Vokt Dem for kokken!

 

Det er ikke ofte jeg forbanner vekkeklokka, men i dag skal den prise seg lykkelig over at den ikke ble knust gjennom vinduet og begravd i snøen. Det er søndag, føles i alle fall slik, og det siste jeg vil akkurat nå er å dra på jobb og gjøre klart før de ansatte kommer. Lurer forresten på hva de hadde sagt hvis jeg faktisk ikke hadde kommet. Hvis alt hadde vært lukket og låst og ingenting gjort. Hadde de blitt redd for meg eller irritert over at det hadde blitt stress? Jeg vet ikke og er heller ikke helt sikker på om jeg vil vite svaret.

 

Til tross for at jeg ser ut som en kjøttpudding i trynet så ser det ut for å bli en nydelig dag i Alta. Temperaturer helt opp i 6 grader er meldt, så her er det bare å kaste skjorta og presse seg inn i leopardbikinien, for nå er det sommer! Deilig med litt varme etter snart 34 år med vinter. Føles i alle fall slik.

 

Vet du, jeg må faktisk stikke. Jobb klokka åtte. Kjenner jeg faktisk har våknet litt nå. Ikke skikkelig, skriver fortsatt i blinde, men litt. Håper jeg klarer å føre bilen velberget ned til jobb. Hater skademeldinger. Skader generelt egentlig. Har også kjøpt et gulvbelegg. Uten sammenheng for øvrig.

 

Ha en kvikk og opplagt dag!

14 kommentarer
    1. Ja, det var det da. Sku ønske det var sø,men var bare lø. Forstår deg godt!
      Trur du hadde trengt mange søndager Har noe å gjøre med at du er sliten,uten å hjernen tar hensyn til det .
      Ha fin lørdagskveld hjemme 🥰

    2. Du Nina man kan faktisk jobbe mere enn sykmeldingen sier ,da melder man inn antall timer man har jobbet . Det kalles gradert sykmelding. Har selv vært sykmeldt men jobbet mere enn det sykmeldingen sa men meldte inn antall timer jeg jobbet så null problem. Pass deg selv før fu går løs på andre, fei for egen dør.

    3. Og som jeg har forstått det er du 85% Sykemeldt? Høres nesten ut som du jobber 150%. Får ikke dette ril å henge sammen? Er man 85% sykemeldt, ja da er ikke mye på jobb.går du fulle dager er det mindre en to dager i uken. Har fulgt bloggen din lenge å ha fått mye lott og leie. Men blir grunnleggende skeptisk når du mener du skulle vært sykemeldt for lenge siden, men så kom corona og endelig kunne su sykemelde deg og ikke minst avlaste bedriften. Ja da blir jeg utrolig skeptisk.

      1. Vet ikke om du jobber i NAV, men jeg håper det. Er vel ikke så mange sykemeldte som er så åpen som meg. Ja, jeg skulle egentlig operert meg for mange år siden, men har aldri “funnet tid” siden jeg alltid har jobbet ekstremt mye og i tillegg de siste sju årene drevet for meg selv. Da passer det i alle fall aldri med en sykemelding. Hvis du har fulgt bloggen min en stund har du kanskje fått med deg at jeg i høst kom til et punkt der skulderen rett og slett ikke klarte mer. Etter forskjellige behandlinger som ikke virket bestemte ortopeden og jeg, 12 mars faktisk, at jeg måtte opereres og at det ikke kunne utsettes lenger.

        Operasjonen ble satt til september, for jeg hadde ikke sjanse i havet til å opereres i april, selv om ortopeden ville operere meg umiddelbart. Alle med egne bedrifter forstår. Andre kanskje ikke. Vi kompromisset på september. Da var ferieavviklingen over.

        Samme dag ble jeg tvangsstengt. Vær gjerne skeptisk du. Jeg har mitt på det tørre og har betalt mange millioner i skatt de siste tjue årene. Står nå på venteliste til å kunne bli operert når som helst. Håper så fort som mulig.

        Ønsker deg en fin kveld 🙂

    4. Jeg har kraftig forstoppelse for tida.
      Kan det her ha noe med hemmoroidene mine å gjøre, lurer jeg nå.
      Fordi de er så store og feite, at Haldis sa det, at jeg måtte bruke spesiallagde truser da.
      Såkalte hemmoroidetruser.
      Noe sånt.
      Hu sa også fordi jeg er eldste sønn av eldste sønn så har jeg feitere hemmoroider enn andre da.
      Og engang, på Nedre, prøvde Bolleklipp-Ole å slipe vekk hemmoroidene mine da.
      Men etter to timer så ga han opp da.
      Så sånn var nok det.

    5. Jeg for min del lurer på hva vekkeklokke er ,våkner alltid før den ringer .
      Greit det og så får man nyte dagen litt mer
      Ha en solrik og varm dag

    6. Lurt du tok turen til jobb, så de slipper å savne deg, du hadde nok også reagert vist de ikke kom på jobb uten å varsle.
      Ha en skadefri lørdag.
      Skal på jobb æ å.

    7. God morgen og ha en forbaska fin dag 😅😜😀 Vekkeklokka kan du knuse og begrave i morra, da først e d søndag 😜😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg