We shall overcome!

Dette bildet tok jeg første ordinære jobbdag etter at Vakre døde. Bortsett fra at jeg ikke klarer å løfte armen på samme måte lenger føles det likevel naturlig å bruke det samme bildet den første dagen etter at levebrødet mitt, butikken min, er stengt, snart seks år etter at vi åpnet. Det er veldig rart, nærmest surrealistisk. Har ikke tatt det inn over meg ennå.

 

Jeg er ikke redd. Er ikke en gang nervøs. Etter at han fremmede mannen tok vekk “det onde som var kastet over meg” har jeg hatt en voldsom energi. Etter flere år med egentlig nedadgående psykisk kurve føles det nesten som jeg er i ferd med å finne tilbake til mitt gamle jeg. Mannen med de tusen ideer. Mannen som aldri ga opp. Mannen som egentlig aldri ble sliten. Mannen som fikk det til, til tross for alt. Jeg kommer til å få bruk for den mannen i ukene og månedene, kanskje årene, som står foran oss og priser meg lykkelig for at alt dette ikke skjedde for en måned siden da jeg lå nede. Eller i fjor sommer.

 

Kjærest sover fortsatt. Klander henne ikke. Klokka er jo ikke en gang sju og Norge og verden er i krig. Da burde man sove så lenge som man kan hvis man har mulighet til det. Ellers skal dagene gå som normalt her hjemme. Selv om skolene er stengt følges vanlig undervisning og vi kjører vanlige skoletimer. 45 før friminutt. Tror det er viktig at man ikke faller ut av rytmen, men kjenner jeg ikke er voldsomt lei meg for at jeg slipper å stå opp så tidlig. At man kan være våken en ekstra time på kvelden uten at det går ut over morgendagen.

 

Tror til og med at det kommer noe positivt ut av alt dette. Klarer vi å utrydde corona klarer vi mest sannsynlig også å utrydde disse evinnelige magevirusene nå som folk endelig har begynt å vaske hendene etter at de har vært på do. Det er er jo veldig positivt! Et par år uten omgangssyke takker ikke jeg nei til i alle fall.

 

Nei, folkens, dette kommer til å gå bare godt! Hold avstand, vask hendene og hold deg mest mulig hjemme noen uker, så går dette over av seg selv. Så får jeg håpe at myndighetene, naboer og venner holder et ekstra godt øye til de ungene som akkurat nå gruer seg til å være hjemme med foreldrene 24/7. Ikke fordi det er kjedelig, men fordi de ruser seg. I dag går de varmeste tankene mine til disse barna.

 

Alt godt ønskes!

 

 

12 kommentarer
    1. Så fantastisk å lese at du har fått energien tilbake,og ikke ser så dystert på fremtiden etter disse koronatider👍. Eg e heldigvis født evig optimist,bruker å si at det er tidsnok å bekymre seg når vi virkelig får noe å bekymre oss over,men å ta alle hygiene rådene e nok veldig klokt😊.Tenker du har godt av å få senke skuldrene,å ta det litt mere med ro ei stund🤗.

    2. Så bra, bruk tia godt, bok, blogg og nok mye arbeid igjen etter stenginga, sikkert mange løse tråder der enda.
      Vi må være oppmerksom på våre barn og unge, no i denne tia, ikke alle har det bra med foreldrene sine 24/7, dessverre.
      Kos deg med dine.

    3. Ha en fortreffelig, nydelig dag i disse surrealistiske tider!
      Ta godt vare på hverandre og bruk dagene til å senke skuldrene!
      Skal bare se det kommer noe godt ut av denne tiden også 🌞

    4. Så fint å lese et så positivt innlegg på bloggen din i disse rare tider. Jeg husker at jeg var på kundebesøg i Alta for et par år siden. Da hadde jeg på forhånd lest om Fy Fader og Hoftepluss. Måtte innom begge steder. Spiste finnbiff på Fy fader og kjøpte med fiskekaker fra Hoftepluss som jeg spiste på hotellet. Drømmer fortsatt om den finnbiffen 🙂 Ønsker deg og alle andre en fin dag. Stay safe and take care!

    5. Ja dette er en helt uvirkelig situasjon for oss alle. Håper dette gjør at vi får bukt med smitten og at alle bedrifter snart er i normal drift igjen.

    6. Godt du klarer å tenke positivt , jeg tenker også at dette får vi bukt med. Ønsker dere en flott dag, i dag kan du velge om du vil være rektor, inspektør eller lærer, eller en god gammeldags ramp om du vil😀 er sikker på at Kjærest styrer hjemmeskolen uansett rolle, hun tar det meste på strak arm. Glad i dere

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg