 👍æ va ikke så veldig glad tidligere i dn buljongen,men no før æ slår suppa i tallerken har æ først ei skje tyttebær i så røre æ d litt sammen å no syns æ d e meeget godt 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg